Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskustelu riskiryhmään kuulumisesta?

Vierailija
12.08.2020 |

Onko perheessäsi riskiryhmäläinen, niin että lapsi voi jäädä sillä perusteella etäkouluun?

Jos olet ylipainoinen, niin oletko riskiryhmään kuuluva?
Entä jos tupakoit?
Jos on keuhkooireisia allergioita? Astmaa?
Syöpä?
Ikä?
Vai mitä täytyy olla?
Kuuluuko suurin osa aikuisista suomalaisista jollain tapaa riskiryhmään, mutta osa heistäkin olettaa olevansa tarpeeksi terve?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti puolet näistä jotka väittää kuuluvansa riskiryhmään ei siihen kuulu. Ei niin monella voi olla epätasapainossa oleva hoito olemassa olevaan perussairauteen mutta jollakinhan sitä pitää huomiohuorata.

Onhan näitä, jotka kuvittelevat pelkän ylipainon jo olevan sellaista riskiryhmää, että saa muille sanella miten muut elävät.

Vierailija
42/66 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti puolet näistä jotka väittää kuuluvansa riskiryhmään ei siihen kuulu. Ei niin monella voi olla epätasapainossa oleva hoito olemassa olevaan perussairauteen mutta jollakinhan sitä pitää huomiohuorata.

Onhan näitä, jotka kuvittelevat pelkän ylipainon jo olevan sellaista riskiryhmää, että saa muille sanella miten muut elävät.

Kyllä heidän täytyisi tarkalleen tietää, ettei vaan ala laihtumaan ainakaan nyt, kun silloin ne myrkyt nahkoissa lähtevät liikkeelle - sinnehän ne ovat kertyneet vuosien aikana ja ainakin 1940- luvulta on malathion- valmisteita käytetty erilaisten tuholaisten torjunnassa. Minne ne muka olisivat kadonneet muuta kuin jos sen aineen puoliintumisaika olis jo mennyt? Kokonaismäärä on lisääntynyt, koska vuosi vuodelta niiden ötököiden annostusta on pitänyt lisätä. Jossakin se sietokynnys saavutetaan ja silloin alkaa myrkytysoireet. Eikä niihin aineisiin ole vasta-ainetta - paitsi vanhusten nk."muistilääke" donepezil, jonka haittavaikutuksena heistä tulee ilkeitä - monesta tulee, tietää toli moni, mut ei siitä voi valittaa mihinkään. Ja niihin käytöshäiriöihin määrätään toista nk."muistilääkettä" memantiinia, joa on glutamaattien vastavaikuttaja. Vaikka myrkytysoire olisi mitä tahansa, syydetään epilepsialääkkeitä, koska kukaan ei halua niitä markkinoita keventää:-(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluvatko biologisen lääkkeen käyttäjät riskiryhmään?

En tiedä, mutta kaikki missä on mannitolia, pitäisi olla kartettavien listalla, koska:

"Mannitolin yliannostuksen oireita voivat olla akuutti munuaisten vajaatoiminta,

elektrolyyttitasapainon häiriöt, hypervolemia, keskushermoston toksisuus.

Hyperosmoottisten liuosten pitkitetty anto tai suurten määrien nopea infusoiminen voivat johtaa verenkierron ylikuormittumiseen tai asidoosiin.

Ensimmäisiä oireita saattavat olla päänsärky, pahoinvointi ja puistatukset ilman kehon

lämpötilanmuutosta.

Näitä oireita voivat seurata sekavuustila, letargia, kouristukset, tokkuraisuus ja tajuttomuus.

Jos epäillään mannitolin yliannostusta, on mannitolin anto lopetettava heti.

Hoito on oireenmukaista tukihoitoa, jossa valvotaan neste- ja elektrolyyttitasapainoa.

Mannitoli on dialysoitavissa.

Hemodialyysi voi olla hyödyllinen"

Onko niissä?

https://www.counterview.net/2019/03/bill-gates-promoting-gmo-bt-cotton-…

lisäksi ne aldicarb -jäämät?

Vierailija
44/66 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisessa ohjeessa puhutaan vain riskiryhmään kuuluvan lapsen kouluun menosta. Vanhemman riskiryhmään kuulumisesta ei mainita mitään, eikä oikeus etäopetukseen tule sillä perusteella.

Tähän mennessä vain HUS diagnostiikkajohtaja Lasse Lehtinen iltasanomien uutisessa mainitsi asiasta, että myös lasten perheessä voi olla riskiryhmään kuuluvia ja heidän suojeluun pitäisi kiinnittää huolta.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006599116.html

Meillä osa perheestä kuuluu riskiryhmään, sairauden takia. Myös iäkkäät isovanhemmat tarvitsevat apua. Nyt saavat pärjätä itsekseen jatkossa, sillä emme voi taas tavata koulujen alettua.

Kuka huolehtii muuten lapsista, jos vanhemmat joutuvat sairaalaan tai kuolevat? Mistä hoitaja lapsille, joilla ehkä itselläkin on korona? En usko että vapaaehtoisia on hirveästi, ehkä Li hoitaa.

