Onko se nelikiloinen vauva oikeasti nyt niiiin iso?!
Tuntuu että ihmiset kauhistelee ihan hirveästi jos joku saa n. 4kg painavan vauvan. Eikös se ole ihan hyvä ja terve paino vauvalle?
Kommentit (27)
Mun nelikiloiseni oli sokerivauva.. Ja eikös oletus ole, että sokerivauva on ISO.
Meillä esikoinen 4,2kg ja kuopus tasan nelikiloinen ja kaikki kauhistelivat, kuinka isoja vauvoja he ovat. Varsinkin kuopusta ja ilmeisesti sen takia kun on tyttö.
Eli minusta ovat ihan normaalikokoisia vauvoja vaikka lähipiirissä kaikki muut vauvat ovat olleetkin pienempiä.
No onhan se ihan valtava, jos oma lapsi on paljon pienempi. Mun lapset syntyessään 2,8kg ja 3,1kg kun huonekaverin lapsi 4,5kg. Melkoinen makkarakasa se isompi lapsi, yhtä kurttua ja pulleroa.
Mun esikoinen oli 4220g ja kuopus 3810g (samalla ensimmäinen alle nelikiloinen vauva meidän suvussa 30 vuoteen ja suvulla tarkoitan siis serkkuja ja niiden lapsia yms.) Joten mun mielestä alle nelikiloinen on pieni. :D Synnytykset sujuneet hyvin ja hieman keskiarvoa nopeammin. Mutta mulla on leveä lantio ja hyvin olisi varmaan mahtunut isompikin.
No, suurinpiirtein samanpainoinen kuin sekatyömiehen paska. Ei paha.
Sellainen 3800g ylöspäin on oikein helppo käsitelläkin verrattuna pienempiin. Meilläkin suurin vauva kannatteli päätään heti tosi napakasti ja muutenkin kehittyi vauhdilla. Ja kokemusta on monen kokoisista: 3,9kg/3,5kg/3,1kg/2,6kg
Varmaan myös riippuu millainen ruumiinrakenne vauvalla on, itselläni toinen oli 4100g ja hän oli todella iso päästään ja todella leveä harteinen, ei millään muotoa samanlainen kuin esikoinen, vaikka esikoinenkin painoi 3,7kg.