Voiko häätöpäätöksestä valittaa?
Ja jos voi, niin miten? Voiko tuita prosessia saada jäihin, että asia selvitetään?
Kommentit (66)
Montako kertaa se pitää sanoa, että kun vuokrat on maksettu!? niistä on olemassa ihan tilitiedoissa todisteet, etteivät ole yksikään rästissä. Kesäkuu on ainoa kuukausi joka koskaan ikinä on ollut myöhässä. Tiedän kyllä, että vuokrasopimus on lasku vuokrille ja sitä olen noudattanutkin. Kyse onkin tässä tapauksessa summista joita en ole voinut maksaa, koska en ole ollut tietoinen siitä, että sellaisia olisi maksettavana. Eikö ylimääräisistä kuluista tulisi lähettää erikseen lasku ja erittely mistä kulut koituvat? Tätä ei ole tullut eikä näkynyt.
ja tiedän kyllä mitä eroa on vuokrasuhteen purkamisella ja irtisanomisella. Edellisen asunnon vuokrasuhde purettiin vesivahingon vuoksi (ei meidän aiheuttama) ja kun siitä koitui terveyshaittoja.
AP, onko sinulla vielä se käräjäoikeuden päätös jäljellä? Mitä siinä sanatarkasti sanotaan häädön syyksi? Eikö niistäkään selviä, mitä maksuja olisi pitänyt maksaa?
Keitä asunnossa asuu sinun lisäksesi? Kirjoitit aiemmin "me", joten et asu yksin. Onko tämä henkilö virallisesti kirjoilla asunnossa, ja onko jotain maksuja, joita tämän henkilön olisi täten pitänyt maksaa?
Ei kannata valittaa, koska todisteet ovat yleensä aika kattavat, jos on päätetty häätää. Mitäs jos eläisit niin,että et saa häätöä? Ota opiksesi ja ota vastuu omasta toiminnastasi, tästä voit vain parantaa eks vaan?
Helppo homma: elät vaan kunnolla ja maksat vuokran ajallaan niin takaan että häätöä ei tule!
Jos taas et näin tee niin puolestani saat kuolla ojaan -ei kiinnosta paskan vertaa.
Tilanne siis se, että vuokrat on maksettu ja häiriötä meistä ei ole ollut. Otin vuokranantajaan yhteyttä ja hän vain sanoi, että perusteet ovat täyttyneet. Haluaisin tietää, että mitkä perusteet? Karhuavat summia, joista minä en ole ollut tietoinen, että pitäisi maksaa. Toisin sanoen, laskua noista summista ei ole tullut. Asumistuki jota saan, on ohjattu suoraan vuokranantajan tilille, koska he vuokraamiseb yhteydessä niin halusivat. Omavastuut olen hoitanut. Siksi olen nyt päättänyt valittaa jos se vain on mahdollista.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 00:51"]
.Asumistuki jota saan, on ohjattu suoraan vuokranantajan tilille, koska he vuokraamiseb yhteydessä niin halusivat.
[/quote]
Ei hyvänen aika! :O Asumistukihan on sinun rahaasi, tukemassa asumisesi maksamista. Miten ihmeessä tuo voi olla mahdollista, että se vuokranantajalle menee? Totta kai valitat, ilman muuta!
Ei voi kuin sanoa, että tyhmä tyhmä tyhmä. Miksi ihmeessä sä olet sen tuen sun vuokranantajalle suunnannut? Onko tuki jotenkin muuttunut tai jotain, että se ei riitä enää?
[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 00:55"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 00:51"]
.Asumistuki jota saan, on ohjattu suoraan vuokranantajan tilille, koska he vuokraamiseb yhteydessä niin halusivat.
[/quote]
Ei hyvänen aika! :O Asumistukihan on sinun rahaasi, tukemassa asumisesi maksamista. Miten ihmeessä tuo voi olla mahdollista, että se vuokranantajalle menee? Totta kai valitat, ilman muuta!
[/quote]
Taidat olla vähän yksinkertainen? Se on tarkoitettu vuokran maksuun, ei dokaamiseen (mihin auttamatta menisi, jos tuensaajan tilille maksettaisiin).
APlle
Onko tuki vuositarkastettu? Jos teit netin kautta, niin kai tarkistit saajan ja tilinumeron? Viitenumerokin saattanut muuttua vuoden alussa.
Ei. Tuki ei ole muuttunut, nyt olisi tulossa vuositarkastus, jolloin saattaa muuttua, mutten usko siihen, koska tuloni eivät ole muuttuneet. Vuokra kylläkin, kun siihen tuli 5 prosentin korotus maaliskuussa. Ja KELAn sivuilta näen, että on mennyt kyllä sinne, joten siihen eivät voi vedota. Ja tosiaan, asumistuen voi ohjata vuokranantajan tilille, täällä meillä päin ainakin kunnan asunnot niin haluavat, en ajatellut etteikö se olisi sama myös yksityisellä. Tottakai, jos minä nyt olen jonkun virheen tehnyt, että häätö on lainvoimainen, niin pakkohan se on hyväksyä. Mutta tällä hetkellä en ole saanut vastausta sille, mitä minulta karhutaan, ja koska vastausta ei tullut koen, että päätös on väärä. Haluan myös tietää, että miten tällainen päätös on mennyt ylipäätänsä läpi. Olen ollut kesän sairaalassa, joten tieto koko asiasta ei ole tullut läpi. Ja ei, kaikilla ei ole sellaista verkostoa ympärillä, että joku hakisi posteja. Alkukesästä sairaalaan lähti mukaan puhelin ja verkkopankkitunnukset, niin pakolliset laskut olen saanut maksettua. Vuokrasta oli maksupohja olemassa ja sähkö ja vakuutukset tulevat e-laskuina.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 01:03"]
Taidat olla vähän yksinkertainen? Se on tarkoitettu vuokran maksuun, ei dokaamiseen (mihin auttamatta menisi, jos tuensaajan tilille maksettaisiin).
