Jos vuokrasopimus alkaa 1.9 niin
Antaako vuokranantajat yleensä tulla jo asumaan kotiin ennen tuota jos vakuus on toimitettu? Ja pitääkö siitä maksaa ylimääristä vuokraa? miten teillä ollut?
Kommentit (9)
Usein asunnossa on vuokralainen edelliskuun loppuun asti, joten aika mahdotonta olisi muuttaa ennen vuokrasopimuksen alkua. Jos taas asunto on tyhjillään, neuvottele vuokranantajan kanssa.
Joskus on saanut muuttoaikaa päivän kaksi aikaisemmin.
Neuvottelukysymyksiä.
Zinc
Riippuu vuokranantajasta. Itse sain muuttaa paria päivää aiemmin, eikä tarvinnut niistä maksaa.
Riippuu ja roikkuu. Jos asunto on tyhjä, niin voi sinne päästä pari päivää aikaisemmin ainakin siivoamaan, vaikka siis asuntojenhan pitäisi olla siivottuja, mutta yleensä jokainen haluaa kuitenkin pyyhkiä itse pinnat ennen muuttamista.
Mulla on kiva vuokranantaja, sain tulla viikkoa ennen maksamatta ekstraa kun edellinen asukas oli kumminkin jo muuttanut pois.
Vierailija kirjoitti:
Joskus on saanut muuttoaikaa päivän kaksi aikaisemmin.
Neuvottelukysymyksiä.
Zinc
Riippuu tietysti siitä että mikä sen asunnon tilanne on edellisen asukkaan osalta. Jos edellinen asukas saa uuden asuntonsa myös 1.9. niin se on sitten muuttopäivä ja sillä sipuli. Samana päivänä edellinen muuttaa ulos ja uusi sisään, näinhän ne monesti menee.
Itse sain muuttaa aikaisemmin, kun asunto oli jo tyhjä.
Muutin 5 päivää aiemmin ja tietenkin niistä päivistä piti maksaa.
Kuka antaa kenenkään asua ilmaiseksi?
Meillä edellinen vuokralainen muutti pois jo heinäkuussa ja uuden vuokralaisen kanssa tehtiin vuokrasopimus 1.9. alkaen. Kysyivät, saisivatko esim jo 30.8. avaimet, että muuttoa ei tarvitsisi tehdä kiireellä yhdessä päivässä. Koska asunto oli jo tyhjä, annoimme avaimet saman tien, että saavat muuttaa ihan kaikessa rauhassa. Eikä tarvitse maksaa ylimääräistä.
On siis täysin mahdollista, jos asunto on tyhjä. Aina kannattaa kysyä, siinä ei menetä mitään.
Maksettiin hieman lisää ja saatiin muuttoaikaa viikko. Ihan sopimuskysymys ja se onko asunto tyhjillään.