Minkä pituinen työömatka on liikaa?
Kommentit (40)
Itselläni raja ovelta ovelle on 30min. Tällä hetkellä työmatkaan kuluva aika on n. puolet tuosta.
Mulla menee 90 sekuntia, se on ok.
4-5km. Víhervasureiden takia ei varaa autoon ja 5km aika maksimi varsinkin talvella pyöräillä. Elän siis tuilla kun ei voi autolla ajaa eikä riittävän läheltä löydy työpaikkaa. Mutta onneksi víhervasurit korottaa tukia! Näin pelastuu maan talous!
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee 90 sekuntia, se on ok.
Kun koti ja työ on samassa paikassa, säästää hurjasti aikaa. Keskimääräinen työmatka on 30 min. Päivässä tunti. Siinä tulee melkein vuorokausi kuukaudessa.
Yli 20 minsaa. 20 min matka on ihan ok ja menee nopeasti, varsinkin kun ei täältä pääse oikein mihinkään menemättä motarille.
Kävellen yli 10 min. ja julkisilla max. 5min. Elämä on valintoja, siksipä sijainti merkitsee.
Kuljin joskus mäkkäriin 1,5h suunta. Kyllä sitä on voinut olla epätoivoinen.
1 tunti on raja jota kauemmin ei huvittaisi työmatkaa tehdä.
Myös kustannuspuoli huomioiden, jos se maksaa yli 100 € kuussa, se on liikaa.
Nyt 25km, rajoitusten mukaan 20min.
Ei juurikaan pitemmälle huvita lähteä.
Itse asun kaukana pääkaupunkiseudusta. Oma työmatkani on kohtuullinen.
Mutta työpaikallani kollega käy päivittäin töissä 100 km päästä.
Kaksi muuta kollegaa asuu viikot täällä työpaikkakunnalla ja käyvät kotona vain viikonloppuisin. Toisella on kotimatkaa 330 km ja toisella 490 km. Jo vuosia tehneet näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee junalla noin 50 min suuntaan Vantaalta Helsinkiin.
HSL muutti K-junan pysähtymään kaikilla turhilla pikkuasemilla. Saisi olla pikavuoroja kerran tunnissa, ainakin ruuhka aikoina.
Tarkoitatko, että 50 min ovelta ovelle? Koska itse kuljen kotoa Keravalta Helsingin kantakaupungissa olevaan työpaikkaan 45 minuutissa. Ja käytän K-junaa, koska siinä mahtuu istumaan.
Minä kuljen Vantaalta Hämeenlinnaan omalla autolla, 50 min.
Tunti suuntaansa vaikuttaa olevan omalla kohdella kipuraja.
(100 km työmatkan ajaa autolla noin 90 minuutissa, ja päivittäin siihen kuluu yhteensä noin kolme tuntia aikaa.)
1,5 h on maksimi normaalissa työajassa. En pystyisi tekemään työtä johon matkoihin menisi 4 tuntia päivässä. Tuo on pelkästään pois omasta vapaa-ajasta. Ei olisi mitään elämää työn lisäksi. Toisaalta tuokin menisi, jos olisi vai 4 tunnin työpäivät ja niin hyvä palkka että sillä eläisi mukavasti. Tai jos tuota kestäisi maksimissaan vuoden ja palkalla saisi jo ostettua oman kodin.
Vierailija kirjoitti:
Pihan poikki on ihan sopiva.
Samoilla linjoilla ollaan.
Vierailija kirjoitti:
1 tunti on raja jota kauemmin ei huvittaisi työmatkaa tehdä.
Myös kustannuspuoli huomioiden, jos se maksaa yli 100 € kuussa, se on liikaa.
Typerä olet jos tuollaisen tarkan rahasumman valitset rajaksi. Mitä jos se työstä saatava palkka on 500 € enemmän ja matkakuluhin menee 120 €. Eikö se nyt kannata silloin ehdottomati ottaa vastaan!?
Työkaverilla 250 km suuntaansa eli 500 km päivässä työmatka, jonka hän ajaa joka päivä. Palkka ei ole kummoinen. Lähempänäkin olisi oman alansa töitä. Tämä olisi liikaa. Mieluiten etätyö tai 15 min kävellen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee junalla noin 50 min suuntaan Vantaalta Helsinkiin.
HSL muutti K-junan pysähtymään kaikilla turhilla pikkuasemilla. Saisi olla pikavuoroja kerran tunnissa, ainakin ruuhka aikoina.
No nyt selvisi miksi lahtelaiset ei enää mahdu omaan junaansa (Z), kun se on täynnä kervolaisia.
Yli 30 min kävellen tai 20 yli min pyörällä.