Se oli sitten viimeinen Tinder-päivä
Koska itse olen aina asiallinen ja hyväkäytöksinen myös internetissä, suomalaisnaisten tapa lopettaa keskustelu tylysti ghostaamalla sai minut lähinnä surulliseksi. Olen parempi ja ansaitsen parempaa. Poistin sovelluksen.
Kommentit (35)
Eipä sinne koko elämänkohtaloaan tarvitse sijoittaa, että tuntuu pahalta herkästä ihmisestä nähdä toisten yksinäisyys ja toisaalta toisten itsekkyys ja röyhkeys.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen sääntö Tinderissä menestymiseen = ole hyvän näköinen.
Toinen sääntö Tinderissä menestymiseen = älä ole ruma
Noudatitko varmasti näitä ohjeita?
Sulla on eri ohjekirja kuin minulla tai sitten eri määritelmä menestymiseen. Toki uuden käyttäjän näkyvyys heikkenee viikossa ja sitten tykkäyksiä tulee hitaammin.
Vierailija kirjoitti:
Monen tämän palstan naisen mielestä viestittelyn lopettaminen vaikenemalla ei ole ghostaamista. Ilmankos naiset tekevät tuota, kun täälläkin se on monen mielestä ihan hyväksyttävää toimintaa.
Kyllä se tinderissä on. Siinä vaiheessa, kun olette tavanneet useamman kerran tai jutelleet esim kuukausitolkulla, voidaan puhua ghostaamisesta, mutta ei parin päivän viestittelystä tinderissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otatte tinderin aivan liian vakavasti. Ainakin minulle kyseessä oli sovellus, jossa voi mahdollisesti tutustua uusiin ihmisiin ja hyvässä lykyssä sieltä voisi löytää romanssin poikasta. Kyllä minullekin jätettiin vastaamatta, vaikka olen nainen, mutta so what? Tinder oli vain pieni lisä sosiaalisissa ympyröissä, ei koko se sisältö. Ja niin se kannattaisi ottaakin. Liian monet etsivät sieltä lähes paniikinomaisesti pakkosuhdetta, pakkoromanssia, mikä on äärimmäisen ahdistavaa. Älkää ladatko yhteen sovellukseen niin älyttömästi odotuksia ja paineita, kannattaa edelleen elää sitä normielämää jossain ihan muualla kuin tinderissä. Jos se on lähes koko elämä ja sovellusta vahdataan tunti kaupalla, oletetaan että kaikilla on niin paljon vapaata aikaa ja kiinnostusta roikkua siellä tunti sotalla joka päivä, niin silloin mielestäni on jotain pahasti pielessä.
Harrastakaa, nähkää ystäviä ja eläkää oman näköistä elämää. Älkää etsikö kumppania hullun kiilto silmissä pakonomaisesti, sillä tulette vain pettymään.
Tässä puhuu etuoikeutettu.
Millä tavalla olen etuoikeutettu? Taustalla perheväkivaltaa monessa eri muodossa, lastensuojeluasiakkuus, traumataustaa, kiusaamista ala-asteelta lukioon asti. Kerro toki millä tavalla olen etuoikeutettu? Siksikö että elämä on potkinut niin kovaa päähän, että tiedän, että kaikki vaatimukset ovat turhia?
Siksikö että traumataustani takia tiedän, että onnellisuus ei voi olla muiden käsissä?
Voi tietysti olla, että olen etuoikeutettu, kun ymmärrän edellä mainitut asiat.
Ghostaamalla voivat suominaiset tosiaan lopettaa hieman pidemmänkin tapailun, ei ainoastaan keskustelua jossain Tinderissä. Ja sitten kun kertoo itse totuuden ja vieläpä nätisti, niin suututaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monen tämän palstan naisen mielestä viestittelyn lopettaminen vaikenemalla ei ole ghostaamista. Ilmankos naiset tekevät tuota, kun täälläkin se on monen mielestä ihan hyväksyttävää toimintaa.
Kyllä se tinderissä on. Siinä vaiheessa, kun olette tavanneet useamman kerran tai jutelleet esim kuukausitolkulla, voidaan puhua ghostaamisesta, mutta ei parin päivän viestittelystä tinderissä.
Googlaa sana 'ghostaaminen' ja katso, millaisia määritelmiä löydät. Kyllä viesteihin vastaamisen lopettaminen erikseen ilmoittamatta on ghostaamista, et saa väännettyä siitä mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, kiitos tästä avauksesta, mutta en ole kiinnostunut keskustelemaan sinun kanssasi enempää. Mukavaa syksyä sulle!
Veikö tämä viesti asiaa eteenpäin vai olisiko kirjoittamatta jättäminen ajanut saman asian?
