mitä hankitte lapselle päiväkotiin, nyt syksykauden alkaessa
Ihan vaan kiinnostaa mitä toiset vanhemmat mietitte lastenne vaate ja kenkä ja reppuhankinnoista. :)
Kommentit (16)
Nuorimmainen ei tarvitse mitään, kun perii kaiken isommilta. Ekalle meneville (kaksoset siis) ostin kyllä jo vinon pinon housuja ja vedenpitävät syyslenkkarit ja vielä kumpparit (luultavasti jotain metsäretkeä koulusta tulee kuitenkin).
Mitkä lenkkarit on hintalaatusuhteessa hyviä? Että lapsen jalkaan hyvät!
Joka syksy kun lapsi kasvaa taas mietityttää, että mitenkäs nyt tämän ikäisen lapsen vaatteet. Itse mietin tuota syksyä, että mahtaako tulla pitkä lämmin syksy jotta joutuuko ostamaan kesälenkkareiden lisäksi vielä kuitenkin kosteutta enemmän kestävät lenkkarit jotka eivät ole liian paksut. Kyllä tämä meidän ilmasto on sellainen, että hankintaa riittää.
Kurahousut,sadetakin,saappaat,sisätossut,välikausihaalarin. Nää tuli hommattua.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 17:42"]
Mitkä lenkkarit on hintalaatusuhteessa hyviä? Että lapsen jalkaan hyvät!
[/quote]
Riippu lapsesi jalan leveydestä. Toiset merkit ovat kapeampia kuin toiset. Kannattaa mennä ostamaan kengät paikasta jossa ammattitaitoinen myyjä joka neuvoo. Epäonnistuin jatkuvasti kenkä ostoksissa ja ostin liian kapeita kenkämalleja, mutta nyt on onnistunut kun hyvä myyjä on auttanut.
Eipä tarvinnut ostaa enää mitään. Pieneksi käyneet karsin kaapista pois ja farkuista avasin lyhennykset auki. Tarkistin vk-vaatteet että ovat ehjiä.Keväällä piti ostaa tossut, saappaat ja kengät, menevät onneksi vielä. Olisinkin ihmetellyt jos jalka olisi 2 sentin kasvupyrähdystä tehnyt puolessa vuodessa :)
Eskari alkamassa.
oon ostanut kaikille sisäkengät/tossut + repun. kaikille kunnolliset vk takit + housut, sadetakit, kumpparit, tennarit ja uusia "sisä" vaatteita. pienimmille kurikset. talven tullessa saa ostaa sit viel toppatakit + housut, talvikenkiä ja lämpöisiä pipoja ja hanskoja. kyllä sitä rahaa menee kun lapsia on.
Tavallisissa lenkkareissa (monta huonoa kokeiltuna) ostetaan nykyään vain Vikingin lenkkareita. Tällä kertaa sorruin ostamaan vedenpitäviksi lenkkareiksi CM:n alesta Lotta&Lassi -lenkkarit. Saa nähdä kuinka pelittää. Kumpparit toki varattuna kunnon sade+kurakeleihin.
Kapealle jalalle superfitin ja kavatin lenkkarit on olleet parhaita.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 18:15"]
Tavallisissa lenkkareissa (monta huonoa kokeiltuna) ostetaan nykyään vain Vikingin lenkkareita. Tällä kertaa sorruin ostamaan vedenpitäviksi lenkkareiksi CM:n alesta Lotta&Lassi -lenkkarit. Saa nähdä kuinka pelittää. Kumpparit toki varattuna kunnon sade+kurakeleihin.
[/quote]
Itsellä myös hyvä kokemus noista Vikingin lenkkareista. Sopivat leveä jalkaiselle. Kesälenkkareiksi liian kuumat, mutta syksyksi hyvät.
8
[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 18:19"]
Kapealle jalalle superfitin ja kavatin lenkkarit on olleet parhaita.
[/quote]
Mun mielestä Kavatilla on levein lesti mitä tiedän...
meillä on ollut hyvinkin kapeita kavatin vk-nilkkureita, lenkkareita ja nahkakenkiä...talvikengistä mulla ei ole kokemusta.
Olen tilannut suoraan kavat.com, joten valikoima voi olla eri kuin suomalaisissa kaupoissa.
Olen ostanut molemmille uudet goretex-lenkkarit (Viking) ja nuoremmalle, joka vasta aloittaa päiväkodissa nyt, myös repun ja tossut. Välikausipuvut on myös uudet, koska entiset jäi pieneksi. Ostin ne jo juhannuksen aikoihin aleesta. Vanhat päähineet, hanskat, kumisaappaat, villasukat, sisävaatteet menee edelleen päälle.
oon ostanu kirpparilta sisävaatetta syksyyn keväällä jo ja nyt kesällä lisää. Jotain myös saatu isovanhemmilta. Sukkahousuja täytynee ostaa kaupasta nippu. Käytäntö sitten näyttää jos vaatetta on liian vähän niin ostan sitte kaupasta.
Vk-vaatetta on riittävästi, hanskoja ehkä yhet tarvii Täytyy vielä sovittaa vanhoja. Tossut täytyy ostaa. Jotku ohuet trikoopipot ehkä ompelen. Siinäpä se.
Ap miettii, että koko vaatevarasto pitää hankkii uusiks kun lapsi kesällä kasvanut niin reippaasti.