Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostin ennakoiden pari erilaista kasvomaskia. Eihän näitä pysty käyttämään!

Vierailija
12.08.2020 |

Maski "lepattaa" reunoista mutta painaa nenää, joten hengittäminen on hankalaa mutta pöpöt pääsevät silti karkuun reunoilta. Silmälasit menevät jopa sisällä huuruun, miten sitten syksyllä viileässä ulkoilmassa? Kuminauha tuntuu inhottavalta korvien takana.

Mitä kasvomaskikuvia netistä katselin, eivät ne näytä sen paremmin kenelläkään istuvan.

Päätin juuri, että niin kauan kun näitä ei ole missään myynnissä niin että saat sovitella useampaa mallia löytääkseen sen, joka EHKÄ istuu naamallesi, minä kuljen ilman.

Hysteerinen astmaatikkoystäväni ei kuulemma uskalla tavata ilman maskeja. Olkoon yksinään sitten. Minulle ei onneksi ole mikään ongelma vältellä ei-perheenjäseniä ja ihmisjoukkoja.

Mutta oikeasti, on aika älytöntä suositella maskeja kansalaisille jos kelvollisia ei ole helposti saatavilla. Pyöräilykypäräpakko on, mutta niinpä sitten onkin laaja valikoima erihintaisia kypäriä, joita saa SOVITTAA ennen hankkimista ja jokaiselle löytyy sopiva. Näissä maskeissa tuntuu olevan vain toinen toistaan huonompia vaihtoehtoja.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omassa lähi-Prismassani myydään kangasmaskeja, joita ei ole pakattu mihinkään. Niitä voi siis sovittaa vapaasti. Mutta mitä jos jollain edellisistä maskin sovittajista on ollut korona (tai joku muu tauti)? Kuinka todennäköisesti tauti tarttuu maskin kautta muihin?

Vierailija
22/24 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lepattaa reunoista. Huurtumisen saa estettyä laittamalla korvalenkin ristiin korvan ympäri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pikku päähän nuo kertakäyttöiset heppo-merkkiset on liian isoja, ja ne lähinnä roikkuu naamalla. Ensi hätään olen tehnyt solmun niihin kuminauhoihin ja saanut sillä tavalla maskin tiiviimmin kasvoille, mutta pitänee vielä miettiä miten tuon ratkaisen.

Vierailija
24/24 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisikohan leipäpussien sulkijoita laittaa maskin nenäkohtaan?

Voi kokeilla, mutta ainakaan mä en saa niitä ikinä muotoiltua niin ettei ne falskaisi oikein kunnolla.