Miten pukeudut sinä, jonka koko 42-44 ja ikä 30+?
Pitäisi saada pukeutumisvinkkejä, lähtökohta se että melkein koko vaatekaappi pitäisi uusia . Täällä on usein tosi mielenkiintoisia ketjuja pukeutumisesta, joten kerro millaisia vaatteita suosit ja mitä merkkejä, niin etsiskelen netistä etukäteen vähän osteltavaa. :)
Kommentit (7)
Ei sinulle minun vaatteet luultavasti sovi. Paljon on kiinni muodoista, oletko lösö ja läski vai jotain muuta. Mene pukeutumisneuvojalle vaikka tavarataloon.
Tosiaan, paljon riippuu siitäkin, oletko omena vai päärynä :) Itse olen kokoa 42, 32-vuotias ja päärynän tai oikeastaan tiimalasin mallinen. Eli kurvia löytyy vähän joka kohdasta, joka on useimmiten aika raivostuttavaakin, koska tyylillisesti minimalismi ja selkeät linjat miellyttää mua, ja tähän varteen ne ei ehkä sovi. Haluaisin siis käyttää esim. laatikkomaisia paitoja tai mekkoja, mutta ne näyttävät päälläni vain hirveiltä säkeiltä.
Viime aikoina olen ostanut paljon vaatteita Lindexilta ja Vero Modasta, myös Gina Tricotista, Espritiltä ja Monkista löytyy usein kivoja vaatteita, miksei Zarastakin silloin kun ne mahtuu päälle. Työssäni en tarvitse bisnespukeutumista, riittää kun on siisti, joten useimmiten mulla on farkut pillillä tai suoralla lahkeella ja yläosina sitten aika usein joku venekauluksinen paita, joko lyhyt- tai pitkähihaisena. Jonkin verran mulla on myös kauluspaitoja, mutta ei missään nimessä suoria, vaan pitää olla juuri sopivasti muotoonleikattu, jotta istuu. Jonkun verran mulla on myös sellaisia pidempia "kauluspaitoja" eli esim. tällaisia: https://www.seppala.fi/kangaspusero/fi_1206_6173291/dp?openGroup=1540
Mun malliselle ihmiselle sopisi tosi hyvin vähän sellainen pin up -henkinen tyyli, eli esim. vartalonmyötäinen yläosa ja alaosaan vaikka kellohelmainen hame, mutta valitettavasti tuo on mun tyyliin hiukan liian tyttömäinen.
Kiitos vastauksista! Joo, on totta että vartalon malli ratkaisee paljon. Itse olen mallia omena, ja raskauksista on jäänyt röllyvatsa. Olen nyt siis palaamassa hoitovapaalta töihin, jossa ei tarvitse olla kovin muodollinen, mut siisti kuitenkin. Vaikka nykyään on paljon leveitä tunikoita, ja niitä ilmeisesti pitäisi käyttää, näytän niissä vaan neliskanttiselta möhkylältä eikä se näytä hyvältä, joten ois kiva että vaate tois jotain muotoja esille kuitenkin, ois kiva, siisti ja helppohoitoinen.
ap.
Itse olen kokoa 44 (yläosasta). Isot rinnat ja vatsa, muuten yllättävän hoikka(farkut tuumakokoa 30). Korostan sääriäni pillifarkuilla ja yläosana joku hyvin istuva tunika tai muu vähän väljempi pusero. Tiger of swedeniltä löytyy joitain hyviä vaatteita tai sitten toinen ruotsalainen twist&tango.Ei ihan halvimmasta päästä kylläkään. Ja mangosta löytyy kanssa ihan kivoja vaatteita, vaikka moni niistä onkin aika hoikille suunniteltu. Tänä kesänä olen löytänyt merkin nimeltä gudrun&sjöden, mikä on vähän boheemimpi tyyli, mutta ihania pellavavaatteita.
En ole mikään tyylihaukka, mutta viihdyn parhaiten erilaisissa mekoissa ja tunikoissa, seurana nykytyyiin kapeat housut.
Merkeistä Esprit ja Jackpot tuntuvat omimmilta.