Onko sinulle vaikeaa työskennellä hierarkisessa työyhteisössä?
Jossa jokaisen on osattava pysyä omalla tontillaan, mutta kyettävä silti myös saumattomaan yhteistyöhön.
Kommentit (24)
Aluksi oli, sittn opin näkemään systeeminen hyödyt.
On. En pidä siitä, että minulla on pomoja - ainakaan niin, että ovat fyysisesti läsnä. Haluan työskennellä itsenäisesti.
3, Minä pohdin asiaa tänään yhdessä työyhteisössä ja tulin tuohon samaan lopputulokseen, että ei siitä haittaakaan ole, vaan pikemmin hyötyä, jos vain sen systeemin saa toimimaan. ap
Ei ole, mutta hierarkisuus ei saa olla itsetarkoitus vaan kaikilla tulee olla kristallinkirkkaana päämäärä ja se miksi työskennellään yhdessä. Hyvinvointi on meidän kaikkien etu ja johtajalla on siinä tärkein rooli.
On. Ajattelen itsenäisesti enkä kestä pomottelua. Minulle kaikki ihmiset ovat samanarvoisia. Olen akateemisesti koulutettu ja minun on vaikea alistua määräysvallan alle.
6, Aivan, yhteinen visio työn tarkoituksesta ja onnistuneesta tuloksesta. ap
7, En tarkoita hierarkialla diktatuuria, vaan toimivaa yhteistyötä työyhteisössä. ap
[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 19:45"]
On. Ajattelen itsenäisesti enkä kestä pomottelua. Minulle kaikki ihmiset ovat samanarvoisia. Olen akateemisesti koulutettu ja minun on vaikea alistua määräysvallan alle.
[/quote]
Aha! :)
Mä kysyin tänään kysymyksen, johon en kolmelta saanut suoraa vastausta, kunnes neljäs, jonka "tontille" kysymys kuului siihen vastasi. Kuvaa minun mielestä lojaalisuutta. ap
On, pidän ihmisiä tasa-arvoisina enkä ymmärrä sanaa alainen. Kuinka monta alaista sinulla on? Minulla on kymmenen alaista? Mitä v..n alaisia, työntekijötä jotka ovat alansa asiantuntijoita joiden TYÖTÄ johdetaan tai jaetaan työt, toisaalta en ymmärrä myöskään työntekijöitä jotka "ovat vain töissä täällä" kantamatta mistään vastuuta.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 20:02"]
On, pidän ihmisiä tasa-arvoisina enkä ymmärrä sanaa alainen. Kuinka monta alaista sinulla on? Minulla on kymmenen alaista? Mitä v..n alaisia, työntekijötä jotka ovat alansa asiantuntijoita joiden TYÖTÄ johdetaan tai jaetaan työt, toisaalta en ymmärrä myöskään työntekijöitä jotka "ovat vain töissä täällä" kantamatta mistään vastuuta.
[/quote]
Ei hierarkiassa tästä ole kyse, eikä mistään tasa-arvon puutteesta, vaan siitä, että se, joka asiasta joutuu vastuuseen, saa myös päättää, miten asia hoidetaan. Että vastuuta ja sesn mukana päätösvaltaa jaetaan tietyillä perusteilla (yleensä koulutus, kokemus ja jonkunlainen evaluaatio suoriutumista ja saavutuksista, vaikka ne, jotka ei hierarkiassa etene, ei tätä tietenkään myönnä) ja menestyksestä ja panostuksesta siis palkitaan.
Kolmonen on myös akateemisesti koulutettu itsenäinen ja luova ajattelija, joka haluaa oitää itsellään oikeuden hoitaa oma tonttinsa osaamisen mukaisesti kenenkään tulematta sähläämään välissä.
Todennäköisesti kokisin sen vaikeaksi, joten hakeuduinkin opettajan tehtävään - ja nautin työstäni. :)
Kunpa jotenkin oppisitte käyttämään tuota numeroa tunnistautumiseen, siis ekan viestin numero alkuun. Eli siis vastaaja 13 on 3, ja sanoisin, että en heti tuosta palkitsemisesta lähtisi liikkeelle, mutta toki työn vastuullisuus huomioitava ja itse olen jopa ylpeä siitä, että joissain työyhteisöissä osataan arvostaa erityistaitoja. ap
14 lisää:
Se on muuten hierarkkinen kahdella k:lla. Enkä taida määritellä hirarkkisuuden käsitettä aivan samalla tavalla kuin ap. ;)
[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 20:11"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 20:02"]
[/quote]
Ei hierarkiassa tästä ole kyse, eikä mistään tasa-arvon puutteesta, vaan siitä, että se, joka asiasta joutuu vastuuseen, saa myös päättää, miten asia hoidetaan. Että vastuuta ja sesn mukana päätösvaltaa jaetaan tietyillä perusteilla (yleensä koulutus, kokemus ja jonkunlainen evaluaatio suoriutumista ja saavutuksista, vaikka ne, jotka ei hierarkiassa etene, ei tätä tietenkään myönnä) ja menestyksestä ja panostuksesta siis palkitaan.
Kolmonen on myös akateemisesti koulutettu itsenäinen ja luova ajattelija, joka haluaa oitää itsellään oikeuden hoitaa oma tonttinsa osaamisen mukaisesti kenenkään tulematta sähläämään välissä.
[/quote]
Juuri tuota en hierarkiassa ymmärrä, jos ihminen on työnsä asiantuntija, hierarkiassa ylempänä olevalla ei välttämättä ole minkäänlaista asiantuntijuutta tämän ihmisen työhön ja silti hän voi määritellä mitä se on tehtävä? Eikö se ole epätasa-arvoa?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 19:53"]
Mä kysyin tänään kysymyksen, johon en kolmelta saanut suoraa vastausta, kunnes neljäs, jonka "tontille" kysymys kuului siihen vastasi. Kuvaa minun mielestä lojaalisuutta. ap
[/quote]
Mikset alunperin kysynyt siltä kenen tontille se kuuluu?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 20:25"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 19:53"]
[/quote]
Mikset alunperin kysynyt siltä kenen tontille se kuuluu?
[/quote]No en kai minä nyt lähde kenenkään varpaille astumaan, You know, that´s the way it goes. ap
Ei mitään ongelmia. Työskentelen tällaisessa työyhteisössä, jossa olen oman alani asiantuntija.
Lojaalisuuden käsite taitaa myös olla hiukan hämärä ap:lle...
On. Lähdinkin pois.