Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävää miten köyhiä ihmisiä on

Vierailija
09.08.2013 |

Tuli sääli henkilöä kohtaan kun pitää kengät tehdä itse kun vanhat menee rikki. Miten voi noin köyhiä ihmisiä olla edes olemassa? Toivottavasti lapset saavat edes syksyksi asianmukaiset varusteet.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs tällaisen ihmisen tapasit, oliko hän suomalainen?

Vierailija
2/24 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suomalainen ja törmäsin hänen blogiinsa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No  olipa taas tosi "selkeästi" kirjoitettu juttu. vai oliko tarkoituskin olla noin suppdea. Minä ainakin ihailen ihmistä, joka osaa kengät tehdä itse. Mistä materiaalista tekee? Tietty jos on joku kolmannen maailman köyhä, joka kengät tekee muovipusseista, säälin. Ja jos on toisaan joku kehitysmaan asukas  ja ap ei tiedä tilanteita eri puolilla maapallloa, niin sitten säälin tynnyrissä elänyttä ap:ta.

Vierailija
4/24 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä aika kammottavat kengät. Itse en jalkaani sellaisia edes laittaisi. En viitsi myöskään linkata blogia tänne sillä raasu voi saada todella pahan mielen siitä.

ap

Vierailija
5/24 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 16:56"]

Oli kyllä aika kammottavat kengät. Itse en jalkaani sellaisia edes laittaisi. En viitsi myöskään linkata blogia tänne sillä raasu voi saada todella pahan mielen siitä.

ap

[/quote]

Lässytät jostain köyhästä raasusta jota ei todistettavasti edes ole muualla, kuin mielikuvituksessasi eli puhut paskaa ja koitat sillä jostain syystä huomiohuorata täällä.

Vierailija
6/24 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidän kaupungissa saa kyllä kenkiä ja muitakin varusteita jopa ilmaiseksi, kun vaan käy hakemassa, ne on kyllä käytettyjä, mutta varmasti voittaa itsetehdyt jos ei ole suutari ammatiltaan.

Vierailija
7/24 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On köyhiä ja "köyhiä". Itse seuraan läheltä erään sukulaiseni tilannetta.Ja saan kuulla häneltä usien sitä ei ole varaa lauseen.

Kuitenkin heillä on osakeasunto (okei velkaa on ja pakko sitä on jossain asua. Auto ja vene joista molemmista velkaa. Omia valintoja. Ainoa mikä kismittää on nuo, että mitstää ei voi luopua, mutta samaan vetoon käydään seurakunnalta hakemassa ruokapaketteja. Niin ja joka vuosi matkustetaan 2 viikoksi kanarialle.

Ja ei tää ei ole kateutta. Harmittaa, että hyödynnetään seurakuntaa eikä mietitä omia valintoja ja miten voisi vaikuttaa siihen omaan taloustilanteeseen. Matka ostetaan luotolla ja eläminen siellä visalla. Nekin pitää maksaa.

Vierailija
8/24 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 16:59"]

No meidän kaupungissa saa kyllä kenkiä ja muitakin varusteita jopa ilmaiseksi, kun vaan käy hakemassa, ne on kyllä käytettyjä, mutta varmasti voittaa itsetehdyt jos ei ole suutari ammatiltaan.

[/quote]

Ne kengät on hirveät eikä ole ammattilainen edes.

Vierailija
9/24 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä usko että kukaan tekee kengät itse, sen takia kun on niin köyhä ettei ole varaa ostaa. Johan niihin materiaaleihinkin menee moninkertaisesti se raha, mikä menisi kirppikseltä ostettuihin ihan hyväkuntoisiin kenkiin.

Vierailija
10/24 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä tää raasu teki ne kengät? Valaisisko ap sen verran. Jospa mäkin voisin sit tehdä itse.

Vierailija
11/24 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 17:15"]

No en kyllä usko että kukaan tekee kengät itse, sen takia kun on niin köyhä ettei ole varaa ostaa. Johan niihin materiaaleihinkin menee moninkertaisesti se raha, mikä menisi kirppikseltä ostettuihin ihan hyväkuntoisiin kenkiin.

[/quote]

Minä en moiseen usko. Luulen, että kyseessä on todella köyhä jolla ei ole varaa hankkia kenkiä edes kirpputorilta.

Vierailija
12/24 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä ei siis ole varaa ostaa kenkiä, mutta omistaa tietokoneen, kameran ja ilmeisesti maksaa kuitenkin nettiyhteytensä kuukausittain

Vierailija
13/24 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 17:27"]

Hänellä ei siis ole varaa ostaa kenkiä, mutta omistaa tietokoneen, kameran ja ilmeisesti maksaa kuitenkin nettiyhteytensä kuukausittain

[/quote]

Kuvat ovat kyllä niin hirveitä, että epäilen ettei kameraa edes ole ja jos on niin joku todella halpa ja huono.

Vierailija
14/24 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengät ennen nettiä, sanoisin näin amatöörinä. :D

Vierailija
15/24 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettiin pääsee kirjastossakin.

Vierailija
16/24 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 17:33"]

[/quote]

Juu ei siinä mitään, mutta jos mulla ois aaltopahvista tehdyt kengät ja lapsia, niin prioriteettilistallani ei ois kovin korkealla blogin pitäminen kirjastosta käsin.

Vierailija
17/24 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 17:36"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 17:33"]

[/quote]

Juu ei siinä mitään, mutta jos mulla ois aaltopahvista tehdyt kengät ja lapsia, niin prioriteettilistallani ei ois kovin korkealla blogin pitäminen kirjastosta käsin.

[/quote]

kukin tavallaan.

Vierailija
18/24 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 17:30"]

[/quote]

Kuvat ovat kyllä niin hirveitä, että epäilen ettei kameraa edes ole ja jos on niin joku todella halpa ja huono.

[/quote]

Miten niin ei ole kameraa, milä ne kuvat sitten on otettu???

Vierailija
19/24 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen muuten thnyt itse kenkiä. Puupohjakenkiä, joko puukengän tai sandaalin mallisia, joissa päälliosa on nahasta tai huovasta.

Vierailija
20/24 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 17:47"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 17:30"]

[/quote]

[/quote]

Miten niin ei ole kameraa, milä ne kuvat sitten on otettu???

[/quote]

vaikka puhelimella, da. siinä nyt ei kummoista kameraa ole. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän