Koronatesti kokemuksia
Koronatestillä otetaan näyte nenästä pitkällä vanutikulla ja pyöritellään nenässä. Kuulostaa erittäin epämiellyttävältä. Ja useimmiten ulkona drive in tyyppisesti. Mitä kokemuksia teillä on ollu sen jälkeen? Oliko koronaa ja onko vointi pysynyt sen jälkeen hyvänä? Jos kieltäydyt koronatestistä - miksi?
Kommentit (37)
Itse olen käynyt kerran, lapseni kaksi. Tuskin saan lastani siihen enää kolmatta kertaa. Toinen kerta oli jo huomattavasti ensimmäistä vaikeampi. Enää en vie koululaista siihen ellei ole erittäin selvät koronaoireet. Toivottavasti joku vähän inhimillisempi testi tulee pian käyttöön.
Itse en ole ollut siinä, mutta tyttäreni on ollut.
Tulos oli onneksi negatiivinen.
Häntä kuulemma sattui ja itketti.
Ymmärrän tytärtäni hyvin, sillä ei se tuskin ole kivaa työntää puikkoa nenään...
Menen tänään siihen testiin.
Pakko myöntää, että pikkuisen jännittää, sillä olen hyvin, hyvin ja hyvin herkkä tuollaisille jutuille :D
N37
Pikkujuttu koko testi. Mutta mitäpä sinne edes mennä kun ei saa tuloksia. Pikkuoireita ollut mutta en voi olla päivätolkulla käymättä kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan vienyt alle kouluikäistä testattavaksi? Miten testi onnistui/mikä oli lapsen kokemus testistä? Itse veikkaan että meidän uhmis pitäisi kahlita tiukasti penkkiin.
Tämä minuakin kiinnostaa. Miten saa pidettyä vastustelevan 4 v. autossa aloillaan? En usko, että onnistuisi.
Alle 7V ei viedä koronatestiin.
Se lähinnä vähän kutitti, ei muuta. Silmät kyllä räpsyi koko ottoajan.
Tulos neg. Sukulainen sairasti taudin.
Päiväkodissa räkäiset lapset ovat tartuttaneet kolme flunssaa minuun tässä koronavuoden aikana. Kaksi olleet hyvin lieväoireisia, mutta testit ovat olleet pakollisia tietenkin. Kaikki testitulokset ovat olleet negoja. Kaksi testeistä sujui drive inillä ilman ihmetyksiä. Pientä epämiellyttävää oloa hetken nenän perukoilla. Yksi testi olikin sitten ihan kauhea. Hoitaja työnsi näytepuikkoa väkisin syvälle ja kaiversi pitkään. Vesi valui silmistä ja puristelin sormiani ja mietin, että kohta loppuu, kohta loppuu, kohta loppuu, mutta ei loppunut. Sietokyky alkoi tulla vastaan ja kaivertaminen vain jatkui, kunnes jonkinlainen refleksi pakotti pakenemaan kipua ja vetäydyin taaksepäin ja hoitaja otti puikon pois.
Ministereille ja kansanedustajille ensin pandemrix ja perään oikea koronarokote eikä keittosuolaa. Sama kuin sodassa eli johtajat näyttävät mallia. Tv show piikitys ei kerro mitään piikin sisällöstä. Ensimmäiset kuolemat jo tapahtuneet ja järkyttävät sivuoireet muillakin. Ausseissa jokainen rokotettu on hiv-positiivinen. Lukekaa ja tutkikaa, sillä valtamediassa ette kuule totuutta. Ei eläimillekään teurastamon ovella kerrota, että kohta tulee piikki. Vältetään paniikkia viimeiseen asti. Tyhmimmät saakin kuolla ensin!!!!
Miettikääpäs miksi näyte otetaan nenäontelon takaosasta? Miettikääpäs ja tutkikaa uusinta rokoteteknologiaa niin alatte ymmärtää...vihjeenä sana crispr-teknologia. Ei olisi kannattanut mennä testiin tutkimatta.
Itse kävin korona testissä drive in teltan edessä .
Jännitin kamalasti etukäteen, koska kuullut kauhutarinoita siitä mutta pöh!! Eihän sitä edes tuntenut, ei siis sattunut millään lailla ja oli tosi nopeasti ohitse.
Olen töissä jossa tapaan väkisinkin paljon ihmisiä päivittäin ja lievien flunssa oireiden takia testiin hakeuduin. (Tämä oli myös työnantajani käsky)
Eli turha pelko pois, jos on vähänkään oireita kannattaa sinne mennä . Tulokset sain myös heti seuraavana aamuna tekstiviestillä ja negatiivinen tulos .
Ekaa kertaa kävin nyt viikonloppuna ja oli yllättävän helppo homma. Etukäteen ihan turhaan jännitin. Ei tuntunut juuri miltään..
Vierailija kirjoitti:
Lääkärin mukaan virhearvio testissä 15-25% ja paras tulos mahdolisimman pian oireiden alkaessa otettu testi.
Menin testiin vasta yli viikko ensioireista, olin kyllä sairaslomalla ja etänä. Ensimmäinen lääkäri ei katsonut testiä tarpeelliseksi. 5 päivää myöhemmin toinen oli eri mieltä.
Testi tehtiin, kun olin autossa. Suljin silmät, en halunnut nähdä tikkua, olin rentona, olin paikallani, homma oli ohi 2-3 sekunnissa. Tuntui kuumalta/kuumottavalta. Saman puolen korvassa kiputuntemus asteikolla 1/5. Saman puolen silmä valui vettä testin jälkeen muutaman minuutin.
Testi ei sattunut, testi ei ollut epämiellyttävä. Se tuntui, mutta en tiedä mihin kategotiaan tuon tuntemuksen laittaisin. Tunsin kuumaa nenässsä, mutta se tunne ei ollut syvällä nenässä.
Mieheni oli samassa autossa ja sanoi, että joustava tikku työnnettiin ehkäpä 7 cm. Joustavuutensa takia se ei juuri tunnu.
Nopea, miellyttävä testi.
Jos itse pitäisi arvioida tuntemusten perusteella, olin arvioinut, että testi tehtiin parin sentin syvyydessä. Ilm. tuntoaisti on nenässä sellainen, että tarkka tuntemus on vaikea paikallistaa.
Ja lisään vielä olen toimenpidekammoinen, jälkikäteen lähinnä ihmettelin miksi testi etukäteen jännitti.
Sama kokemus testistä.
Ihan jees kokemus, ei tästä kannata alkaa ongelmaa vääntää.
Itsellä tämä on kehittynyt ongelmaksi. Joka kerta on vaikemapi mennä testiin, kun edellisellä kerralla on sattunut. Joko vedän pään sivuun tai työnnän hoitajan pois. Harmittaa ja itkettää koko homma.
Lohjalla yks testien ottaja on iha helvetin ilkeä ja vihainen. Se oikein survasee sen puikon sinne nenään ja vääntää niin kovaa että veri lentää ja pitkään runnoo sitä siellä nenässä.
Marinin hallitus maksoi noista koronatesteista yli MILJARDIN. Kauheata rahantuhlausta ja nyt joudutaan leikkaamaan.
Pääsin helposti testiin ja tikun laittaminen nenään ei juuri miltään itsestään itsessään tuntunut, mutta alkoi aivan järkyttävä polttelu joka tuntui vielä loppupäivän. Silmien vuotaminen vissiin yleistä. Menee helpommin kun ei mieti testiä ollenkaan.