Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ketään, kenen seksihaluihin pillerit EIVÄT vaikuttaneet?

Vierailija
12.08.2020 |

Seksuaalisuus on aina ollut tärkeä osa elämääni vaikkei minulla mikään jäätävä libido olekaan. 1-2 kertaa viikossa tekee mieli seksiä, ja silloin nautin siitä suunnattomasti. Tähän mennessä ollaan kondomilla menty.
Nyt joudun kuitenkin erittäin kivuliaiden ja runsaiden kuukautisten takia ottamaan pillerit, ja pelkään niin hirveästi, mitenkä ne vaikuttavat seksihaluihini. Koska silloin kun sitä mieli tekee, en tiedä melkeinpä mitään parempaa maailmassa. Saan pitkiä ja voimakkaita orgasmeja. Pelkään että pillerit aloitettuani menetän tämän kaiken. Tiedän liian monta ihmistä joiden kaikki halut kuolivat ja alakerta kuivui täysin heti kun pillerit alkoivat. Harmittaa ja ahdistaa jos minulle käy niin kun haluni ovat jo muutenkin selkeesti vähentyneet sitten teinivuosien, mikä harmittaa jo sekin.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 29-vuotias ja 16-vuotiaasta asti olen popsinut pillereitä. Ihan hyvin on naittant. Noi on niin yksilökohtaisia juttuja ja pillerien merkki joillain vaikuttaa myös. Itselläni oli monta vuotta Cypretyl ja nyt pari vuotta ollut Sibilla.

Vierailija
2/20 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sellaisiakin on. Itse en huomannut vaikutusta kuin vasta silloin, kun lopetin pillerit. Pillerit siis pitkällä aikavälillä muuttivat minut kuivemmaksi ja itkuiseksi. Jos haluat oikein kunnon kiima-aallon, syö pillereitä pari vuotta ja lopeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit myös toivat mukanaan rentoutta, loppui raskaudenpelko. Myös rinnat kasvoivat ainakin yhden kuppikoon.

Vierailija
4/20 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit eivät vaikuttaneet seksihaluihini. Minusta tuli niim vihainen ja veemäinen ämmä ettei mies enää halunnut seksiä kanssani.

Vierailija
5/20 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole lapsihaaveita lähiaikoina niin kannattaa samantien ottaa hormonikierukka. Samalla tavalla auttaa kuukautisiin (jopa poisjättäen), mutta sisältää vähemmän hormonia paikallisesti. Haittavaikutukset on näin vähempiä.

Vierailija
6/20 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mitään muuta keinoa runsaiden kuukautisten kontrollointiin ole? Tilastollisesti arvioiden melkoisella varmuudella pillerit tulevat vaikuttamaan negatiivisesti seksihaluihisi, ja jos ne ovat elämänlaadullesi noin merkittävä asia kuin miltä kuulostaa, niin onhan se otettava huomioon. Jos niikseen tulee ja vaihtoehtoja ei ole, kahdesta pahasta pitää vain valita pienempi ja opetella elämään lopputuloksen kanssa.

Vierailija
7/20 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuttanut. Söin 9 vuotta.

Vierailija
8/20 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistelmäehkäisypillereillä ei ollut vaikutusta, mutta sen sijaan minipillerit veivät kaikki halut.

Vierailija
9/20 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä mitään muuta keinoa runsaiden kuukautisten kontrollointiin ole? Tilastollisesti arvioiden melkoisella varmuudella pillerit tulevat vaikuttamaan negatiivisesti seksihaluihisi, ja jos ne ovat elämänlaadullesi noin merkittävä asia kuin miltä kuulostaa, niin onhan se otettava huomioon. Jos niikseen tulee ja vaihtoehtoja ei ole, kahdesta pahasta pitää vain valita pienempi ja opetella elämään lopputuloksen kanssa.

No voi itku. Ei ole oikeen muuta keinoa löytynyt, ehkä joskus harkitsen kierukkaa.