[/quote]
Taidan olla ilmeisesti kaksinkertainen.... Tunnet siis henkilökohtaisesti ap:n ja tiedät, että hänen rahansa menevät viinaan, jos ei joku niitä holhoa?
Tiedoksesi: ihan kaikki pienituloiset(kaan) tässä maassa eivät rahojansa viinaan laita. Esimerkiksi minä en tee niin ja saan siltikin asumistukea. Ja tulee ihan omalle tililleni, josta niitä verkkopankin kautta käytän vuokranmaksamiseen.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 01:09"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 01:03"]
[/quote]
Taidan olla ilmeisesti kaksinkertainen.... Tunnet siis henkilökohtaisesti ap:n ja tiedät, että hänen rahansa menevät viinaan, jos ei joku niitä holhoa?
Tiedoksesi: ihan kaikki pienituloiset(kaan) tässä maassa eivät rahojansa viinaan laita. Esimerkiksi minä en tee niin ja saan siltikin asumistukea. Ja tulee ihan omalle tililleni, josta niitä verkkopankin kautta käytän vuokranmaksamiseen.
[/quote]
Hölmö. Tämähän on vuokranantajan turvaamiseksi tehty toimenpide.. En usko, että vuokranantajakaan on Ap:ta henkohtaisesti tuntenut, ja sitä suuremmalla syyllä turvannut oman etunsa. Täysin normaali käytäntö.
Onko häätö oikeuden kautta vai vuokraisännän oma keksintö? Jos oikeuden kautta niin saat varmasti kirjallisena kaikki perusteet. kummallista jos et itse tiedä mitä vuokraisäntäsi on vailla.
Normaali? En ole ikinä moiseen törmännyt. Jos olisin, olisin kituuttanut ilman asumistukea ja jättänyt vaikka syömättä... Minusta tuo on törkeää.
Varaa aika oikeusaputoimistoon ja selvittele asia siellä.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 01:20"]
Normaali? En ole ikinä moiseen törmännyt. Jos olisin, olisin kituuttanut ilman asumistukea ja jättänyt vaikka syömättä... Minusta tuo on törkeää.
[/quote]
Törkeää, tai ei normaalia silti. Tukia saa kyllä, mutta tietyin ehdoin. Pitäähän toimeentulotukea hakiessakin näyttää kaikki tiliotteet kaikilta tileiltä.. Nöyryyttävää ehkä, mutta välttämätöntä huijausten ehkäisemiseksi (mitä muuten harrastetaan paljonkin).
Joo en käytä alkoholia, koska olen raskaana. Että sikäli tuo yleistys viinaan menevistä asumistukirahoista, ei mun kohdalla pidä paikkansa. Vaikka varmasti näitäkin on. Ja mun mielestä on ihan fiksua, jos vuokranantaja haluaa asumistuen tililleen. Sitä vartenhan sitä myönnetään, vuokraan.
Mutta ihan on oikeudenpäätös tuo häätö. Vuokranantaja tänään puhui jotain jostain irtisanomisesta ja siitä tulleesta sopimussakosta, mutta kummallista, kun en itse ole ainakaan irtisanonut asuntoa, eikä minulle ole siitä ilmoitusta tullut. Olen käynyt postini miljoonasti läpi, että löytäisin näitä vuokranantajan lähettämiä laskuja, mutta niitä ei vain ole. katson myös aktiivisesti s-postiani, eikä sieltäkään mitään löydy.
Kesäkuussa vuokrani omavastuu-osuus oli kyllä hetken myöhässä, mutta siitäkin iilmoitin etukäteen ja pahoittelin tilannetta. Tuolloin olin supistuksenestossa muutaman päivää ja oloni oli niin karmea, etten jaksanut käyttää puhelinta tai mitään. Maksoin kyllä heti kun vointini salli, eli n. viikko tämän jälkeen.
Vahingossa miinustin sun kirjoituksen ap.Sympatiat on sun puolella!
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 10:12"]
Vastaus nro:lle 51.
vuokranantaja ei ole lähettänyt laskua/maksumuistutusta.
vuokranantaja ei myöskään ole irtisanonut sopimusta
totta seuraava kohta, tyhmyyksissäni en reagoinut käräjäoikeuden kirjeeseen
mutta miten voi saada häädön, jos vuokranantaja ei ole ensimmäisiä kohtia toteuttanut? Enkä muuten ole peukuttanut ketään.
[/quote]
Katsos kun sä olet allerkitjoittanut vuokrasopimuksen, jossa lukee, paljonko, milloin ja mille tilille sun pitää maksaa. Lain mukaan vuokrasopmuksen purkuperuste on ihan se, että et tee niin kuin sopimuksessa sanotaan. Mitään muistutuksia tai karhuja tai erillisiä laskua ei tarvita. Ja vuokrasopimuksen purku on nimenomaan eri asia kuin sen irtisanominen. Purku astuu voimaan heti, irtisanomisessa on niitä irtisanomisaikaa koskevia sääntöjä. Siksi putku tarvitsee jonkun laillisen perusteen (esimerkiksi sen, että kahden kuukauden vuokra on ollut myöhässä - sekin riittää, että ne ovat olleet myöhässä, vaikka ne nyt olisi maksettu), mutta irtisanominen irtisanomisaikoineen toistaiseksi solmitussa vuokrasopimuksessa ei tarvitse mitään perustetta.