Mitä pahaa siinä jos haluaa olla täydellinen Stepfordin vaimo/nainen?
Kuulin että minua oli sanottu Stepfordin naiseksi ja vaimoksi tuttavapiirissä, ivaamismielessä lähinnä, mutta loppujen lopuksi mitä pahaa siinä on? :) Minäpä otan sen kehuna ja kateellisten, onnettomien ihmisten puheena.
Haluan olla edustava ja naisellinen vaimo miehelleni, sijoitan paljon ulkonäkööni, käyttäydyn aina tilanteeseen sopivasti ja diplomaattisesti, pidän kotimme kauniina ja kokkaan hyvät gourmet-ruuat pöytään. Minulla on myös hyvä koulutus ja työ. Uskon että jos useammat tuttavapiirin naiset olisivat tai ajattelisivat kuten minä, niin heidän avioliittonsa olisivat onnellisia ja heidän miehensä palvoisivat heitä aivan eri tavalla kuin millaista heillä tähän saakka ollut.
En pidä mistään vastenmielisistä ja negatiivisista asioista, enkä hae sellaisia asioita elämääni. Meillä kaikilla olisi paljon parempi yhteiskunta jos kaikki voisivat hyvin, joka puolella siistiä, sekä iloisia ja tyytyväisiä ihmisiä, ja hyvin kasvatettuja lapsia ja nuoria joilla lupaava tulevaisuus.
Kommentit (50)
Tiesithän, että "Stepfordin vaimot" olivatkin robotteja?
Onko sulla lapsia ? Meinasin vaan että jos on ura ja gourmee ruoat ja itsensä kunnosta huolehtimiseen aikaa niin jää lapset aika vähälle huomiolle tuossa perheessä. Mä ainakin mielummin vietän aikaa perheeni kanssa kun juoksen kuntosalilla ja pölyrätti kourassa. Perussiistiä ja hyvää kotiruokaa meillä silti on :) Mutta kukin tavallaan.. ehkä sunkin arvot joskus muuttuu..
[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 13:27"]
[/quote]
Meinasin just tulla sanomaan...
Koska ne stepfordin naiset olivat oikeasti robotteja. Ja kuka oikeasti haluaa elää suorittajarobotin kanssa?
[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 13:24"]
Uskon että jos useammat tuttavapiirin naiset olisivat tai ajattelisivat kuten minä, niin heidän avioliittonsa olisivat onnellisia ja heidän miehensä palvoisivat heitä aivan eri tavalla kuin millaista heillä tähän saakka ollut.
[/quote]
Vastaus otsikon kysymykseen: Tässä on syy, omaa ajattelua halutaan tuputtaa muillekin. Ja muutenkin tuollainen on pitemmän päälle kuluttavaa.
En tunne sinua, mutta itse ainakin käsitän tuon Stepfordin vaimo-vertauksen ihmiseksi, joka keskittää kaiken energiansa ulkoiseen, eikä todellisuudessa anna itsestään mitään esimerkiksi vuorovaikutustilanteessa. Juurikin tuo, että yritetään hallita keskustalua dipolomaattisella tasolla on monista todella ärsyttävää, koska siitä paistaa niin läpi tietty omahyväisyys, ja toisaalta kehnosti salattu ajatus siitä, että muut ovat niin juntteja että tämän täydellisyyden pitää ajatella heidäkin puolestaan mikä on sopivaa ja mikä ei. Tällainen ihminen tavallaan näyttelee elämäänsä, etsii ensin sopivan suosituksen/mallin/roolin jota toteuttaa, ja se vaan tuntuu pitemmän päälleä vähän falskilta. Loppujen lopuksi ainoa, mikä ihmisiä kiinnostaa, on se, että heitä kuunnellaan, ja jos ihminen on kovin keskittynyt suorittamaan kaikkea elämässään, myös näitä keskustelutilanteita, hän ei ole läsnä eikä hänestä ole hirveästi sen miellyttävän ensivaikutelman jälkeen hirveästi iloa.
Minusta tuo olisi ihan ok, jos mies puolestaan tekisi minulle saman. Siinä leffassahan miehet nauttivat elämästään, ja naisten ainoa tehtävä oli tuoda nautontoa miehelle, mm. miehet vain huikkasivat vaimolleen, että tuo lisää juotavaa, ja vaimot kipittivät sitten tuomaan miehelleen olutta.
