Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaajakoski tietäjät hoi

Vierailija
12.08.2020 |

Tervehdys.

Onko täällä ketään, joka tietäisi Vaajakosken (Jyväskylä) nykymeiningistä jotain? Itse olen nostanut kytkintä jo yli 25 vuotta sitten, joten en oikein tiedä mitä siellä on tapahtunut sen jälkeen. Yli 70-vuotias äitini on nyt päättänyt ostaa asunnon Vaajakoskelta, enkä haluaisi missään nimessä, että hän päätyy johonkin superrauhattomalle horrori-alueelle, kuten esim. Kirkkotien ympäristöön, joka ainakin aikoinaan oli täynnä juoppoja ja narkkeja.
Alueen pitäisi olla suht'lähellä palveluja ja julkisten reittejä, eli Kaunisharjut, Kivilammet yms. ovat poissuljettu myös.
Osaatteko sanoa onko esim. Linnan alue minkälaista, tai Kakaravaara?
Olisin kovin kiitollinen, jos joku osaa vinkata mistä päin löytyisi kiva ja rauhallinen alue vanhalle mummolle.
<3

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savonmäki on aika hyvä valinta.

Vierailija
2/16 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tiedosta, onkohan Savonmäessä kerros- tai rivitaloja, osaatko sanoa, sellainen olisi mammalla toiveissa? Ei kai sielä kovin pitkä matka ole bussipysäkillekään? En tiedä kuinka kauan hän pystyy ajamaan / pitämään autoa itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnan alueellakin aika kaikennäköistä porukkaa. On mielenterveysongelmaista ja sit vanhuksia omistusasunnoissaan, jotka on ollut siellä kymmeniä vuosia. Savonmäessä aikalailla rauhallista, mutta muutamissa rivitaloissa on vähän pulsumpi meininki.

Vierailija
4/16 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tiedosta, onkohan Savonmäessä kerros- tai rivitaloja, osaatko sanoa, sellainen olisi mammalla toiveissa? Ei kai sielä kovin pitkä matka ole bussipysäkillekään? En tiedä kuinka kauan hän pystyy ajamaan / pitämään autoa itse.

Avaa Google Maps ja katso Street View -toiminnolla.

Vierailija
5/16 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni tietää missä on Vaajakoski?

Nyt minä tiedän googletuksen jälkeen.

Vierailija
6/16 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin sori siis kotimäestä, en savonmäestä. Kolmonen

Vierailija
7/16 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä valitsisin kirkkotien. Ei enää niin hirveä paikka kun joskus. Siinä on siistejä suht uusia kerrostaloja ja palveluasumistakin. Kotihoidon toimistotkin siellä, joten on lähellä kaikkea ja jos kunto heikentyy, niin saa avun läheltä

Vierailija
8/16 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkotiellä on kuitenkin jo päiväkotikin. Kirkkotie 13 kotihoito ja siinäkin ja vastapäisessä talossa paljon asuu vanhuksia, kuin myös heti kun kirkkotielle käännytään niin oikealla puolella. Siinä tien toisella puolella vanhan smarketin aukiollakin uusi tk ja palveluasumista yms. Kaikki on siinä lähistöllä

Vierailija
9/16 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö tiedä Pandan makeistehtaan kotipaikkaa?

Vierailija
10/16 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jopa käynyt siellä vuosia sitten. Mutta olen luullut paikkakuntaa Jyväskyläksi. Vaajakoski oli ihan vieras kaupunki minulle.

Vierailija
11/16 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jopa käynyt siellä vuosia sitten. Mutta olen luullut paikkakuntaa Jyväskyläksi. Vaajakoski oli ihan vieras kaupunki minulle.

Vaajakoski on Jyväskylän kaupunginosa, joka ennen oli osa entistä Jyväskylän maalaiskuntaa.

Vierailija
12/16 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et tiedä ko. paikkaa, ketju ei varmaan ole tarkoitettu sulle. Minä tiedän paikan, olen käynyt sielä jopa töissä. Asumisesta en tiedä mitään ja en muuttaisi.

Vierailija
13/16 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo. Nykyään Vaajakoski on osa Jyväskylää, eli oikein tämäkin tietysti on.

Vierailija
14/16 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaajakosken keskusta on äidillesi sopiva asuinpaikka, koska kaikki palvelut ovat lähietäisyydellä: terveysasema, apteekki, kauppoja, kirjasto ja uimahalli. Lisäksi liikenneyhteydet ovat erittäin hyvät. Varsinkin ne linja-autovuorot, jotka ajetaan moottoritien kautta Jyväskylän keskustaan ja takaisin, ovat hyvin nopeat.

Vaajakosken keskustassa on ennestään palveluasumista sekä yhteisöllisiä asumisoikeusasuntoja ikääntyville (Jaso: Vaajakosken Ilona). Muitakin voi olla. Marraskuun lopulla valmistuu Urheilutielle TA:n asumisoikeustalo yli 55-vuotiaille. Sen viereen avataan syksyllä uusi K-Supermarket. Alueelle on tulossa lisää uusia kerrostaloja. Vaajakoskentien toisella puolella on ennestään runsaasti kerrostaloja.

Olemme itsekin muuttamassa Vaajakosken keskustaan. Pidän peukkuja, että äitisi on uusi naapurimme!

Vierailija
15/16 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaajakosken keskusta on äidillesi sopiva asuinpaikka, koska kaikki palvelut ovat lähietäisyydellä: terveysasema, apteekki, kauppoja, kirjasto ja uimahalli. Lisäksi liikenneyhteydet ovat erittäin hyvät. Varsinkin ne linja-autovuorot, jotka ajetaan moottoritien kautta Jyväskylän keskustaan ja takaisin, ovat hyvin nopeat.

Vaajakosken keskustassa on ennestään palveluasumista sekä yhteisöllisiä asumisoikeusasuntoja ikääntyville (Jaso: Vaajakosken Ilona). Muitakin voi olla. Marraskuun lopulla valmistuu Urheilutielle TA:n asumisoikeustalo yli 55-vuotiaille. Sen viereen avataan syksyllä uusi K-Supermarket. Alueelle on tulossa lisää uusia kerrostaloja. Vaajakoskentien toisella puolella on ennestään runsaasti kerrostaloja.

Olemme itsekin muuttamassa Vaajakosken keskustaan. Pidän peukkuja, että äitisi on uusi naapurimme!

Ihanaa, kiitos tiedosta! Ja toivotaan näin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi