Vuokranantaja oli varma et saa kelasta vuokravakuuden
Käski siis lähettää sen sitte kun saa. Mietin, miten tuo pitää perustella koska asun vanhemman luona yli 25-vuotiaana, onko minun oikeus saada tämä vakuus kelalta koska olen työtön? Tämä on ainut asunto minkä saisin...
Kommentit (34)
Sinun olisi kannattanut ennen vuokrausta selvittää asiaa Kelalta. Oletko siis tehnyt jo vuokrasopimuksen, eikä sinulla ole tietoa, saatko edes vuokravakuutta kasaan?
Perusteluna nyt voisi ajatella, että entisessä asunnossa asuminen on mahdotonta syystä tai toisesta eli, että joudut luopumaan asunnosta.
Toivotaan, että saat vakuuden ja pääset omillesi asumaan. Mene Kelaan selvittelemään asiaa ja jos se näyttää sille, että sieltä tulee kielteinen päätös, käy kuntasi sosiaalitoimistossa asioimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinun välttämätöntä muuttaa omillesi jos olet työtön ja varaton?
Haluaisitko itse asua 25 vuotiaana vanhemman luona joka huutaa sinulle jatkuvasti?
En, siksi hommaisin töitä tai ottaisin vaikka lainaa jolla saisin sen vakuuden maksettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko itse asua 25 vuotiaana vanhemman luona joka huutaa sinulle jatkuvasti?
En tietenkään, mutta tiesin tämän jo 16 vuotiaana. 25-vuotiaana minulla oli korkeakoulututkinto, työpaikka ja 5 tuhannen euron kuukausitulot.
Sinulla ei varmaan olekaan mielenterveys ongelmia.
Ei tietenkään koska otin itseäni niskasta kiinni ja skarppasin.
Onko sulla maksuhäiriöitä?
Jos ei niin voit vaikka lainata rahat.
Mutta tosiaan yhteydenotto kelaan voi poikia paremman tuloksen kun aaveellä kysely.
Vierailija kirjoitti:
Sinun olisi kannattanut ennen vuokrausta selvittää asiaa Kelalta. Oletko siis tehnyt jo vuokrasopimuksen, eikä sinulla ole tietoa, saatko edes vuokravakuutta kasaan?
Perusteluna nyt voisi ajatella, että entisessä asunnossa asuminen on mahdotonta syystä tai toisesta eli, että joudut luopumaan asunnosta.
Toivotaan, että saat vakuuden ja pääset omillesi asumaan. Mene Kelaan selvittelemään asiaa ja jos se näyttää sille, että sieltä tulee kielteinen päätös, käy kuntasi sosiaalitoimistossa asioimassa.
Kelasta neuvottiin ettei voi selvittää etukäteen. Ja joo sopimus mutta sehän sit ratkeaa jos en saa vakuus rahaa toimitettua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään, mutta tiesin tämän jo 16 vuotiaana. 25-vuotiaana minulla oli korkeakoulututkinto, työpaikka ja 5 tuhannen euron kuukausitulot.
Sinulla ei varmaan olekaan mielenterveys ongelmia.
Miten ne nyt liittyy vuokralla asumiseen? Mulla on mm paniikki-,ahdistuneisuus- ja dissosiaatiohäiriö, mutta oon asunut omillani 16-vuotiaasta.
Eron jälkeen kerran olen lainannut rahat vuokravakuuteen, maksanut joka pennin ajallaan takaisin ja saanut vuokravakuuden vuokrasuhteen päättyessä itselleni ja aina hoitanut laskut ja raha-asiat mallikkaasti.
Käsittääkseni meille ei ole laitosta johon me kuulutaan.
Vierailija kirjoitti:
Täällä varakelassa me tiedetään sun tilanne ihan parhaiten ja emme myönnä.
Hei, hirmu hyvä idis muuten ulkoistaa Kelan tukipäätökset palstalle.
Mä voin ottaa ekan aamuvuoron!
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla maksuhäiriöitä?
Jos ei niin voit vaikka lainata rahat.
Mutta tosiaan yhteydenotto kelaan voi poikia paremman tuloksen kun aaveellä kysely.
Ei oo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan, että saat vakuuden ja pääset omillesi asumaan. Mene Kelaan selvittelemään asiaa ja jos se näyttää sille, että sieltä tulee kielteinen päätös, käy kuntasi sosiaalitoimistossa asioimassa.Kelasta neuvottiin ettei voi selvittää etukäteen. Ja joo sopimus mutta sehän sit ratkeaa jos en saa vakuus rahaa toimitettua...
Siis oletko pelkän työmarkkinatuen varassa?
Haet toimeentulotukea ja mun mielestä hakemuksessa on kohta josta rastitaan että haet myös vuokravakuutta.
Teet hakemuksen ja soitat perään niin ne kiirehtii asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan, että saat vakuuden ja pääset omillesi asumaan. Mene Kelaan selvittelemään asiaa ja jos se näyttää sille, että sieltä tulee kielteinen päätös, käy kuntasi sosiaalitoimistossa asioimassa.Kelasta neuvottiin ettei voi selvittää etukäteen. Ja joo sopimus mutta sehän sit ratkeaa jos en saa vakuus rahaa toimitettua...
Siis oletko pelkän työmarkkinatuen varassa?
Haet toimeentulotukea ja mun mielestä hakemuksessa on kohta josta rastitaan että haet myös vuokravakuutta.
Teet hakemuksen ja soitat perään niin ne kiirehtii asiaa.
Joo olen
Perustoimeentulotuki pitää olla haettuna jos aikoo hakea vuokravakuutta
Mene lääkäriin ja kerro, että asut yhä vanhempiesi kanssa.
Kyllä punakaarti lainaa ulkomailta rahat sinunkin laitospaikkaan.
Kelasta saa vuokravakuuden yleensä maksusitoumuksena.