Vierailija
10/20 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaako aloittaja e-pillerit vai minipillerit? Mulla minipillerit eivät ole vaikuttaneet haluihin, edelleen tekee yhtä usein mieli.

Vierailija
11/20 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pillerit vaikuttaneet mitenkään. Tai en tiedä kuinka kiimainen olisin ilman pillereitä kun olen niitä 16-vuotiaasta asti syönyt. Joka päivä panettaa ja paikat kostuu hyvin herkästi.

Vierailija
12/20 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla vaikuttanut haluihin.

Vierailija
13/20 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainoa mikä toimii om ehkäisylaastari

Vierailija
14/20 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä vähän kiinnostaa pillereiden kanssa kuin ilmankin.

Vierailija
15/20 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole huomannut, että libido olisi laskenut. Marvelonia syönyt

Vierailija
16/20 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukkaa harkitsisin kahteen kertaan. Olen kuullut paljon kauhutarinoita siitä, että ne voivat pahentaa kipuja ja vuotoa entisestään. Laitto ja poisto kidutusta. Kokeile ensin hormonaalista. Mulla auttoi Nuvaring kipuihin ja vuotoon hyvin, ja hormonimäärät pillereitä pienemmät.

Vierailija
17/20 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampaa eri merkkiä olen syönyt elämäni aikana eikä ole haluihin vaikuttanut. En osaa ottaa kantaa onko jokin merkki vaikuttanut kostumiseen enemmän kuin toinen, koska on myös muita lääkityksiä, jotka vaikuttaa limakalvoihin. Ihon perusteella on päätetty reseptien uusimisen yhteydessä vaihdetaanko vai jatketaanko samalla. Dienorette on nyt.

Vierailija
18/20 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa sivuten, liian moni lääkäri sivuttaa ihan surutta lääkkeiden mahdolliset vaikutukset just seksuaalisuuteen.  Kokemuksia on sekä kaveripiirillä että itsellä: mulle yritettiin määrätä lääke, jonka tiedettiin vähentävän seksihaluja voimakkaasti erittäin suurella prosentilla potilaista. Lääkäri ei asiasta olisi maininnut, mutta kun taustaselvitystä tehneenä osasin kysyä, myönsi sivuvaikutuksen, vaan  ei näyttänyt pitävän sitä minään. Kyllä mulle vaan seksuaalisuudella ja sen vaikutuksella parisuhteeseen on merkitystä. Hankin omatoimisesti vaivasta lisätietoa ja -mielipiteet pariltakin lääkäriltä, ja nyt on vaiva kurissa ilman ko. lääkitystä.

Toisin sanoen, jos  ja kun asia noin kovast arveluttaa, näe se vaiva että haet itse aktiivisesti vaihtoehtoja ja kuuntelet muidenkin lääkärien mielipidettä.

Vierailija
19/20 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kokeilin 5 vuoden aikana 4 eri pillerimerkkiä. Ne kaikki veivät minulta kyllä halut. Paras oli ehkä Qlaira, mutta senkin kanssa panetti vain kerran kuukaudessa. Muitakin ikäviä sivuoireita oli. Itselleni ratkaisu oli hormonikierukka. Se poisti kokonaan runsaat kuukautiset eikä ole ollut muita sivuvaikutuksia 8 vuoden aikana.

Nämä asiat ovat kuitenkin täysin yksillöllisiä, eikä ole muuta keinoa kuin kokeilla itse.

Vierailija
20/20 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole lapsihaaveita lähiaikoina niin kannattaa samantien ottaa hormonikierukka. Samalla tavalla auttaa kuukautisiin (jopa poisjättäen), mutta sisältää vähemmän hormonia paikallisesti. Haittavaikutukset on näin vähempiä.

Kohdunulkoiset raskaudet ovat yleisempiä kierukan kanssa ja ne nyt ovat niitä pahimpia vaivoja, joita nainen joutuu kohtaamaan. Saattaa mennä munanjohdin leikkauksen takia ja sen takia kyky raskautua normaalisti, joten en itse ainakaan ottaisi kierukkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi