Oon just kentällä ja haluisin koronatestin!
Lensin juuri Espanjasta. Tietävästi ei ole muita oireita ku vähän kurkkukipua, yskää ja maha sekaisin. Ei ole kuitenkaan asuntoa Suomessa, joten mun karanteenipaikka vaihtuu muutaman päivän välein. Mulla on jatkolento Pohjois-Suomeen ja oon turva-alueella. Ohjeistus on:
Testipiste on 2a ja 2b alueiden välissä. Ja jossain oli T2 nurkassa. Tulee kuulutuksia: "jos epäilet tartuntaa, mene testauspisteeseen"
Oon jo ollut täällä melkein kolme tuntia, kävellyt päästä päähän,enkä kyllä pistettä ole löytänyt. Vai pitäisikö poistua turva-alueelta, joutua uudelleen turvatarkastuksiin ja kaikkeen. Huoh.. noh, tyydyn siihen, ettei se koronaa ole. Paitsi jos oon nyt täältä kentältä sen saanut.
Väkisin tarkastettiin passit vaikka lennän schenhen alueella. Virkailija käytti koko lentokoneellisen passien kopeloimiseen samoja hanskoja. Väkisin pakotti ottamaan jotain koronaohjeistuspapereita vaikken niihin olisi halunnut koskea. Ja tarkastuspisteen jälkeen ei käsidesiä mailla halmeilla!!! Ei ihme jos Suomeen tulee tartuntoja ku jokaisen kansalaisuuden bakteerit levitellään koko EI:n sisältä.
Niin, ja sanottiin kait jossain, että se on tuloaulassa. Mutta siis mikä se on? Onko se turva-alueen ulkopuolinen tuloaula vai lennoilta tulevien turva-alueen tuloaula? En saanut sen selkeämpää kuvaa englanninkielisestä kuulutuksesta kun ei tiedä alueiden paikkojen nimiä eikä karttaa koko alueella. Niin ärsyttävää!!
-AP-