Kehuuko miehet usein toisilleen toistensa naisten ulkonäköä?
Kysymys: Onko teidän miehelle kehuttu muiden miesten esimerkiksi työkavereiden toimesta sinun ulkonäköä tai vastaavasti jos olet mies niin onko muut miehet kehuneet naistasi hyvännäköiseksi tai oletko kenties itse kehunut työkaverisi tai kaverisi naista tälle?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi kehua? Mikä sen kehun tarkoitus on?
Olisiko syy tuollaiseen se, että on kiva sanoa ihmisistä positiivisia asioita? Positiivisuus ruokkii positiivista ilmapiiriä.
No on se minusta kyllä vähän omituista kehua kaverin kumppanin ulkonäköä. Ja etenkin, jos sitä vielä kehuu kaverille eikä sille kumppanille itselleen.
No en tiedä, mun mielestä olisi oudompaa jos joku mieheni kaveri tulisi kehumaan ulkonäköäni niin ettei mieheni olisi myös paikalla...vielä oudompaa olisi jos sanoisi jotain tyyliin "miehesi on onnenpekka" tmv. niinkuin leffoissa ennenkuin vaimo pettää miestään tämän parhaan ystävän kanssa
Ihan varmasti miehet haluais panna kavereittensa vaimoja jos tämä yhtään siedettävän näköinen. Sama koskee vaimon siskoja ja kaikkia vaimon naispuolisia kavereita.
Tuo miehen naisen kehuminen miehelle mieheltä on kai vähän niinkuin antaisi hyväksynnän miehen valinnalle ilmaisemalla epäsuorasti että nainen on pantava hänenkin mielestään.
Riippuu niin iästä. Nuorempana hyväksynnän osoituksena joku saattoi kehua exääni, osin ulkonäköä, mutta ennemmin luonnetta ja yhteensopivuutta. Nykyään keski-ikäisenä suunnilleen kyyneleet silmissä kehutaan kaverin vaimoa jos se antaa tilaa harrastaa vittuilematta ja nälvimättä. Harrastuksilla tarkoitan retkeilyä ja muita harmittomia touhuja. Noissa suhteissa tosin mieskin antaa tilaa naiselle harrastaa. Useimmiten ongelma on se, että naisilla ei välttämättä ole mitään vastaavaa harrastusta ja miehen omat menot koetaan verisenä loukkauksena.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku mies kehuisi varattua naista. Eihän sillä ole mitään väliä, kun se on varattu. Paitsi silloin kun varattu nainen on anteliaaksi todettu.
Onpa sulla kurja ajatusmaailma. Onnistutko usein pokaamaan varattuja vähän kehaisemalla?
Jos mä sanon jostain että onpa kiva näköinen, niin ei mulla mitään taka-ajatuksia ole. Se on vain toteamus kuten "onpa kaunis sää".
No kyllä mulle on tapahtunut että miehelle saunaillassa, olut kädessä on työkaveri miehelle sanonut, että sinulla on kyllä kaunis / hyvännäköinen vaimo ja kysynyt mun ikää ja mitä teen työkseni?
Mies siihen kertonut, että vaimo on 12- v nuorempi ja XXX-alalla töissä. Jotkut on sanoneet, että vaikutatte onnellisilta.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu niin iästä. Nuorempana hyväksynnän osoituksena joku saattoi kehua exääni, osin ulkonäköä, mutta ennemmin luonnetta ja yhteensopivuutta. Nykyään keski-ikäisenä suunnilleen kyyneleet silmissä kehutaan kaverin vaimoa jos se antaa tilaa harrastaa vittuilematta ja nälvimättä. Harrastuksilla tarkoitan retkeilyä ja muita harmittomia touhuja. Noissa suhteissa tosin mieskin antaa tilaa naiselle harrastaa. Useimmiten ongelma on se, että naisilla ei välttämättä ole mitään vastaavaa harrastusta ja miehen omat menot koetaan verisenä loukkauksena.
Minulla ei naisena ole itselläni mitään harrastuksia paitsi kodinhoito, mutta eihän sitä taideta laskea? Kuitenkin jopa pidän siitä jos mies poistuu kotoa jonnekin harrastuksiinsa...parasta on jos lähtee vaikka viikoksi jonnekin samoilemaan tai mitä ikinä...Ihanaa kun saa kodin hetkeksi kokonaan itselleen ja omaa rauhaa, eikä tarvi siivota kuin omat jälkensä. Tietenkin miehelle aina esitän että voi kun tulee ikävä jne, mutta oikeasti suorastaan odotan että saa olla hetken ihan itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi kehua? Mikä sen kehun tarkoitus on?
Olisiko syy tuollaiseen se, että on kiva sanoa ihmisistä positiivisia asioita? Positiivisuus ruokkii positiivista ilmapiiriä.
No on se minusta kyllä vähän omituista kehua kaverin kumppanin ulkonäköä. Ja etenkin, jos sitä vielä kehuu kaverille eikä sille kumppanille itselleen.
No en tiedä, mun mielestä olisi oudompaa jos joku mieheni kaveri tulisi kehumaan ulkonäköäni niin ettei mieheni olisi myös paikalla...vielä oudompaa olisi jos sanoisi jotain tyyliin "miehesi on onnenpekka" tmv. niinkuin leffoissa ennenkuin vaimo pettää miestään tämän parhaan ystävän kanssa
No varmaan olisi, mutta enhän mä sanonut, etteikö miehesi olisi paikalla, vaan että se kehu esitetään sinulle itsellesi eikä miehellesi. Jos ulkonäköäsi kehutaan miehellesi, niin se on vähän kuin kehuisi koiraa tai autoa omistajalle.