Paljonko teillä on vastike per neliö vanhahkossa kerrostalossa?
Noin 60-70-lukujen taloissa? Mä olen ymmärtänyt että joku 2,5 euroa olisi jotenkin yleinen vastike yleensä vanhoissa osakkeissa, siis pelkkä hoitovastike. Uusissa taloissa voi olla enemmänkin jos on jotkut hienot systeemit joihin pitää ostaa enemmän palveluita..?
Ihmettelen siskon korkeaa vastiketta, sanoo että ei ole kämpät menneet siitä talosta kaupaksi, ainakaan isommat, eli hoitovastike on 3,8€ per neliö, ja vesimaksukin on nostettu, se on 20€ per nokka, ja ei kuulemma silti kata vesilaskuja, sekin kuulostaa vähän oudolta.
Kommentit (10)
Kyllä pitää olla todella paljon huollettavaa, ja varsinkin kun siinäkin talossa on paljon tehty remppaakin, ja rahoitusvastikettakin on paljon. En ole asunut tuollaisessa osakkeessa koskaan, mutta rivitalossa olen, ja kyllä mua vähän epäilyttää että onko kaikki hoidettu ihan oikein ja tehokkaasti. ap
Oisko meillä joku 3.8-4e. Siihen sisältyy vesi ja sähkö, joten siihen näjden on edullinen kyllä ja jos on joku yllättävä remppa ollu niin budjetti onki sitte jääny miinukselle. 70-luvun talo on tämä.
Meidän talo rakennettu vuonna 1966 ja vastike on vähän yli 4€/neliö. Plus vesimaksu, joka on 20€ per pää. Kallista minunkin mielestäni, mutta siitä jää sen verran säästöön vuosittain, että sillä katetaan kaikki viisivuotissuunnitelmassa olevat remontit, eikä tarvitse ottaa lainaa.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 22:41"]
Kyllä pitää olla todella paljon huollettavaa, ja varsinkin kun siinäkin talossa on paljon tehty remppaakin, ja rahoitusvastikettakin on paljon. En ole asunut tuollaisessa osakkeessa koskaan, mutta rivitalossa olen, ja kyllä mua vähän epäilyttää että onko kaikki hoidettu ihan oikein ja tehokkaasti. ap
[/quote]
Mikä teillä on lämmitysmuoto? Kerrostaloissa on usein kaukolämpö, joka kuuluu vastikkeeseen.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 22:58"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 22:41"]
[/quote]
Mikä teillä on lämmitysmuoto? Kerrostaloissa on usein kaukolämpö, joka kuuluu vastikkeeseen.
[/quote]
Oletan että kaukolämpö, niin meillä oli rivitalossakin, enkä tiedä yhtään kerrostaloa jossa ei olisi kaukolämpö, suurin osa omakotitaloistakin on jo kaukolämmössä meilläpäin. ap
3,80. Talo rakennettu 1963. Vesi 25. Putkiremontti tulossa kahden vuoden sisällä. Asunnot menevät hyvin kaupaksi.
Keskiverto kerrostaloasunnon yhtiövastike on 4e/m2. Tilastokeskuksen sivuilta löytyy toki tarkempaakin tietoa taloyhtiöiden rakennusvuosikymmenten mukaankin.
Jaa on niin paljon! No ne talot joiden vastikkeet tiedän on kyllä sitten tosi edullisia, seurasin jonkin verran hintoja kerrostaloissakin kun oltiin myymässä rivitalo-osaketta keväällä. Ostettiin kyllä sitten omakotitalo. ap
Meillä 80-luvun kämppä ja vastike n. 3,3 e/neliö. Vesimaksu on 17,5 e, mikä on ilmeisesti ihan kohtuullinen, vaikka se juuri nousi. Huoneistokohtaiset mittarit pienentäisivät kulutusta. Ne kannattaa asentaa (ja ehkä nykyisin on pakkokin?) kun tulee putkiremppa.
Kiinteistövero on noussut tosi paljon ja näissä vanhemmissa kerrostaloissa alkaa olla enemmän ja enemmän huollettavaa.