Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

S-ryhmän osuusmaksun "palautus"

Krofu
12.08.2020 |

Moikka,
miten menee tuo "palautus". Kaikki puhuu että S-ryhmän asiakkuuden arvo on nykyään 100 euroa? Kaverini sanoi että jos myyn mun oman asiakkuuteni takaisin heille, nettoan 100 euroa?

Aikoinaan kun tuon asikkuuden hommasin, niin en joutunut maksamaan mitään osuus/vakuusmaksua.
Tuleeko tuosta nyt takaisin ilmaista rahaa 100 euroa, jos noita tunnuksia ei tartte. On siis bonuskortti, S-pankki ym, mutta ikinä en ole joutunut maksamaan vakuus/osuusmaksua.

Miten voidaan "palauttaa/hyvittää" ja "takaisin" jotain, mitä ei ole maksettu.

Prismat on kaukana, ja puhelimella ei voi soittaa palvelunumeroihin.

Kiitti jos joku tietää tämän asian. Osuuskunnan asiakkuudella en tee mitään, sen voisi muuttaa rahaksi.

-tv. Krofu

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et maksanut aikoinasi osuusmaksua, bonuksesi on mennyt osuusmaksun maksamiseen.

Vierailija
2/32 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohi, mutta muista irtisanoa myös S-Pankin asiakkuus. Se ei tapahdu automaattisesti asiakasomistajuutta lopetettaessa, ja sitten alkaa palvelumaksut juosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäsenyydestä on aluksi maksettava väh. 20e ja loput pystyy kerryttämään bonuksilla. Kun 100e tulee täyteen alkavat bonukset jäädä tilillesi. Jos haluat irtisanoa jäsenyytesi niin saat tuon jäsenmaksun takaisin ja tottakai tilillä olevat rahat myös. Asiakasomistajan puhelinpalvelu palvelee melko laajoin aukioloin, sieltä saa neuvoja tarvittaessa.

Vierailija
4/32 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat sen verran takaisin, kun mitä olet maksanutkin. joskus muinoin on kai ollutkin niitä kampanjoita että on voinut ilmaiseksi liittyä, tässä tapauksessa et tietenkään saa mitään takaisin. Yleensä noihin voi myös liittyä niin, että maksat liittyessä esim. 20€ ja loput maksat sitten tietyn ajan kuluessa bonuksistasi. Tällöin saat erotessasi jo maksetun osuuden liittymismaksusta takaisin. Ei ne sulle mitään ylimääräistä maksa siitä ilosta että eroat :D

Vierailija
5/32 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa nopea selvitys asiaan. Kiitti isosti kaikille vastanneille. Asia selvä ja joku päivä Prismaan sitten.

Vierailija
6/32 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet saanut bonuksia niin paljon, että 100 € osuusmaksu on tullut kuitatuksi, niin silloin voit sen osuutesi myös myydä osuuskaupalle takaisin. Mutta voi olla että et ole sitä saanut kokonaan maksetuksi, kysymällä selviää.

Vierailija
7/32 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä s- appista näkee paljonko sitä maksua on maksanut. Itse eilen vahingossa törmäsin, 100€ 2009 on maksettu.

Vierailija
8/32 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys: en huomannut kommenttia 4, tuli samaan aikaan kun kirjotin, vähän on ristiriitaista tietoa kyseessä. Silti matka jatkuu Prismaan joku päivä varmistamaan asia...lopettelen nyt.

Vierailija
9/32 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdoin lääniä ja kun tuli tarjous, että vaihtamalla x-osuuskunta xx-osuuskuntaan, saa kivoja etuja liittymislahjana (mm ilmainen hotlayö, autonpesuja, lahjakortti Prismaan arvo 50€ ja oli joatin muutakin) , niin toki vaihdoin. Itse en ole maksanut vanhasta kortista mitään, se tuli noin 30 vuotta sitten työpaikkaani joka silloin oli E-osuuskunta. Ja oli siis satasen arvoinen tuo vanha kortti,

Vierailija
10/32 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ikinä sitä korttia vinguttanut, niin saat sieltä ainakin kaikki bonukset rahana. Mutta etkö arvosta ilmaisia pankkipalveluja? Mistään muualta ei tietääkseni saa.

Vierailija
11/32 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vaihdoin lääniä ja kun tuli tarjous, että vaihtamalla x-osuuskunta xx-osuuskuntaan, saa kivoja etuja liittymislahjana (mm ilmainen hotlayö, autonpesuja, lahjakortti Prismaan arvo 50€ ja oli joatin muutakin) , niin toki vaihdoin. Itse en ole maksanut vanhasta kortista mitään, se tuli noin 30 vuotta sitten työpaikkaani joka silloin oli E-osuuskunta. Ja oli siis satasen arvoinen tuo vanha kortti,

Sehän on sallittua että on jäsenenä vaikka kaikissa S-ryhmän alueosuuskunnissa. Itse olen Hokilla ja silloin osuusmaksu oli 20€, minkä kerrytin kokonaan bonuksilla. Osuuden arvoa korotettiin 100 euroon osuuskunnan pääomalla, joten voitin 80€ puhdasta rahaa. En tosin aio tästä luopua.

Vierailija
12/32 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

... 9 jatkaa vielä. Miehelläni ei ollut ollenkaan S-korttia ja maksamalla 20€ hän sai nuo samat liittymislahjat. Eli ihan kivat boonukset :)

Vierailija
13/32 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

... 9 jatkaa vielä. Miehelläni ei ollut ollenkaan S-korttia ja maksamalla 20€ hän sai nuo samat liittymislahjat. Eli ihan kivat boonukset :)

Joo varmasti sai.

Vierailija
14/32 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat S-osuuskunnat maksavat niin hyvää korkoa, että mielestäni olisi syytä miettiä, jotta miten muka pääoman ottaminen ulos parantaisi talouttasi pitkällä aikavälillä?

Mieluummin jopa kannattaisi liittyä useampaankin eri osuuskuntaan, saisit vuosittain pääoman korkoa niistä kaikista.

Vierailija
15/32 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän järkeä tuossa on.

Vierailija
16/32 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saat erotessasi tuon 100e vaikka et ole sitä hintaankortista maksanut.

Oman jäsenyyteni hankin markka-aikana ja maksoin 500mk, nyt jos eroan niin saan 100e takaisin.

Vierailija
17/32 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko kortti on sinulla ollut? Osuusmaksun kerryttämiseen bonuksilla annetaan 2v aikaa, jos ei ole ehtinyt kerryttämään niin sitten täytyy maksaa loppusumma tai jäsenyys raukeaa ja sinulle palautetaan se summa mitä olet ehtinyt maksamaan.

Vierailija
18/32 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen multiomistaja ja nettoan sievoiset ylijäämien palautukset vuosittain.

Vierailija
19/32 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen multiomistaja ja nettoan sievoiset ylijäämien palautukset vuosittain.

Tuo ei päde enää. Ylijäämien palautuksia on vain harvoissa osuuskunnissa enää. Itsekin multiomistaja, mutta tietääkö joku, mistä ihmeestä s-pankin sivuilta tms.  näkee kuinka monessa osuuskunnassa on mukana? Ainakin toistakymmentä jäsenosuutta pitäisi olla, mutta en vain tiedä mistä sen oikein näkee nyt kun noita ylijäämäpalautuksiakaan ei tule kuin muutamasta.

Vierailija
20/32 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikybää taisi olla aikoinaan maksu kun itse liityin. Nytkö siis joutuisi maksaa saturaisen liittyessään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme