Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmisten ajattelemattomuus ja käytöstapojen puute on alkanut tosissaan rassaamaan

Vierailija
13.08.2020 |

Mökkinaapuri antaa koiransa juoksennella mökkitontillani vapaana ja pas**taa mun maille. Naapurin isi ei edes hyssyttele, kun hänen lapsensa huutaa täysillä pihassa isosiskolleen jotain ennen kahdeksaa aamulla. Keskellä asutusta olevassa leikkipuistossa vanhemmat antavat lastensa kirkua kimeää suoraa huutoa eivätkä komenna lopettamaan, vaikka varmasti lähellä asuvina tietävät että ääni kantaa asuntoihin sisälle läpitunkevasti.

Eikö meitä rajoita enää mikään toisten huomioon ottaminen? Onko muutos lama-ajan lasten kasvattamattomuuden tuloksia vai onko jotkut "urbaanimpia" kuin toiset? Pyöriikö tuossa leikkipuistossa seuraava samanlainen sukupolvi?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseänikin todella ärsyttää tuollainen että joillakin ei minkäänlaisia käytöstapoja ja jotkut sanovatkin loukkauksia ja arvostelevat ja vielä sanovat että siihen omasta mielestään oikeus ja sellainen kuvittelee olevansa myös mökkinaspurisi ja näin ne kuvittelevat olevansa muiden yläpuolella.

Vierailija
2/3 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ärsyyntynyt todella paljon siitä, että ihmiset ei pidä turvavälejä. Leikkipuiston penkillä minun ja toisen äidin väliin istui lupaa kysymättä jonkun lapsen mummo. Kaupassa samaa ikäluokkaa edustavat kurottelee tavaroita ihan niin, että koskettavat muihin, ja seisovat jonossa hönkimässä niskaan.

Olen itsekin pienten lasten äiti, mutta suututtaa miten toiset ei mitenkään puutu lastensa tekemisiin ja sanomisiin. Esimerkiksi viime viikolla huoltoasemalla kouluikäinen poika kiusasi siskoaan, joka taas kiljuu niin että korvat soi. Paikalle tullut äiti ei sanonut mitään, ei kiljumiseen eikä varsinkaan kiusaamiseen. En tajua miksi ei. Ja noita lapsia pitää sitten vähemmistöön jäävien, hyvökäytöksisten lasten sietää nykyään kaikkialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua rassata liikennekäyttäytyminen. Ihan hirveästi. Jopa niin, että joudun ennen ajoa puhumaan itselleni, että tällä kertaa en suutu. Ajan siis itse rauhallisesti, vakaasti ja ennakoitavasti. Nopeusrajoitusten mukaan taajama-alueilla, koska paljon lapsia, suojatietä, yllätystekijöitä. Maantiellä max n. 5-7 km/h ylinopeutta, letkan mukana.

Liikenteessä ärsyttävät öykkäriajajat. Puikkelehtijat, perässäroikkujat, vilkutta kaistaa vaihtavat. Tämä on lisääntynyt muun narsismin lisäksi. Poikkeuksetta maastureita. Eivätkä ole halpamaasturikuskeja vaan yleensä kalliiden maasturiautojen omistajia. Tesla-kuskit ajavat yleensä varoen ja muita huomioiden, koska tietävät autonsa tehot. Samoin sähköautoilijat.

Pienet ovat siis ongelmani, mutta ärsyttää.