Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyykkiapua!

Vierailija
12.08.2013 |

Voinko pestä kaikki puuvillavaatteet 60 asteessa, vaikka pesuohjeessa lukee 40, jos niissä ei ole painokuvia tai muuta erityistä? Entä jos puuvillavaatteessa on 5% elastaania, voiko senkin pestä 60 asteessa? Entä modaali 50% ja puuvilla 50%, ohje on 30 astetta mutta paita haisee hieltä, voinko pestä 40 asteessa? Olisin tosi kiitollinen vastauksista :) Tulee pestyä aivan puolityhjiä koneellisia kun kaikki vaatteet pitäisi pestä eri pesuohjelmilla. Pesisin mieluiten kaiken 60 asteessa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen kaikki muutamaan kertaan pesussa käyneet puuvillaa sisältävät vaatteet 60 asteessa, eivät mene enää miksikään.

Hienhajuun auttaa etikkavedessä liottaminen ennen pesua (puoli päivää riittänee). Sen jälkeen pesu normaalisti, luulisin että voit pestä 40 asteessa vaikka ohjeessa on 30.

Mä en enää edes katsele pesulappuja, tunkean vaan saman värisiä koneeseen ja valkkaan pesuohjelman likaisimman vaatekappaleen mukaan. Yleensä 60 astetta ja 2 tuntia. Tahroja saatan esikäsitellä sappisaippualla, jos koen tarpeelliseksi.

Vierailija
2/6 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 20:08"]

Mä pesen kaikki muutamaan kertaan pesussa käyneet puuvillaa sisältävät vaatteet 60 asteessa, eivät mene enää miksikään.

Hienhajuun auttaa etikkavedessä liottaminen ennen pesua (puoli päivää riittänee). Sen jälkeen pesu normaalisti, luulisin että voit pestä 40 asteessa vaikka ohjeessa on 30.

Mä en enää edes katsele pesulappuja, tunkean vaan saman värisiä koneeseen ja valkkaan pesuohjelman likaisimman vaatekappaleen mukaan. Yleensä 60 astetta ja 2 tuntia. Tahroja saatan esikäsitellä sappisaippualla, jos koen tarpeelliseksi.

[/quote]

Herranen aika, vaatteethan menee ihan palasiksi 2 tunnin ohjelmassa. Mulla on 45min pesu ja puhdasta tulee.

Ei meillä vaatteita pidetä kuin pv. ei ne ole niin likaisia, että tarvittas jotain mammuttiohjelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 20:32"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 20:08"]

[/quote]

Herranen aika, vaatteethan menee ihan palasiksi 2 tunnin ohjelmassa. Mulla on 45min pesu ja puhdasta tulee.

Ei meillä vaatteita pidetä kuin pv. ei ne ole niin likaisia, että tarvittas jotain mammuttiohjelmaa.

[/quote]

Vaan meilläpä onkin sottaista porukkaa, eikä yksikään vaate ole mennyt kahdessa tunnissa palasiksi pyykkikoneessa. Meillä vaihdetaan vaatteita aika usein, puolipitoisia saattaa olla paljonkin, kaikki eivät heti mene pyykkiin kun ne päältä riisutaan. Tunnissa tuo meidän pesukone ei ehdi kuin vähän huuhtaisemaan vaatteita.

Vierailija
4/6 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 2! Meilläkin on 2t pesuohjelma, tuntuu olevan nykyään melko mahdoton löytää uutta pesukonetta,joka pesisi pyykit nopeasti. Edellinen kone pyöritti niitä jopa yli kolme tuntia! ap

Vierailija
5/6 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit. Eihän sinulla ole mitään menetettävää, jos et kuitenkaan viitsi pitää haisevia vaatteita. Samahan se, jäävätkö käyttämättä siksi, että menevät pesussa pilalle vai jäävät "likaisiksi". Voithan sinä välillä pestä puuvillavaatteitakin 30 tai 40 asteessa.

Nykykoneet säästävät niin vimmatusta vettä ja sähköä, että aikaa menee sitäkin enemmän, ja vaatteet kuluu. Ihan niin kuin ei tässä maassa riittäisi vettä, katsokaa vaikka ikkunastanne ulos ja kertokaa, mitä näette.

Vierailija
6/6 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen modaalin kanssa olisin tarkkana, koittaisin ensin etikalla ennenkuin pesisin neljässäkympissä. 

Kai se elastani voi nopeemmin kulua jos kuudessakympissä pesee, muutamassa pesussa ei ainakaan oo menny mikskään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän