Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulle vaikeaa työskennellä hierarkisessa työyhteisössä?

Vierailija
09.08.2013 |

Jossa jokaisen on osattava pysyä omalla tontillaan, mutta kyettävä silti myös saumattomaan yhteistyöhön.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistoissa, tai osastoilla (hoitotyö) joissa vallitsee todella tiukka hierarkia (vrt vanhat vs uudet työntekijät jne) on lähes 100%:sti huono työilmapiiri. Ylempi nokittaa alemmalla puolella oleviaan. Nokittamisella tarkoitan katsotaan alempia nokan varttapitkin, mikään työnjälki ei kelkaa, etsimällä etsitään virheitä ja siten näytetään toisille "toisten paikka". Alemmalla tasolla ei ole samoja etuja kuin ylemällä (paremmat työt, vapaampi liikkuma-ala töissä, voi vaikuttaa omaan työnkuvaansa).

Mutta jos hierarkinen työ on itsessään sisäänrakennettu työkulttuuriin kuten armeijassa niin homma toimii.

Minulla itselläni ei ole minkäänlaista auktoriteetti ongelmaa, mielestäni on ok että esimies puuttuu töihini, tekee työnohjausta, antaa palautetta niin negatiivista kuin positiivista, valvoo töitä ja työntekemistä jne.

Vierailija
22/24 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 20:27"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 20:25"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 19:53"]

Mä kysyin tänään kysymyksen, johon en kolmelta saanut suoraa vastausta, kunnes neljäs, jonka "tontille" kysymys kuului siihen vastasi. Kuvaa minun mielestä lojaalisuutta. ap

[/quote]

Mikset alunperin kysynyt siltä kenen tontille se kuuluu?

[/quote]No en kai minä nyt lähde kenenkään varpaille astumaan, You know, that´s the way it goes. ap

[/quote]

se, että selvittää, kuka asiasta vastaa, ei ole kenenkään varpaille hyppimistä, påinvastoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä sitä besserwisseri jää kiinni omaan lankaansa, heh, oppia ikä kaikki, ap

Vierailija
24/24 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole vaikeeta, miksi olisi?