Onko täällä muita ”väärin” ajattelijoita?
Eli ymmärrän asian oikein, mutta silti väärin. Tämä on välillä todella hankalaa, kun käsitän ihan erilailla. Kertokaa omia väärin ajatteluitanne :D
Mulla esim. oli hankalaa koulussa ymmärtää poimuvuoret, kun olivat kirjassa kuvailtu suunnilleen näin: ”Poimuvuoret syntyvät samalla tavalla, kun työntäisit mattoa seinää vasten” Minä sit olin ihan hämmentynyt, että miten siihen mattoon sillä tavalla poimuja tulee. Asia piti kokeilla, otin maton, työnsin sen seinää vasten ja mitään ei tapahtunut. Silloista poikaystävää sitten pyysin apuun, että selitä nyt... tarkoittaako se nyt näitä mun käden painalluksia kun karvat menee lyttyyn vai mitä ihmettä. Oli sillä naurussa pitelemistä... ”Jos vaikka kokeilet työntää sitä mattoa lattialla seinää vasten”. No prkl!
Toinen kun ystävä valitti, miten kaikki meni päin peetä, oli kampaajatkin varattu. Minä siihen sitten tuhahdin, että just joo! Eikö asiaa toisiaan voinut hoitaa ilman kampaajaa? Ja taas kerran mies sai pidätellä nauruaan, että etkö sä tajua, oli kampaajatkin varattu. NIIN? No varais sen ajan sitten päivälle kun on vapaata, kai sitä nyt pärjää pari päivää ilman kampaaja! ”Etkö sä oikeesti tajua.. Sillä oli jo se kampaaja varattu, muttei päässyt sinne!” Aaaaah... jaa! No ois heti sanonu.
Näitä on paljon, tässä nyt vain kaksi esimerkkiä. Muita? 😄
Kommentit (3)
No riippuu. Toista esimerkkiä en olisi minäkään ymmärtänyt, jos ei alussa kerta sanonut, että kampaaja olo varattu, vaikka ajanvaraus oli tehty.
Mutta käytännölliset esimerkit kirjoitettuna ovat minulle joskus haastavia.
Sori nyt en ymmärtänyt