On paljon parempi tietää, että toinen on lopettanut vastailun kuin odottaa toisen vastausta tuntikaupalla silloin, kun sitä ei ole koskaan tulossa.
Odottaa vastausta tuntikaupalla?
Oikeesti?
Mulla saattaa koko äppi unohtua viikoksi!
Ja töissäkin pitää käydä!
Voi jessus näitä pullapoikia..
Vierailija kirjoitti:
Ghostaamalla voivat suominaiset tosiaan lopettaa hieman pidemmänkin tapailun, ei ainoastaan keskustelua jossain Tinderissä. Ja sitten kun kertoo itse totuuden ja vieläpä nätisti, niin suututaan.
Käsittääkseni tuota tapahtuu maailmanlaajuisesti ja molemmille sukupuolille. Et pariudu yhtään sen helpommin syyttämällä suominaisia kaikesta, vinkkinä vaan....yleensä tuo piiloaggressiivisuus ja halveksunta puskee esiin vaikka sitä yrittäisi peittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otatte tinderin aivan liian vakavasti. Ainakin minulle kyseessä oli sovellus, jossa voi mahdollisesti tutustua uusiin ihmisiin ja hyvässä lykyssä sieltä voisi löytää romanssin poikasta. Kyllä minullekin jätettiin vastaamatta, vaikka olen nainen, mutta so what? Tinder oli vain pieni lisä sosiaalisissa ympyröissä, ei koko se sisältö. Ja niin se kannattaisi ottaakin. Liian monet etsivät sieltä lähes paniikinomaisesti pakkosuhdetta, pakkoromanssia, mikä on äärimmäisen ahdistavaa. Älkää ladatko yhteen sovellukseen niin älyttömästi odotuksia ja paineita, kannattaa edelleen elää sitä normielämää jossain ihan muualla kuin tinderissä. Jos se on lähes koko elämä ja sovellusta vahdataan tunti kaupalla, oletetaan että kaikilla on niin paljon vapaata aikaa ja kiinnostusta roikkua siellä tunti sotalla joka päivä, niin silloin mielestäni on jotain pahasti pielessä.
Harrastakaa, nähkää ystäviä ja eläkää oman näköistä elämää. Älkää etsikö kumppania hullun kiilto silmissä pakonomaisesti, sillä tulette vain pettymään.
Aamen. Lisäksi näin nuorena naisena niitä viestejä tulee niin hurja määrä että kaikille vastaaminen veisi tuhottomasti aikaa. En koe että työni tai mikään velvollisuuteni on jutella kaikille.
Nimenomaan sitä ei pitäisi ottaa minään velvollisuutena. Juttelu siellä joko etenee tai ei. Joskus se tyrehtyy: joskus siitä syystä, ettei vain aika ja jaksaminen riitä kaikkeen, joskus siksi, että elämässä tapahtuu jotain, joskus siksi, että juttelu on mielenkiinnotonta eikä etene mihinkään. Kenenkään velvollisuus ei ole vastata, ei mätsätä, ei treffata. Ette voi vaatia mitään keneltäkään. Sen kun muistaa, niin pääsee jo paljon helpommalla. Kukaan ei ole velkaa kenellekään yhtään mitään. Asiat etenee omalla painollaan luonnollisesti, jos on edetäkseen. Ei pakolla, ei vaatimalla.
Toisilla on käytöstapoja, moraali eivätkä he kohtele ihmisiä hyödykkeinä, jotka voidaan hylätä ilman selitystä heti, kun kiinnostus loppuu. Valitettavasti tällaiset ihmiset ovat nykyisenä minäminä-hedonismin aikana yhä harvemmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamen. Lisäksi näin nuorena naisena niitä viestejä tulee niin hurja määrä että kaikille vastaaminen veisi tuhottomasti aikaa. En koe että työni tai mikään velvollisuuteni on jutella kaikille.
Nimenomaan sitä ei pitäisi ottaa minään velvollisuutena. Juttelu siellä joko etenee tai ei. Joskus se tyrehtyy: joskus siitä syystä, ettei vain aika ja jaksaminen riitä kaikkeen, joskus siksi, että elämässä tapahtuu jotain, joskus siksi, että juttelu on mielenkiinnotonta eikä etene mihinkään. Kenenkään velvollisuus ei ole vastata, ei mätsätä, ei treffata. Ette voi vaatia mitään keneltäkään. Sen kun muistaa, niin pääsee jo paljon helpommalla. Kukaan ei ole velkaa kenellekään yhtään mitään. Asiat etenee omalla painollaan luonnollisesti, jos on edetäkseen. Ei pakolla, ei vaatimalla.