Tuollainen yksisuuntainen käytös on alistavaa ja sovinistista. Minusta on ihan ok passata miestä, antaa hyvää seksiä miehelle, tehdä herkkuruokia, siivota ja pyykätä koti moitteettomaan kuntoon, hoitaa lapset ja antaa tilaa miehelle vapaa-ajalle mm. harrastuksiin, kunhan mies sitten tekee minulle samaa, eli antaa minun nauttia omasta ajasta ja harrastuksista, hoitaa lapsia, siivoa kotia, tekee herkkuruokia ja antaa minulle taivaallista seksiä silloin kun sitä kaipaan.
Mutoinhan tuossa Stepfordin tapauksissa naisten omat tarpeet jäivät täysin täyttämättä (nittä ei huomioitu millään tavalla). Naisten ainoa tehtävä oli tyydyttää miehen mielihalut ja olla kaunis ja seksikäs, hyväntuulinen, iloinen ja ahkera miehen toiveiden täyttäjä.
Minulla on näet omiakin haluja ja toiveita, vaikka toiselle on kivaa tehdä mukavia juttuja ja ottaa toisen halut ja toiveet huomioon, en ala polkemaan omia tarpeitani miehen kustannuksella! Nuo naisethan olivat pelkkiä tahdottomia siivouskoneita, seksirobotteja, kokkeja ym. eivätkä aitoja naisia ja äitejä omine haluineen ja toiveineen. Ei ole terveellistä täyttää oma elämä vain toisen halujen täyttämiseen, ihmisen ei pidä unohtaa itseään ja omia tarpeitaan epäterveellä tavalla.
13 lisää vielä.
Tuossa leffassahan itseasiassa miehet pohjimmiltaan rakastavat omaa nautintoaan enemmän kuin vaimojaan ja heidän tarpeitaan. Onko se rakkautta avioliitossa, että vain yhden ihmisen tarpeet tulee täytetyksi, vieläpä ruhtinaallisesti, ja toinen jää täysin sivuun? Se ei ole minusta aitoa avioliittoa, vaan epäkypsän, henkisesti teinipojan tasolle jääneen miehen märkäuni ns. täydellisestä pikkuvaimosta. Mies, joka haluaa sellaisen avioliiton, jossa hänen tarpeensa ovat tärkeämpiä kuin vaimon/lasten tarpeet, ei ole kypsä avioliittoon. Avioliiton tarkoitus mielestäni on, että siinä molemmat ottavat huomioon toistensa tarpeet, arvostavat toisiaan ja tekevät hyvää toinen toiselle, eikä niin että toisen elämäntehtävä on täyttää toisen kaikki tarpeet, ja jäädä itse sivuun.
[/quote]
Sama mitä olivat, ne oli tosi kauniita =)
Stepfordin vaimoista tulee mieleen tämä OC:n Täydelliset Naiset -sarjan Alexis Bellino, kristitty nainen jonka etusijalla miehensä ja Jumala, ja lapset tulevat kolmantena. Tunnetaan valtavista silikonirinnoistaan ja valtavista timanteistaan :D
http://images.onset.freedom.com/ocregister/blogs/lansner.ocregister.com/AlexisBellino.340.jpg
Toisaalta hän taitaa olla niitä sarjan harvoja naisia joka on pysynyt naimisissa, muut tainneet erota.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 14:46"]
[/quote]
Sama mitä olivat, ne oli tosi kauniita =)
[/quote]
Kyllä sisin on tärkeintä. En arvostaisi miestä, jolle tärkeintä minussa olisi tissini ja palvelualttiuteni. Haluan, että mies rakastaa minua itseäni, persoonaani, luonnettani, älyäni jne. Surullista, jos rakkaus kohdistuu vain perseeseen tai naamaan, koska ne aikaa myöten rupsahtavat, ja mitä sitten jää jäljelle?
Pointtina oli varmaan se että nainen saa olla naisellisen näköinen ja laittaa itseään vaikka onkin jo saanut miehen. Sen miehen pitämiseen täytyy myös panostaa.
Miehet hemmottelevat kaunista ja tyylikästä vaimoa enemmän, nämä suomalaiset blogit ovat esimerkki siitä mitä kaikkea ihanaa miehet ostavat itsestään huolehtiville, tyylikkäille vaimoilleen, kuten Vuittonin ja Chanelin luksuslaukkuja, kauniita koruja ja muuta ihanaa.
Ja se on muuten hyvä se alkuperäinen Stepfordin vaimot -elokuva, ei se komediallinen uudempi versio.
Ja kukahan tämä Stepford on, taas joku turha julkkis, josta en ole koskaan kuullutkaan?
Minäkin olen samanlainen, ainoastaan sillä erolla ettei minulla ole miestä.