Millä viiveellä ruokapöytään kutsusta?
Onko normaalia, että mies suuttuu siitä, että kävin pyytämässä häntä 2 kertaa perheen yhteiseen ruokapäytään? En kuullut ensimmäistä vastausta, koska liesituuletin hurisi. Suuttuu tuollaisesta, vaikka selitin, että kyse oli vain huonosta kuuloyhteydestä, eikä ilkeydestä mun taholta. Mun mielestä olisi kiva, että kaikki söisivät samaan aikaan, mutta mies on sitä mieltä, että aikuinen ihminen saa tulla syömään sitten kun hänelle sopii, eikä tarvitse heti kutsusta tulla ja ei saa tulla monta kertaa pyytämään. Mikä teistä on normaali viive tulla pöytään kutsun jälkeen?
Kommentit (23)
Mut on itse kasvatettu niin, että on kohteliasta ruoanlaittajaa ja muita kohtaan tulla viivyttelemättä syömään (käsien pesut ekana tietysti). Miehen mielestä perheeni tapa ei ole normaali ja hän ei aikuisena miehenä lähde tuollaiseen "käskytykseen" mukaan.
Ratkaisuna tähän olisi tietysti se, että ruoanlaittaja antaa ennakkovaroituksia ruoasta jo vaikka varttia etukäteen. Sekin pitäis sitten osata tehdä niin hienovaraisen kohteliaasti, jotta miehelle ei tule sitä fiilistä, että monta kertaa komennetaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mut on itse kasvatettu niin, että on kohteliasta ruoanlaittajaa ja muita kohtaan tulla viivyttelemättä syömään (käsien pesut ekana tietysti). Miehen mielestä perheeni tapa ei ole normaali ja hän ei aikuisena miehenä lähde tuollaiseen "käskytykseen" mukaan.
Ratkaisuna tähän olisi tietysti se, että ruoanlaittaja antaa ennakkovaroituksia ruoasta jo vaikka varttia etukäteen. Sekin pitäis sitten osata tehdä niin hienovaraisen kohteliaasti, jotta miehelle ei tule sitä fiilistä, että monta kertaa komennetaan.
Ap
Vai että oikein käskytykseen, kun valmiiseen pöytään pääsee! Yt on taso sitä luokkaa että herran vois siirtää ulkoruokintaan saman tien.
Huonoa käytöstä mieheltä. Epäkunnioittavaa ap:ta kohtaan joka on nähnyt vaivaa ruoan valmistamisessa, ja erittäin huono esimerkki lapsille.