Jossain lehdessä oli juttu 17-vuotiaasta, joka joutui pärjäämään yksin vanhempien jouduttua sairaalaan. Itsekin koronan takia oli kolmeen kertaan päätynyt sinä aikana sairaalakäynnille, mutta aina kotiutettu. Onneksi vanhemmat selvisivät ja kyseessä oli jo 17v. Entäpä jos lapset olisivatkin olleet vaikka alle kouluikäisiä?

Kyllä vanhemman riskiryhmään kuulumisen perusteella saa lapsen etäopetukseen. Jopa helpommin kuin jos tiskiryhmäläinen olisi lapsi. Vanhemmalta ei saa lain mukaan edes vaatia lääkärintodistusta, lapselta vaaditaan.

https://www.oph.fi/fi/koulutus-ja-tutkinnot/perusopetukseen-osallistumi…

Vierailija
45/66 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis että mä ottaisin mun lapsen pois koulusta, jossa se rakastaa käydä ja jossa on sen kaverit, vain siksi että olen itse l*ski jolla ei ole riittävää tahdonvoimaa? Joo en. 

Ehkä sulta puuttuu nyt tietoa. Luetko lainkaan uutisia?

Syy, miksi itse ottaisin lapsen pois koulusta, on se, että koronan lievänä tai oireettomana saaneetkin perusterveet nuoret voivat saada sen seurauksena loppuelämäkseen sisäelinvammoja ja esimerkiksi aivovammoja.

Moneltakin puuttuu, kun syitä ei etsi kukaan!

https://yle.fi/uutiset/3-5714703

Käytännöt maksaa, ei ne toiveet!

"Hyvän palautteen rohkaisemana rytmihäiriöpotilaiden etäseurantaa laajennetaan. Uudet laitteet tulevat toimimaan myös matkapuhelinverkoissa. Potilas voi silloin tarkistaa tahdistimensa toiminnan vaikka ulkomaanmatkalla."

Vierailija
46/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkakaa!

Vierailija
47/66 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan

Vierailija
48/66 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis että mä ottaisin mun lapsen pois koulusta, jossa se rakastaa käydä ja jossa on sen kaverit, vain siksi että olen itse l*ski jolla ei ole riittävää tahdonvoimaa? Joo en. 

Olisiko lapsesi mieluummin puoliorpo kuin pitäisi taukoa koulusta ja kavereista?

Vierailija
49/66 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista

Vierailija
50/66 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluvatko biologisen lääkkeen käyttäjät riskiryhmään?

Enpä tiedä. Parempi ettei ota mitään uutta ainakaan eikä mitään itsehoitovalmistetta.

Joko olet katsonut, miten perusterveestä tulee sairas tässä systeemissä:

https://areena.yle.fi/1-4274521

no... kun se business on semmosta:-(

Vierailija
51/66 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista!

Vierailija
52/66 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronan riskiryhmät voivat olla erilaisia kuin muissa taudeissa ja voi olla, että taudin saa pahana joku ihan perusterve ja riskiryhmäläinen ei saakaan mitään.

Mutta kyllä meidän perheestä löytyy aikuiselta erilaisia autoimmuunitauteja ja mm astma. Niillä saa lapsen etäopetukseen, jos tulee tarve.

https://en.wikipedia.org/wiki/Blurred_vision

joo, myrkytyksiin kuitenkin käytetään toisia myrkkyjä, koska käytäntö on sellainen. Kukaan ei etsi syytä ja vaikka sellaisen joku selvästi löytäisikin, lääkärillä on toisenlaiset kiireet. "siihen en puutu" on heidän ohjekirjoissaan varmasti, kun keskustelu loppuu tykkänään siihen:-(

Esimerkiksi levetiraetaamista on enemmän haittaa kuin hyötyä, mutta lääkäri ei usko sellaista:-(

"– Meillä kokeiltiin lähes kymmentä erilaista lääkeyhdistelmää, mutta niistä mikään ei tuonut täysin kohtauksetonta vaihetta. Kun Aatu oli noin vuoden ikäinen, lääkärit ehdottivat meille hoitokeinoksi ketogeenista eli vähähiilihydraattista ruokavaliota, Kaisa Surakka kertoo.

Perhe ei kuitenkaan heti tarttunut dieettiehdotukseen.

Vasta kun lääkevaihtoehdot alkoivat olla vähissä vanhemmat ajattelivat, että heidän on pakko kokeilla ketogeenista ruokavaliota hoitokeinoksi lapselleen.

Tässä vaiheessa Aatun diagnoosi muuttui epilepsiasta vaikeahoitoiseksi epilepsiaksi. Epilepsia on vaikeahoitoinen silloin, kun epileptiset kohtaukset jatkuvat asianmukaisesta lääkehoidosta huolimatta."

https://yle.fi/uutiset/3-9818124

Vierailija
53/66 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenki aiheuttaa kroonista vaivaa, jos esimerkiksi apuaineita kertyy nappitolkulla, eikä munuaiset enää toimi!

