Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se nelikiloinen vauva oikeasti nyt niiiin iso?!

Vierailija
09.08.2013 |

Tuntuu että ihmiset kauhistelee ihan hirveästi jos joku saa n. 4kg painavan vauvan. Eikös se ole ihan hyvä ja terve paino vauvalle? 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoinen oli 3,4 kg ja kuopus 4,9 kg ja saman kokoinen pää oli, eli ei varmaan paino aina ole se oletus että ei mahdu syntymään... Ja ihan samalla tavalla mahtui se 5 kiloinen niihin 50cm vaatteisiin ja sellaiset rimppakintut oli vaikka muiden mielestä oli "herrajumala minkä kokoinen"-vauva! Suoraan sanottuna mua vituttaa ihmisten arvostelu, varsinkin kun verrataan omien lapsien kokoa toisen lapsiin... Lapsuuden koko ei kerro mitään siitä tuleeko ihmisestä aikuisena iso vai pieni.. Monesti on tehnyt mieli sanoa kaverille että miten sä oot noin lihava vaikka oot mua vuoden nuorempi :) :) ja elintaso kun on noussut niin siksi nykypäivän lapset syntyessään isoja... Itse söin esikoista odottaessa suklaata ja jäätelöö tosi paljon ja silti oli pieni.. Toisen kohdalla en sitten syönytkään lainkaan ja liikuinkin enempi niin jo vain oli yli 4kg.. Jos lukee vauvauutisia niin pääsääntöisesti vauvat on kokoa 3,9-4,5 kg..

Vierailija
2/27 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttäreni oli 3,5kg ja kun ihastelin siroa neitiä, kätilö tuhahti että "ei tuo mikään pieni tytöksi ole!". Totesin siihen, että kyllä vaan tuntuu pieneltä, kun veljensä oli melkein kilon painavampi syntyessään. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan fatmamojen vauvat on kaikki yli nelikiloisia.

Vierailija
4/27 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos synnytys käynnistetään kuukautta etukäteen ja vauva painaa jo yli 4,3kg niin en minä sitä kykene silloin pienenä pitämään.. (ei oma, vaan kaverin)

Vierailija
5/27 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttäreni syntyi rv 42+2 ja painoi 3,485kg.

Vierailija
6/27 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 23:46"]No onhan se ihan valtava, jos oma lapsi on paljon pienempi. Mun lapset syntyessään 2,8kg ja 3,1kg kun huonekaverin lapsi 4,5kg. Melkoinen makkarakasa se isompi lapsi, yhtä kurttua ja pulleroa.
[/quote]

Joo, sellainen michelin-ukko. :D

Vierailija
7/27 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se 4kg vaan oli iso kun esikoinen painoi alla 3kg. Ja en ole fatmamma vaan tasan tarkkaan tuli kiloja yhtä paljon molemmissa raskauksissa eikä sokerit olleet koholla. 2.lapsen istukka ja napanuora taisi toimia paremmin kun istukkakaan ei ollut kalkissa. Niin ja esikoisella oli vielä napanuora tiukasti kaulan ympärillä. Ei ole ihme että ei paljoa liikkeitä tuntunut loppuviikoilla.

Vierailija
8/27 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse synnytin 3,2 kiloisen tytön ja oli sekin jo pusertamista ja kivuliasta, joten nelikiloinen (puhumattakaan isommasta!) kuulostaa jo aikamoiselta omiin korviini! :D

Vierailija
9/27 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no on se tuplana sen mitä mun lapset olleet. Mieluummin tosin olisin tätsaikaisen lapsen halunnut

Vierailija
10/27 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse synnyttänyt, mutta referoin nyt äitiäni. Olen itse esikoinen ja painoin n. 3,5kg ja pikkuveljeni painoi 4,5kg. Kuulemma eron todella tunsi synnytyksessä. Kätilö oli vielä sanonut, että jos kolmas lapsi tulee, niin se on sitten jo yli 5kg, johon loppui meidän äitiltä lasten hankkiminen.

Vierailija
11/27 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin normaali paino, eikä välttämättä tarkoita mitenkään erityisen vaikeaa synnytystä. 

Terveisin kolmen nelikiloisen äiti

Vierailija
12/27 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se iso kun vertaa omiin 2,3 ja 2,4 kiloisina syntyneisiin :)

Vierailija
13/27 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kokoarviosta järkyttyneenä odotin kauhulla kuopuksen synnytystä (kokoarvio 4,3kg). Synnytys olikin sitten aivan naurettavan helppo, en revennyt eikä tikattu mitään vaikka nelikiloisen vauvan päänympärys oli 39cm. Esikoinen oli 3,7kg ja päänympärys 37cm. Helpot oli (alatie)synnytykset, kumpikaan ei olleet sokerivauvoja ja helppoa oli hoitaminen kun olivat jänteviä ja jämäköitä.

Muakin harmittaa tuo lasten/vauvojen vertailu, varsinkin kokoasioissa. Esikoinen kasvoi pelkällä äidinmaidolla kymmenkiloiseksi ja kauhistelijoita riitti. Nyt toisen lapsen kohdalla en enää kerro lapsen mittoja tai edes syömisestä, en jaksa kuunnella sitä kaakatusta.

Vierailija
14/27 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

omani oli 2,7kg 46cm (rv 40), joten mun mielestä 4kg on iso, mutta onhan niitä isompiakin

Vierailija
15/27 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin 6kg somppurullahuulen,,,ihanaa

Vierailija
16/27 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen 3900g ja kuopus 4820 kg normisynnytyksillä. Ja isompiakin syntyy... Joo, ei ne nelikiloiset niiiin valtavia ole ;)!

Vierailija
17/27 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen 3900g ja kuopus 4820 kg normisynnytyksillä. Ja isompiakin syntyy... Joo, ei ne nelikiloiset niiiin valtavia ole ;)!

Vierailija
18/27 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä ap. Mun lapset on painaneet 3,8-4,1 kg eikä ne ole mitään jättiläisiä olleet.

Vierailija
19/27 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin.. no on sillä eroa. Ei nyt välttämättä pahassa, mutta on 4,7 kiloista eri hoitaa kuin 3,7 kiloista. Synnytyksissä en kyllä näe eroa, joiltakin mahtuu tulemaan isompikin, toisilta ei pienempikään. 

Omani ovat kokohaarukalla 3,7-4,9 kiloa.. hankalin oli ehkä 3,8 kiloisen keskosen synnytys, mutta ponnistusvaiheet on kaikissa olleet siedettäviä. Joten enpä sitten tiedä tuosta..

Vierailija
20/27 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se kohtuullisen iso synnyttää, mutta jaksoi heti kannatella päätään ja tuntui ettei ekakertalaisella mene heti koskettaessa rikki;) toi varmuutta epävarmaan äitiin.. Myöhemmin kasvoi ihan normaalikäyrillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi