Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alla tyypillinen viikonlopun ruokapäiväni, arvaa painoni.

Vierailija
12.08.2013 |

Lauantain syömiseni:

- aamiaiseksi mukillinen maitokahvia ja kaksi kauraleipäviipaletta margariinilla ja 17% kevytjuustolla

- lounaaksi kaksi Puffet-jäätelöä

- välipalaksi kaksi kauraleipäviipaletta margariinilla ja 17% kevytjuustolla

- päivälliseksi iso pala (n. 200g) uunissa paistettua lohta ja n. 2 dl voissa paistettuja kasviksia (kukkakaali, kesäkurpitsa, porkkana, sipuli) sekä n. 2 dl salaattia, jossa n. 2 rkl kurpitsaöljyä, jälkiruoaksi 2 dl lakujäätelöä

-päivällisellä ruokajuomana 4 dl kuivaa siideriä, muuten ruokajuomina vettä

- lisäksi pistelin päivän mittaan n. 180 g tummaa suklaata

Tämä on siis minulle aika tavallinen viikonlopun ruokailumalli, viikolla pyrin syömään vähemmän herkkuja, mutta jotain hyvää (esim. jäätelöpuikko, 50-100 g tummaa suklaata tai muutama suklaakeksi) tulee syötyä päivittäin. Ruoka-annokseni ovat myös kohtuullisen suuria.

Olen 40-vuotias, teen toimistotyötä ja liikuntaa harrastan 1-2 kertaa viikossa (joko n. 1 h 15 min kävelylenkki tai n. 40 min juoksulenkki). Pituutta minulla on 170 cm.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

58kg, vatsanahkaansa nipistelevä ihminen, olla on tapana voivotella ylikilojaan lihavien työkavereiden edessä

Vierailija
2/16 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

55 kg. Mullekin tuli ajatus, että hoet aina töissä miten syöt niiiiin paljon herkkuja ja käytät voita jne. mutta et vaan liho.

Mun mielestä et syönyt kovin paljon tuona esimerkkipäivänä. Mut mä oonkin 170 cm ja 90 kg :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lihoisin reilusti tuolla ruokavaliolla!

Veikkaan painoksesi 75 kg.

Vierailija
4/16 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa aika lailla mun ruokavaliolta (paitsi etten syö vaaleaa leipää ja en korvaa lounasta jäätelöllä) ja olen myös 170 cm ja painan 58kg, eli arvaan sen.

Vierailija
5/16 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkuja aika paljon, mutta en usko, että olet lihava. Päätellen esim. siitä, että kutsut 200g kalan palasta isoksi. Pituutta tietämättä en voi veikata painoa, mutta veikkaan painoindeksiksi n. 22. Hoikka ihminen, joka päivittelee kahvihuoneessa "miten kauhean paljon" syö, ja sitten toiset ihmettelevät miten olet pysynyt noin hoikkana.

Vierailija
6/16 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan 63kg

Vierailija
7/16 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luulet että ihmisiä kiinnostaa? 

Vierailija
8/16 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

n 95

Vierailija
9/16 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 jatkaa vielä... Lihavat eivät myöskään yleensä korvaa ateriaa jätskillä, vaan vetävät sen jäden aterian päälle.

Vierailija
10/16 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerro nyt!

Vierailija
11/16 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei kerrokaan, koska tää juttu meni pieleen, koska niin moni arvasi oikein, että ap on hoikka ja haluaa, että hänen syömisiään kauhistellaan

Vierailija
12/16 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä.

8:lle vastaan, että en oikeastaa luulekaan, että ihmisiä kiinnostaa. Itseäni kuitenkin kiinnostaa, miltä syömiseni muiden mielestä kuulostavat, jos joku vaivautuu vastaamaan. Tällaisia kyselyitähän täällä näkee yhtenään.

Ja se painoni on 65 kg. Eli varsin normaalipainoinen olen. Nuorempana pysyin 60 kg:n pinnassa näillä syömisillä, mutta 35 täytettyäni paino on kivunnut tuon 5 kg. Taitaa siis olla niin, että jossain vaiheessa on pakko alkaa syömisiä kontrolloimaan, koska tämän painavammaksi en halua.

Enpä muuten suuremmin kahvihuoneessa painostani tai syömisistäni huutele. Ylipainoisia ihmisiä ei työyhteisössäni ole, mutta muutamia minua huomattavasti hoikempia kyllä.

Vierailija
13/16 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan 67 kg.

Vierailija
14/16 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän herkkujen ja muun epäterveellisen ruoan liiallisen syönnin pahin seuraus ole ylipaino (ainakaan pelkästään), vaan kaikenlaiset sairaudet, kuten syöpä. Ennemmin miettisin asiaa siltä kannalta.

Vierailija
15/16 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

60kg

Vierailija
16/16 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 38v ja huomannut surukseni, että jotain kropassa tapahtuu, kun syön aivan samalla tavalla kuin aina olen syönyt, mutta silti paino nousee :( Hidastuuko aineenvaihdunta vai mikä tähän on syynä? Mä en edes harrasta mitään liikuntaa ja teen toimistotyötä 8h/pvä istuen eli siis en tosiaan liiku juuri yhtään.

Syön aika samalla lailla kuin ap, tosin karkkia / jätskiä vaan kerran viikossa. Mitat on 161 cm/68,5 kg :(  Lasten mukana on tullut 13 kg jäädäkseen.

Nyt on pakko vaan alkaa katsoa syömisiä. Eilen hain Lidlistä ison kasan hedelmiä, salaatteja ja vihanneksia. Ja oikeasti on pakko saada kiloja pois kun kaikki vaatteet kiristää. Surettaa niin pirusti. Lenkkeilyihin ja jumppiin mulla ei ole aikaa, koska käyn täysipäiväisesti töissä ja mulla on kolme alakouluikäistä lasta, jotka kaikki harrastavat kilpatasolla urheilua. Kuljetan siis kaikki illat heitä harkkoihin ja viikonloput teen pyykki-, siivous- ja ruokahuoltohommia. mieskin on, mutta se on noin 70% työajastaan ulkomailla työmatkoilla, joten käy suurinpiirtein vaan viikonloppuisin vaihtamassa matkalaukkuun puhtaat vaatteet.

Mä unelmoisin,että paino olisi 60 kg. Eli 8,5 kg pitäisi saada pois. Mutta onnistuuko se vain ruokavaliota muuttamalla?

Eilen söin:

Aamupala: kaurapuuroa maitoon keitettynä lautasellinen + 1 nektari+ muki kahvia mustana

Lounas: Itse tehty tonnikalasalaatti + lasi itse tehtyä viinimarjamehua

Välipala: 1 banaani + muki kahvia mustana

Iltapala : pala pannaria (10 x 5 cm) + päälle hiukan lakkahilloa

Mitä tuosta nyt voisi vielä keventää?

Tänään olen tähän mennessä syönyt seuraavasti:

Aamupala : 1 muki kahvia mustana + 1 ruisleipäsiivu (ilman levitettä, päällä 2 tomaattisiivua + 2 palaa Oltermannia) + 1 nektari

Lounas; riisiä + itse tehtyä kanttarellikastiketta + lasi rasvatonta piimää

Vai onko se vain se liikunta, joka on avain painon putoamiseen? Missä ihmeen välissä mä ehdin urheilla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän