Mies ei suostu pitämään enää sormusta
Asumme paikkakunnalla jossa kaikki tuntevat toisensa, joten asiaa ihmetellään minulle usein.
Taustalla se, että meillä oli aviokriisi tuossa loppuvuodesta ja meinasimme erota, hän laittoi avioerohakemuksen. Minulla oli jo uusi asunto katsottuna ja menin laittamaan kuvattoman profiilin nettitreffeille. Pidin yhden ihmisen kanssa noin 2päivää yhteyttä ja sovin, että voimme tavata myöhemmin.
Tuleva ex-mieheni sai tietää tästä ja haukkui minut lyttyyn. Jotenkin olemme kuitenkin tämän kaiken selättäneet ja jatkaneet, mutta mies sanoi, että häntä on loukattu niin ettei pysty pitämään sormusta.
Minusta taas tuntuu, ettei hän halua enää näyttää, että on naimisissa kanssani ja tunnen itseni idiootiksi kun itse pidän sormusta.
Mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä? Kummankin ottaa sormukset pois? Sitä olen nyt harkinnut, vaikka toisaalta ei sen jälkeen itsestä edes tunnu, että ollaan naimisissa enää.
Kommentit (10)
Jos oikeasti haluatte jatkaa yhdessä ja avioliitossa, niin kummankin pitäisi pystyä laittaa tuo kriisi täysin taakseen. Nyt näin ei ole, sillä mies tuntee edelleen tarvetta rankaista sinua tekemisistäsi ja kieriä uhrin asemassa. Tällä pohjalla en jatkaisi suhdetta, sillä manipulointi ja sinulle eri tavoin 'kostaminen' tulee vain pahentumaan ajan kanssa niin kauan, kun mies ei voi päästää irti tapahtuneesta.
Tee miehelle selväksi että nyt joko ollaan tai ei olla. Jos päätätte jatkaa avioliittoa, niin molempien on sitouduttava tekemään töitä sen eteen ja molempien on aidosti haluttava tehdä suhteesta jälleen hyvä, kokeilkaa vaikka pariterapiaa jos kahden kesken puiminen ei auta. Mitän välimuotoa "no, ollaan nyt sitten mutta sormuksia en käytä" ei kannata hyväksyä. Se on kyllä tai ei. Tsemppiä.
Eipä siihen naimisissa oloon sormuksia tarvita. Mun mies ei oo omaansa pitäny enää aikoihin, ja niin vaan meillä tänään kuitenkin on jo kuudes hääpäivä. Mun sormukset ei enää edes sormesta lähtiskään.
Kuka edes huomaa pitääkö joku sormusta vai ei? Olen nyt 7kk pitänyt sormusta tosi vähän kun vauvan kanssa tuntuu turvallisemmalta ilman sitä (ulkoneva kivi) mutta ei kukaan ole sitä kommentoinut, tuskin edes huomannut. Mies on välillä ohimennen heittänyt vitsillä että "taas oot sinkkuna liikenteessä". Hän käyttää sormusta koko ajan.
Jotenkin tuntuu ettei teidän ongelma nyt ole sormuksessa..
Mieshän sen avioerohakemuksen silloin laittoi, joten on erikoista, että hän yrittää nyt syyllistää sinua siitä, ettei käytä sormusta. Mies kuulostaa manipuloivalta. Hän on nyt hankkinut itselleen oikeuden esiintyä ulkomaailmalle sinkkuna ja saanut kaiken lisäksi sinut kuvittelemaan, että se olisi sinun vikasi.
Suosittelen ihan oikeasti eroa. Ota sinä se.
Vierailija kirjoitti:
Kuka edes huomaa pitääkö joku sormusta vai ei? Olen nyt 7kk pitänyt sormusta tosi vähän kun vauvan kanssa tuntuu turvallisemmalta ilman sitä (ulkoneva kivi) mutta ei kukaan ole sitä kommentoinut, tuskin edes huomannut. Mies on välillä ohimennen heittänyt vitsillä että "taas oot sinkkuna liikenteessä". Hän käyttää sormusta koko ajan.
Jotenkin tuntuu ettei teidän ongelma nyt ole sormuksessa..
Ap:n mies varmasti saisi raivarin, jos ap ei käyttäisi sormusta. Miehellä taitaa olla kaksoisstandardit.
Siis mies itse laittoi avioerohakemuksen menemään, mutta suuttui siitä, kun ap hyväksyi eron ja ryhtyi tekemään käytännönjärjestelyjä eron jälkeiseen elämäänsä.
Ap, mistä syystä teillä oli alunperin se eropuheisiin johtanut aviokriisi?
Teillä on avioliitossa selvästi muita vakavampia ongelmia kuin pelkkä sormuksen pitäminen. Selvittäkää ne ensin.
Itse en ole sormusta käyttänyt 14 vuoteen ja mieheni luopui omastaan työn vuoksi, ei se meidän avioliittoa kaada että sormuksittomina mennään.
Tilanne pitää ensin purkaa niin, ettei kumpikaan tunne enää itseään loukatuksi vaan molemmat ovat valmiit antamaan anteeksi ja haluatte olla yhdessä. Kokeilkaa vaikka pariterapiaa, jos muuten rehellinen keskustelu on vaikeaa (kiivastumatta). Jos tämä ei onnistu, ei millään sormuksilla ole väliä, vaan ero on edessänne.
Itsekään en pidä sormusta, mutta se ei kyllä ole mikään rangaistus miehelleni, josta olen ylpeä. En vain halua käyttää koruja.
No kerropa sille miehelle että hän laittoi alunperin avioerohakemuksen vireille. Miksi siis hän on loukkaantunut että sinä aloit toimia niin että olette eronneet? Sitten kysyt että haluaako mies olla edelleen kanssasi naimissa. Joko on oikeasti naimissa kanssasi tai sitten eroatte. Pikkasen naimissa, tai naimissa mutta kovin loukkaantuneena ei ole vaihtoehtoja.
Ja sitten mennään sen mukaan eikä enää vatvota vanhoja.
En tiedä, mutta itse en pidä sormusta koska saan siitä ihottumaa. Mies pitää.