Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaa koronatestiin, kertokaa kokemuksia

Vierailija
12.08.2020 |

Huomenna menossa koronatestiin ja se pelottaa jotenkin tosi paljon :( pelottaa että se sattuu ja varsinkin pelottaa että tulee nenästä verta. Jäänyt jotain traumoja nenäverenvuodoista. Kertokaa nyt kuinka kauhea se on, sattuuko paljon ja tuleeko verta?

Menossa testiin pienen nuhan ja kurkkukivun takia... Työskentelen sosiaalialalla niin on pakko heti mennä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytteenotto tuntui siltä kuin olisi mennyt kloorivettä nenään uimahallissa,se kirveli vähän aikaa mutta oli nopeesti ohi

Vierailija
2/26 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei satu, eikä tule verta. Jos olet synnyttänyt niin selviät testistä. Jos et ole, niin sitten en ole ihan varma..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele sitä vähän kuin rokotteena. Se useimmilla sattuu, mutta kun kiinnittää huomion jonnekin muualle ja on rauhassa, jotkut eivät huomaa juurikaan mitään. Voit sanoa ennen testin ottoa, että sinua pelottaa. 

Vierailija
4/26 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule verta ja ei tunnu juurikaan.

Vierailija
5/26 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se aika ronski toimenpide. "Nenä nielu näyte" eli tikku työnnetään nenän kautta niin pitkälle että yltää nieluun. Kyllä simistä valui vesi kn sitä tikkua nenän kautta kurkkuun työnnettiin.

Etkö ole noudattanut ohjeistusta kun testiin joudut? Itse altistuin lapseni kautta, kun muut oli vähän käyneet laskettelemassa keväällä.

Vierailija
6/26 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikrosirun asentaminen kirvelee kuulemma vähän.

Vierailija
7/26 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen mielestä oli helpompi kuin verinäytteenotto kokemuksena, jos oikein muistan. Itse en ole käynyt. Täällä palstalla ehkä pari ihmistä on kertonut kauhutarinoita ja muiden mielestä ollut ihan kestettävä toimitus. Useimmista muista terveydenhuollon toimenpiteistä liikkuu paljon enemmän kauhutarinoita, joten eiköhän tämä ole helppo nakki :)

Vierailija
8/26 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä rokotus on pahempaa

Vierailija
9/26 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina kävin ja oli pahimmillaankin korkeintaan vähän epämiellyttävä. Kipeää ei tehnyt ja olin todella yllättynyt miten nopeasti ja helposti meni ohitse. Itsekin jännitin etukäteen mutta turhaan. 

Vierailija
10/26 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mukavalta varmasti tunnu, mutta testi on ohi muutamassa sekunnissa. Varmasti selviät. Verta ei pitäisi tulla mikäli ei ole valmiiksi limakalvot rikki tms.

Vierailija
11/26 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kenestäkin pahalta tuntuu. Minua saa rokottaa ja verikokeita ottaa vaikka kuinka ja olo on hyvä. Vihaan ajatusta, että nenäonteloon työnnetään jotakin.

Vierailija
12/26 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puikko työnnettiin sinne nielun puolelle ja ehkä sekuntin verran siellä pyöräytettiin. Ei kutittanut tai tullut tukehtumisen tunnetta. Kipu oli asteella 5 ja tuntui polttavalta. Heti kun toimenpide oli ohi niin kipua ei enää ollut ja nenänielu vähän kirveli tunnin ajan ihan niinkuin olisi mennyt kloorivettä nenään. Eli tosi iisi juttu omasta mielestä. Voisin mennä uudestaan.

Vierailija
13/26 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla otettiin oireiden alkamisen jälkeen kaksi näytettä kahden päivän välein ja molemmat negatiivisia. Ihmettelin siinä vaiheessa, että miksi porukka valittaa, että se on ihan kamalaa, minulla vaan hiukan nenää kutitti kun näytteitä otettiin. Viikko tästä jouduin sairaalaan hengitysvaikeuksien takia ja siinä vaiheessa tosiaankin kolmas näytteenottotuntui epämielyttävältä ja tulos oli positiivinen.

Nuo kaksi näytettä otettiin väärin, koska jo siinä vaiheessa olin varma että korona kyseessä, kun kahdella läheisellä työkaverillani todettiin samaan aikaan korona ja meillä alkoi oireet samana päivänä.

Testeihin turha luottaa, siinä vaiheessa kun jouduin teholle, lääkäri sanoi, että 30-50% testeistä antaa väärän negan.

Vierailija
14/26 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne vielä niitä jäykkiä puutikkuja vai ohuita ja joustavavartisia?

Vierailija
15/26 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi  kuvissa on niin paksu pumpulipuikko? Säästösyistäkö? Missä on metallivartiset taipuisat ja ohuet, joilla yleensä otetaan nenänäytteet syvältä?

16/26 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kokemuksista, eiköhän siitä hengissä selviä sitten. Mitkään rokotukset, verikokeet ym ei pelota, mutta jostain syystä toi pelottaa tosi paljon. Ottaisin mieluummin vaikka 10 verikoetta... Kai tuohon testiin melkein kaikki joutuu ennemmin tai myöhemmin. Ap.

Ps. Kommentoijalle 2 tiedoksi, olen synnyttänyt mutta en usko että se valmisti mua tähän millään tavalla :D

Vierailija
17/26 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on se aika ronski toimenpide. "Nenä nielu näyte" eli tikku työnnetään nenän kautta niin pitkälle että yltää nieluun. Kyllä simistä valui vesi kn sitä tikkua nenän kautta kurkkuun työnnettiin.

Etkö ole noudattanut ohjeistusta kun testiin joudut? Itse altistuin lapseni kautta, kun muut oli vähän käyneet laskettelemassa keväällä.

Kato kun ihminen voi olla vaikka lastentarhanopettaja tai rakennusinsinööri jolle etätyö ei ole mikään vaihtoehto, ja sieltä työpaikalta voi saada vaikka nuhakuumeen. Törkeää epäillä heti ensimmäiseksi, että on laiminlyöty ohjeistuksia. Me ei kaivata tähän tilanteeseen yhtään tuollaista toisten syyllistämistä ja epäilemistä tietämättä toisen tilanteesta kirjaimellisesti MITÄÄN. 

Vierailija
18/26 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni testin epämiellyttävyyttä liioitellaan huomattavasti. Ajatuksena esineen työntäminen nenään voi toki olla tosi inhottava, mutta vähemmän se sattuu kuin rokote, itse en puhuisi kivusta ollenkaan vaan juurikin siitä tunteesta että menee kloorivettä nenään kun hyppää altaaseen. Toki voi olla, että testaajan taidoillakin on vaikutusta ja Tampereen kaupungilla on vaan parhaat näytteenottajat, en tiedä. :)

Vierailija
19/26 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sattunut, tuntui kyllä aika epämiellyttävältä. Verta ei valinut, vaikka mulla on aika herkät limakalvot, mutta silmät valuivat pari minuuttia niin etten meinannut nähdä. Paperinenäliinoja kannattaa ottaa mukaan.

Vierailija
20/26 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkeä kokemus. Ei siis sattunut, mutta outo fiilis. Testi tehtiin 2 viikkoa sitten, muutama päivä myöhemmin alkoi nenäverenvuoto, joka alkuun oli reipasta, nyt näkyy niistäessä. Voi kyllä johtua itse taudistakin, sillä ikenet valuu verta ja kun raavin hyttysenpistoja niin vuosin kuin Jeesus ristillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi