Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko oikeasti hoikkia/normaalipainoisia, jotka syövät PALJON ja epäterveellisesti?

Vierailija
11.08.2020 |

Eivätkä edes liiku, kuin max. koiran kusetus?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi työkaveri syö todella paljon energiarikasta ruokaa, mutta hän kyllä liikkuukin ja vetää röökiä.

Vierailija
22/25 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin nuorempana saatoin syödä aivan miten paljon tahansa, lihomatta.

Käytännössä elin roskaruoalla, ja jälkiruoaksi meni puoli litraa jäätelöä. Cokista meni 1 litra päivässä. Söin puputin koko ajan, suklaata, jäätelöä, sipsejä, ranskiksia. Toki autottomana liikuin myös paljon kävellen.

Nyt nelikymppisenä olen edelleen normaalipainoinen, mutta kyllä aineenvaihdunnan hidastumisen huomaa. Eli ainakin itse uskoisin, että kyse on aineenvaihdunnasta. Uskon myös, että jotkut oikeasti lihovat helpommin kuin toiset, enkä koe tarvetta syyllistää.

Olen kuitenkin teoretisoinut, että muutama yllättäväkin asia tukee laihuutta: 1. Kuten joku jo totesikin, se ettei ole laihduttanut. Keho pyrkii luontaisesti tuntemaansa tasapainotilaan eli totuttuun painoon. Keho toimii tällöin ikään kuin laihan laihana pysymisen puolesta ja vastaavasti laihduttanutta lihavaa vastaan, "luullen" että uusi laihuus on häiriötila, josta pitää pyrkiä pois. Siksi rajut dieetit eivät luultavimmin toimi pidemmän päälle. 2. Itse syön aina kun on nälkä. Keho tottuu siihen, että ruokaa on saatavilla, sitä ei tarvi varastoida. 3.Vältän kuitenkin jatkuvaa napostelua eli syön kerralla ryppäissä. Eli kun aamukahvin kanssa otan vaikka töissä hurjasti suklaata, otan sitä kerralla reilusti, mutten napostele sitä koko päivää, jolloin aineenvaihdunta ei pääse kunnolla käyntiin vaan on koko ajan syömistilassa.

Tsemppiä kovasti kaikille painon kanssa kamppaileville!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen poikani, mutta hän on vasta 24. Isänsä oli samanlainen vielä ennen kuolemaansa alle kolmekymppisenä.

Mutta luulen kyllä ( mitä nyt sukuaan seuraa) että kyllä myöhemmin poikani on alettava jälleen liikkumaan jos aikoo lihomatta olla. Useinhan reilun kolmenkympin iässä aineenvaihdunta hidastuu.

Aineenvaihdunnan merkittävä hidastuminen ikääntymisen myötä on myytti. Tosiasiassa kyse on elämäntapojen muutoksesta: kävely ja pyöräily vaihtuvat autoiluun, ruoka-annokset suurenevat ja muuttuvat epäterveellisemmiksi. Jatkuvaa istumista ja yömyöhään jatkuvaa syömistä. Siitä ne kilot kertyvät. Aineenvaihdunnan muutokset iän myötä ovat erittäin hitaita ja pitämällä lihasmassastaan huolta tämäkin vaikutus voidaan pitkälle eliminoida.

Vierailija
24/25 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko liikkui aikoinaan paljon, laskettiin kulutuksen mukainen kalorimäärä: 6500. Vaatekoko 34. Ei kylläkään enää koska pelkkää liikkuvaa elämää ei vuosikymmeniä viitsi, muutakin pitää saada tehdä.

Vierailija
25/25 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laiha ja "syön mitä haluan", tosin en siinä merkityksessä, että esim. vetäisin kokonaisen kakun tai suklaalevyn kerralla. Syön mielestäni terveellisesti, paljon kasviksia ja liikun kävellen ja pyöräillen. Kuitenkin melkein joka päivä minulla on tapana syödä jotain herkkua kahvin kanssa, pulla tai vaikka rivi suklaalevystä. Tuntuu, että minulla on aivoissa jotkut reseptorit, jotka lähettävät oikeassa kohtaa viestin, että ei enempää ja lopetan syömisen kun ei enää tee mieli. Olen 33-vuotias.