Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kierukka PELoTTAA, sattuuko asennus? PMS oireisiin kuulema auttaa

Vierailija
11.08.2020 |

hormonikierukka, mutta pelkään asennuskipua niin paljon että itkettää.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kaks kertaa ja ikinä ei ole laitto sattunut.

Vierailija
2/37 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut kaks kertaa ja ikinä ei ole laitto sattunut.

Miltä se tuntuu? Pahemmalta kuin hampaanporaus? En pelkää supistuksia, vaan pelkästään sitä sisällä työntöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pelkäsin myös, enkä sen vuoksi ottanut moneen vuoteen. Lopulta oli hyvä laittaa mm. runsaiden kuukautisten vuoksi. Eikä sattunut yhtään! Papa-koe tuntuu paljon enemmän. Kaduttaa, että en ottanut aiemmin.

Vierailija
4/37 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pelkäsin myös, enkä sen vuoksi ottanut moneen vuoteen. Lopulta oli hyvä laittaa mm. runsaiden kuukautisten vuoksi. Eikä sattunut yhtään! Papa-koe tuntuu paljon enemmän. Kaduttaa, että en ottanut aiemmin.

Minulla sattuu asettimella hiivalääkkeen laitto, kun osuu kohdunsuulle. Siksi mietin että uskallanko

Ap

Vierailija
5/37 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu oikeastaan miltään. En huomannut kun laitettiin, gyne vain sanoi, etyä nyt laitan ja nyt se on siellä. Enemmän ne muut ns. normi välineet tuntuu.

Vierailija
6/37 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se voi sattuakin. Itse en kestänyt edes kohdun mittausta, pahin "nopea" kipu mitä olen kokenut. Hetkellisenä pahempi kuin tosiaan vaikka se hampaan poraus.

Vierailija
7/37 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota etukäteen varmuuden vuoksi särkylääke esim. 600 mg buranaa ja sano, että pelkäät kipua, niin on erityisen varovainen. Se on nopeasti ohi.

Vierailija
8/37 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatin tammikuussa Jaydess-kierukan. En ole synnyttänyt ja asennuksen aiheuttama kipu oli elämäni pahinta gynekologista kipua. Papa-koe ei ole mitään verrattuna siihen. Puristin aluspaperin nyrkillä riekaleiksi ja itkin ja tärisin kun se sattui niin paljon. Jännittäminen pahensi asiaa, eikä lääkäriltä saanut henkistä tukea. Olin asentamisen jälkeen hyvin järkyttynyt ja itkin koko automatkan kotiin. Kivut jatkui monta tuntia.

Sen jälkeen ei ole kipua - eikä kuukautisia (erittäin vähäistä vuotoa kerran kuussa, selviän pikkuhousunsuojalla) ollut. Juostessa tai tosi painavaa nostaessa saattaa alavatsa alkaa vihlomaan.

Vierailija
9/37 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota etukäteen varmuuden vuoksi särkylääke esim. 600 mg buranaa ja sano, että pelkäät kipua, niin on erityisen varovainen. Se on nopeasti ohi.

En ole edes mennyt vielä hakemaan reseptiä. Mutta katsoin yöllä kierukan asennus videoita, ei koskaan mulle!! Hyi hyi hyi!

Ihan sairasta kidutusta, miksi ei saa nukutuksessa??

Jatkan pers E seksiä mieheni kanssa :(

Ap

Vierailija
10/37 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole auttanut mulla pms oireisiin juurikaan. Menkatkin tulee nykyään kolmen vkon välein, kun on esivaihdevuodet.

Vierailija
11/37 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle oikeastaan sattunut (2x laitettu), pientä epämukavuutta vaan. Kierukka on mahtava, mulla ei ole ollut kuukautisia n. 6 vuoteen.

Vierailija
12/37 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No äläs nyt, ei se tunnu miltään!

Vierailija
13/37 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuntunut yhtään miltään. Ei edes se, kun poistettiin monta vuotta yliaikainen kierukka. Älä turhia jännitä : )

Vierailija
14/37 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kun olet koko ajan raivoissasi ja masentunut, niin et enää erota pms oireita.  

Kyllä sen laitto sattuu, mutta minuun sattuu aina kaikki mitä siellä tehdään.

Vierailija
15/37 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui epämiellyttävältä ja jos sattui, se kesti vaan pienen hetken. 

Vierailija
16/37 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suotta etukäteen pelkäät! Itsekin luin kaikenmaailman kauhikokemukset netistä etukäteen, mutta loppujen lopuksi en tuntenut YHTÄÄN kipua, vaikka olin synnyttämätön ja 18-vuotias.

Vierailija
17/37 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sattui ihan poikkeuksellisen paljon. Jäin laiton jälkeen käytävän sohvalle makaamaan, lääkäri avasi oven ja pyysi mut takaisin huoneeseen seurantaan. Mies joutui raahaamaan mut perässään autolle kun en voinut kävellä suorassa, ja kotona en saanut housuja itse pois jalasta kivun takia.

Mutta tällainen kipu ei kai ole kovin yleistä, mahdollista kyllä. Mulle oli yritetty laittaa kierukkaa jo kahdesti aiemmin eikä lääkäri ollut onnistunut, ahdas se kohdunkaula tms.

Vierailija
18/37 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sattuu miestä, kun panee. Siellä tulee jotku ihme langat vastaan, kun painaa pohjaan. Kalu mulla 15cm.

Vierailija
19/37 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua sattui niin paljon, että huusin kuin pieni sika. :(

Vierailija
20/37 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei satu yhtään, normaalisti: ei pelkopotilas tai synnytyselimiin kykeytyvää traumaa, ei tohelo tai sadistinen lekuri.

Vrt. Papa-koe nipistää. Kierukan laittamisessa ei repäistä kudosta, kuten papa-kokeessa (joka sattuu nipistyksen verran).

Kierukka on kooltaan hyvin pieni. Laitto ei ole paljon tamppoonin asetusta kummoisempi. Asetus kannattaa tehdä kujkautisten aikana, kun kohdunkaula on valmiiksi auki.

Se mistä olisin kohdallasi huolissani, on kierukan laittamisen syy. Olet aikeissa lääkitä psykologisia oireita hormooneillä, mikä on periaatteellisesti huono ratkaisu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi