Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imetystä takana 6 kk, hormonit edelleen ihan sekaisin

Vierailija
10.08.2013 |

En meinaa enää jaksaa tän imetyksen vaikutuksia minussa, vaikka imetys itsessään sujuu ihan hyvin. Taas on kuumia aaltoja, hikoilen öisin vaatteet ja lakanat märäksi, heräilen valvomaan aamuyöstä. Hormonit ovat ihan sekaisin.

En ole laihtunut grammaakaan, olen alkanut epäillä, että olen niitä ihmisiä jotka laihtuvat vasta imetyksen loputtua. Synnytyksessä lähteneet kilot  tulivat muutamassa viikossa takaisin, pakko olla hormonaalista.

Itse imetys ei ole ongelma, vain nämä sivuvaikutukset minussa. Luulin, että tämä vaihe on jo ohi. Muutaman kuukauden oloni oli jo normaalimpi. Vauva aloitti kiinteät 5 kk iässä ja se on mennyt ihan hyvin. Ajattelin, että nyt pitäisi omien hormonienkin tasaantua, kun maidontarve ei enää kasva yms.  Vaan nyt tämä alkoi uudestaan! En ehkä jaksa imettää kokonaista vuotta jos tämä on tällaista.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy neuvolan lääkäriltä apua, jos vaikka ei olisikaan ihan kunnossa.

täällä sit taas hormonit ja väsymys saa hermot kireiksi... ja hiki haisee pahalle.

Vierailija
2/4 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aloittanut uutta kun löysin tämän ketjun. Olenko ainoa, jolla imetys pistänyt hormonit täysin sekaisin vai olenko sekoamassa? Vauva nyt 6 kk:tta. Siis oireina mm. että äksyilen miehelleni miltei päivittäin, sen läsnäolo ärsyttää... Otan asiat itseeni, ihan pienetkin, mitkä ei normaalisti hetkauta minua. Itsetunto nollassa. Saatan muistella vanhoja asioita mitä mies joskus sanonut/tehnyt, oikein kaivelemalla pitää jostain riita saada aikaiseksi. Tuntuu että olen onneton tässä avioliitossa, tuntuu ettei mies rakasta minua.. Joskus iltaisin itkettää. Välillä tunnen voimakasta vihaa miestäni kohtaan.

Lastani rakastan, ihana olla sen kanssa kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi minusta tullut miehestäni todella mustasukkainen, hänen menneisyyttään kohtaan.

Vierailija
4/4 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse imettänyt pian vuoden ja hikoilen edelleen. Öisin en enää herää ilman syytä. Imetys vei raskaudessa saadut kilot mennessään ja vähän ylikin. Yritän saada niitä takaisin, mutta ei niin ei. Täällä äksyillään ja suututaan ihan mitättömistä asioista, mutta pistän sen väsymyksen piikkiin (meillä vauva heräilee vieläkin öisin jonkun verran).

On tää niin ihanaa. :)