Toisilla on käytöstapoja, moraali eivätkä he kohtele ihmisiä hyödykkeinä, jotka voidaan hylätä ilman selitystä heti, kun kiinnostus loppuu. Valitettavasti tällaiset ihmiset ovat nykyisenä minäminä-hedonismin aikana yhä harvemmassa.
Kyseessä on kevyt deittisovellus, joka pohjautuu kevyeeseen viestittelyyn ja ehkä tapaamiseen, ehkä. Vasta siinä vaiheessa kun tavataan ja jos sen jälkeen ghostataan, on kyse huonosta käytöksestä. Kevyt juttelu ja sen lopettaminen ei. Näin se vaan menee ja näin suurin osa sovellusta käyttää.
Kun ottaa sen liian vakavasti, käy juuri noin. Ottaa henkilökohtaisena loukkauksena, kun joku ei vastaakaan johonkin yksittäiseen viestiin sovelluksessa, joka ei valitettavasti mistään huolimatta lupaa mitään. Se on vähän kuin chattihuone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tinder käsittää koko deittailualueen ja paikan jossa tapaan naisia
T: työtön ja syrjäytynyt mies
Ja tämä on se suurin ongelma. Lataat kaikki odotukset ja vaatimukset ja paineet yhteen ainoaan sovellukseen, joka ei millään voi koskaan täyttää kaikkia tarpeitasi. Sun pitäis rakentaa elämäsi sen ulkopuolelle (helpommin sanottu kuin tehty, mutta karu fakta).
Näin. Tämä asia on vaan fakta joka ei muuksi tule muuttumaan vaikka mies käyttäisi kaiken elämän rakentamiseen tarjolla olevan ajan ja vähän lisää täällä valittamiseen. Jos vingutte täällä 10 vuotta olette 10 vuoden päästä edelleen nollapisteessä ja jos kumppanin haluatte hankkia niin se on aloitettava elämän hankkimisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tinder käsittää koko deittailualueen ja paikan jossa tapaan naisia
T: työtön ja syrjäytynyt mies
Ja tämä on se suurin ongelma. Lataat kaikki odotukset ja vaatimukset ja paineet yhteen ainoaan sovellukseen, joka ei millään voi koskaan täyttää kaikkia tarpeitasi. Sun pitäis rakentaa elämäsi sen ulkopuolelle (helpommin sanottu kuin tehty, mutta karu fakta).
Näin. Tämä asia on vaan fakta joka ei muuksi tule muuttumaan vaikka mies käyttäisi kaiken elämän rakentamiseen tarjolla olevan ajan ja vähän lisää täällä valittamiseen. Jos vingutte täällä 10 vuotta olette 10 vuoden päästä edelleen nollapisteessä ja jos kumppanin haluatte hankkia niin se on aloitettava elämän hankkimisesta.
Valitettavasti juuri näin. Ja samaa sanoo myös miespuoleinen terapeuttini, joka hoitaa myös lukuisia miesasiakkaita. Naista ei saa valittamalla ja vaatimalla, vaan sillä, että rakentaa ensin oman elämän niin, että on tyytyväinen ja tasapainossa. Eikä siinäkään vaiheessa voi vaatia naista itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla ominaista nimenomaan suomalaisille naisille? Olen käyttänyt Tinderiä paljon Aasian maissa ja siellä osaavat lopettaa viestittelyn myös kohteliain sanoin, jos eivät ole kiinnostuneita.
Aasiassa vältellään konflikteja viimeiseen asti. Edelleen syy miksi mies kiinnostaa on perinteet. Sinä miehenä turvaat ja tarjoot, nainen palkitsee&palvelee.
Eikös ghostaaminen vasta konfliktien välttelyä olekin? Aasiassa näköjään osataan ottaa se riski, että syntyy konflikti suoraan puhuessa. Tosin kohteliaasti esitettynä konflikteja tuskin syntyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla ominaista nimenomaan suomalaisille naisille? Olen käyttänyt Tinderiä paljon Aasian maissa ja siellä osaavat lopettaa viestittelyn myös kohteliain sanoin, jos eivät ole kiinnostuneita.
Aasiassa vältellään konflikteja viimeiseen asti. Edelleen syy miksi mies kiinnostaa on perinteet. Sinä miehenä turvaat ja tarjoot, nainen palkitsee&palvelee.
Eikös ghostaaminen vasta konfliktien välttelyä olekin? Aasiassa näköjään osataan ottaa se riski, että syntyy konflikti suoraan puhuessa. Tosin kohteliaasti esitettynä konflikteja tuskin syntyy.
Kyllä se konflikti voi tulla suoraan puhumisestakin. Jäädään roikkumaan perään ja pommitetaan viesteillä, vaikka suoraan sanoo, että valitettavasti tästä ei tule mitään. Naisilla riskinä on suoranaiset vainoajat, sellaisestakin olen päässyt ”nauttimaan”.