Vierailija
54/66 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astman kanssa unohdetaan se, että hoitotasapaino voi olla hyvä silloin kun on terve. Sitten kun tulee jokin mikä horjuttaa hoitotasapainoa, kuten virusinfektio, niin silloin voi yhtäkkiä olla hyvinkin huono hoitotasapaino. Nytkin on kortisonitablettikuuri päällä, kun ihan tavallinen flunssa veti hengityksen niin ahtaalle. Koronatesti oli negatiivinen ja tuskin olen missään myöskään altistunut kun en ole paljoa kotoa poistunut. 

Minulle lääkäri on kehoittanut elämään suuren varovaisuuden kanssa vaikka olen nuori hoikka nainen enkä vanha ylipainoinen mies jolla astma. 

Vierailija
55/66 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisoni pelastaa hengen, totta!

Vierailija
56/66 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Astman kanssa unohdetaan se, että hoitotasapaino voi olla hyvä silloin kun on terve. Sitten kun tulee jokin mikä horjuttaa hoitotasapainoa, kuten virusinfektio, niin silloin voi yhtäkkiä olla hyvinkin huono hoitotasapaino. Nytkin on kortisonitablettikuuri päällä, kun ihan tavallinen flunssa veti hengityksen niin ahtaalle. Koronatesti oli negatiivinen ja tuskin olen missään myöskään altistunut kun en ole paljoa kotoa poistunut. 

Minulle lääkäri on kehoittanut elämään suuren varovaisuuden kanssa vaikka olen nuori hoikka nainen enkä vanha ylipainoinen mies jolla astma. 

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/201802122200737798

Mulle tulis kauhea yskä syanidisuolasta, E536.

Se syanidi on siinä paakkuuntumisenestoaineena, ettei teollisuuden putkistot mene tukkoon..

Kai sulle lääkäri on siitä maininnut?

Vierailija
57/66 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkittyneen koronan eli Longcovidin riskiryhmää on eniten n 50 v nainen, jolla on astma. Briteissä on sen tutkimus pisimmällä ja on havaittu tuo.

Vierailija
58/66 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelpaako riskirymäläiseksi stytostaattihoidossa oleva syöpäpotilas joita suomessa tälläkin hetkellä n. 10 tuhatta ainakin. (Olen yksi heistä). 

Sypöpotilaita on vauvaikäisistä vanhuksiin, ja tosi paljon nuoriakin.

Vierailija
59/66 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronan riskiryhmät voivat olla erilaisia kuin muissa taudeissa ja voi olla, että taudin saa pahana joku ihan perusterve ja riskiryhmäläinen ei saakaan mitään.

Mutta kyllä meidän perheestä löytyy aikuiselta erilaisia autoimmuunitauteja ja mm astma. Niillä saa lapsen etäopetukseen, jos tulee tarve.

https://en.wikipedia.org/wiki/Blurred_vision

joo, myrkytyksiin kuitenkin käytetään toisia myrkkyjä, koska käytäntö on sellainen. Kukaan ei etsi syytä ja vaikka sellaisen joku selvästi löytäisikin, lääkärillä on toisenlaiset kiireet. "siihen en puutu" on heidän ohjekirjoissaan varmasti, kun keskustelu loppuu tykkänään siihen:-(

Esimerkiksi levetiraetaamista on enemmän haittaa kuin hyötyä, mutta lääkäri ei usko sellaista:-(

"– Meillä kokeiltiin lähes kymmentä erilaista lääkeyhdistelmää, mutta niistä mikään ei tuonut täysin kohtauksetonta vaihetta. Kun Aatu oli noin vuoden ikäinen, lääkärit ehdottivat meille hoitokeinoksi ketogeenista eli vähähiilihydraattista ruokavaliota, Kaisa Surakka kertoo.

Perhe ei kuitenkaan heti tarttunut dieettiehdotukseen.

Vasta kun lääkevaihtoehdot alkoivat olla vähissä vanhemmat ajattelivat, että heidän on pakko kokeilla ketogeenista ruokavaliota hoitokeinoksi lapselleen.

Tässä vaiheessa Aatun diagnoosi muuttui epilepsiasta vaikeahoitoiseksi epilepsiaksi. Epilepsia on vaikeahoitoinen silloin, kun epileptiset kohtaukset jatkuvat asianmukaisesta lääkehoidosta huolimatta."

https://yle.fi/uutiset/3-9818124

Tuossa on hyvä alku!

Vierailija
60/66 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelpaako riskirymäläiseksi stytostaattihoidossa oleva syöpäpotilas joita suomessa tälläkin hetkellä n. 10 tuhatta ainakin. (Olen yksi heistä). 

Sypöpotilaita on vauvaikäisistä vanhuksiin, ja tosi paljon nuoriakin.

Miten voi olla noin paljon???? Glyfosaattijäämiä on kasviöljyissä, jos niissä on soijaöljyä/maissiöljyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän