Juoksin tänään cooperin testissä 2905 m, onko hyvin?
Olen 33-vuotias nainen, paino 65 kg. Testi sisähallissa.
Kommentit (41)
mitä pitempi matka sitä tyhmempi nainen :P , Mutta tuohon vaaditaan rautaista kuntoa sekä oikeanlaista juoksutyyliä . arvostan. Kunpa vain oppisit googlaamaan :)
Aika huono tulos, mä juoksen 5700. (Tiedät varmaan itsekin, että hyvä tulos, ei se taulukon lukeminen niin vaikeaa ole. Ärsyttää vaan tällanen itsekohotus palstalla, sori.)
Todella hyvä! Itse olen mielestäni erittäin hyvässä kunnossa (harrastan aktiivisesti juoksua) ja juoksin viimeeksi vuosi sitten 2850. Olen 34 v.
naiselle kiitettävä, miehellekin hyvä
Muista käydä päivittämässä toi myös facebookkiisikin! Tai no, olet sen jo varmaan tehnytkin ;)
[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 19:12"]
Aika huono tulos, mä juoksen 5700. (Tiedät varmaan itsekin, että hyvä tulos, ei se taulukon lukeminen niin vaikeaa ole. Ärsyttää vaan tällanen itsekohotus palstalla, sori.)
[/quote]
Juurikin näin, ap!
itse juoksin juuri 1600m. Alointin viime kesänä juoksemisen rapakunnosta ja olen 43v. Taulukon mukaan se on keskiverto. Silti kun ajattelene ikäisiäni tuttaviani, niin kukaan heistä ei juose kyllä lähellekään, joten mistähän se keskiverto lasketaan?
[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 21:21"]
itse juoksin juuri 1600m. Alointin viime kesänä juoksemisen rapakunnosta ja olen 43v. Taulukon mukaan se on keskiverto. Silti kun ajattelene ikäisiäni tuttaviani, niin kukaan heistä ei juose kyllä lähellekään, joten mistähän se keskiverto lasketaan?
[/quote]1600m on nopeaa kävelyvauhtia... (8km/h).
No on hyvä - itselläni kaikkien aikojen paras (20 v ja 15 kg sitten) 2600 m....
[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 21:21"]
[/quote]
Uskoisin että lähes jokainen terve lievästi ylipainoinoinen nelikymppinen pääsee yli 1400m. Kävellen pääsee noin1200 ja kaikki mitä jaksaa hölkätä on yli tuosta.
Olin täysin rapakunnossa, jaksoin juosta parisataa metriä. Aloin käydä kävelyllä tammikuussa ja huhtikuun alussa pystyin jo hölkkäämään. Toukokuussa kokeilin juosta cooperin ja tulos oli 2720m. Ja edelleen pururadalla pyhkii ihmisiä ohi. Olen 42 vuotias mies.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 19:12"]
[/quote]
peesaan tätä. Oikeesti kyllä ohitan, mä juoksen 7000 cooperissa. Laihduta ap, jaksaisit 55-kiloisena paaaljon enemmän. ;)
Ei paljon kehumista, mä vedän Cooperin alle 12min, kokeilkaa perässä.
On se hyvin ja tiedät sen itsekin. Tartti sitten tulla pätemään ja brassailemaan.
Tosi hyva tulos! Hienoa. Tarvis varmaan joskus kayda itsekin kokeilemassa ihan omaksi iloksi. Juoksuharrastus on helppo ja kiva. Sujuu hienosti myos tyomatkoilla.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 12:32"]
Tosi hyva tulos! Hienoa. Tarvis varmaan joskus kayda itsekin kokeilemassa ihan omaksi iloksi. Juoksuharrastus on helppo ja kiva. Sujuu hienosti myos tyomatkoilla.
[/quote]
Juu, juokse lontooseen nuorimies!
Ihan ok. Hyväkuntoinen juoksee pihallakin 3000 helposti.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 20:32"]
Muista käydä päivittämässä toi myös facebookkiisikin! Tai no, olet sen jo varmaan tehnytkin ;)
[/quote] Hahhaaa, juuri näin. Oikein ollaan viattomina ja kerjätään kehuja, että hei, onko tää hyvä. Sitten mellevänä odotetaan kehuja :D
Huomiohuorauksen yksi tapa.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 08:44"]
Mä juoksin 2750, enkä mielestäni oo mitenkään erityisen hyvässä kunnossa. Lenkillä käyn muutaman kerran viikossa. Cooperin testi testaa enemmänkin asennetta kuin kuntoa.
[/quote] Cooperin testi testaa maksimihapenottokykyä. Itse olen 52v ja viimeinen tulos on 2670. Pari vuotta aiemmin tulos oli parempi, koska ennen testiä treenasin juuri maksimihapenottokykyä ja tein vk-lenkkejä. Eli kestävyysjuoksija voi juosta paljon huonomman tuloksen, kuin sellainen, joka juoksee lyhyitä matkoja ja kovaa, vaikka kestävyysjuoksijan yleiskunto olisi parempi. Cooperin testi siis testaa oikeastaan vain cooperin kuntoa.
Erittäin hyvä! Hienoa!
http://users.skynet.be/fc939269/cooptest.htm