Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko se nelikiloinen vauva oikeasti nyt niiiin iso?!

Vierailija
09.08.2013 |

Tuntuu että ihmiset kauhistelee ihan hirveästi jos joku saa n. 4kg painavan vauvan. Eikös se ole ihan hyvä ja terve paino vauvalle? 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan myös riippuu millainen ruumiinrakenne vauvalla on, itselläni toinen oli 4100g ja hän oli todella iso päästään ja todella leveä harteinen, ei millään muotoa samanlainen kuin esikoinen, vaikka esikoinenkin painoi 3,7kg.

Vierailija
22/27 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nelikiloiseni oli sokerivauva.. Ja eikös oletus ole, että sokerivauva on ISO.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen 4,2kg ja kuopus tasan nelikiloinen ja kaikki kauhistelivat, kuinka isoja vauvoja he ovat. Varsinkin kuopusta ja ilmeisesti sen takia kun on tyttö.

Eli minusta ovat ihan normaalikokoisia vauvoja vaikka lähipiirissä kaikki muut vauvat ovat olleetkin pienempiä.

Vierailija
24/27 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se ihan valtava, jos oma lapsi on paljon pienempi. Mun lapset syntyessään 2,8kg ja 3,1kg kun huonekaverin lapsi 4,5kg. Melkoinen makkarakasa se isompi lapsi, yhtä kurttua ja pulleroa.

Vierailija
25/27 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoinen oli 4220g ja kuopus 3810g (samalla ensimmäinen alle nelikiloinen vauva meidän suvussa 30 vuoteen ja suvulla tarkoitan siis serkkuja ja niiden lapsia yms.) Joten mun mielestä alle nelikiloinen on pieni. :D Synnytykset sujuneet hyvin ja hieman keskiarvoa nopeammin. Mutta mulla on leveä lantio ja hyvin olisi varmaan mahtunut isompikin.

Vierailija
26/27 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, suurinpiirtein samanpainoinen kuin sekatyömiehen paska. Ei paha.

Vierailija
27/27 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen 3800g ylöspäin on oikein helppo käsitelläkin verrattuna pienempiin. Meilläkin suurin vauva kannatteli päätään heti tosi napakasti ja muutenkin kehittyi vauhdilla. Ja kokemusta on monen kokoisista: 3,9kg/3,5kg/3,1kg/2,6kg