Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt puhutaan ruuasta! Ihmiskunnasta melkein puolet on vyötärölihavia

Vierailija
11.08.2020 |

https://www.is.fi/terveys/art-2000006598197.html

Nuorena aikuisena rupesin jo 2-3 vuotta sitten miettimään mitä me oikein syödään arjessa. Olen tarkastellut omat valinnat sekä muiden. Tulos oli järkyttävää! Olipa hoikka tai ylipainoinen ihminen niin ruokavaliot ovat lähes kaikilla järkyttävän surkeita!

Monien ruokavalio koostuu rasvasta, hiilareista ja suolasta. Lähipiirissäni ainakin menee valtava määriä margariinia/voita, leikkeileitä, suolaa, kovaa rasvaa kermojen muodossa, täysin tyhjiä ja ravintoköyhiä vihanneksi eli jäävuorisalaatti, kurkku ja tomaatti.

Itse olen nyt pitkään alkanut karsii kaikki tätä länsimaalaista ruokaa ja alkanut syömään sellaista vanha ajan ruokia. Paljon papuja, kaaleja, hedelmiä, vihanneksia, joskus lihaa.. HUOM! Tässä nyt muutama esimerkki.

Rakastan juustoha yli kaiken mutta meni lopullisesti hermot siihen että pitää aina olla se mega Oltermanni jääkaapissa, täysin turhaa!

Pointtini on että olen alkanut syömään pelkästään ravintorikkaita asioita. Kun teen salaatteja niin niihin en enää laita tomaatti, kurkku eikä jäävuorisalaatti. vaan tummia salaatteja, papuja, bataattia.

Kuitu tulee nyt paljon, vatsa voi todella hyvin ja jaksaa täysin eri tavalla!

Mä vain nyt heräsin siihen että miksi hit ossa pitää ravita ittensä ravintoköyhällä ruualla? Monet kuvittelevat syövänsä hyvin kun lautasella on jäävuorisalaatti ja juustoinen/kermainen ateria jokka paukkuu suolaa ja kovaa rasvaa.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua sen lisäksi raivostuttaa että kun on liikenteessä olipa Suomessa tai muualla, niin mistään ei koskaan ikinä saa kelvollista ruokaa! Valmis leivät ovat pelkkä vaaleta leipää jossa on maioneesia, salaatteissa on aina vain sitä jäävuorisalaatti ja jotain suolaisia krutonkeja päälle.

Voisko joku kertoo mulle että miten tällaista ruoka voi olla edes laillista?! Noista ei lähde nälkää!

Vierailija
2/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten valmistat bataatin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö riisiä äläkä valita siinä.

Vierailija
4/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua sen lisäksi raivostuttaa että kun on liikenteessä olipa Suomessa tai muualla, niin mistään ei koskaan ikinä saa kelvollista ruokaa! Valmis leivät ovat pelkkä vaaleta leipää jossa on maioneesia, salaatteissa on aina vain sitä jäävuorisalaatti ja jotain suolaisia krutonkeja päälle.

Voisko joku kertoo mulle että miten tällaista ruoka voi olla edes laillista?! Noista ei lähde nälkää!

Syö majoneesi voileivän äläkä valita.

Vierailija
5/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten valmistat bataatin?

ihan pannulle kun pistää viipaleet ja vähä vettä, kansi päälle niin 10-15min niin ovat kypsiä. Uunissakin voi laittaa, hieman öljyä päälle. Helppo kuin mikä!

Tervellinen ruoka on niin superhalpaa ja helppo valmistaa.

Vierailija
6/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä bataatissa on parempaa kuin tomaatissa vyötärölihavuuden ehkäisyssä?

Vierailija
7/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona kuulema laihduttaa

Vierailija
8/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet vain?

Eikö se ollut jo 2/3?

Vierailija
9/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas.

Ainoa oikea ruokavalio on jokaisen av-mamman oma.

Sotaa odotellessa.

Vierailija
10/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mäkin oon hoikka ja harrastan mm viherpirtelöitä, lenkkeilyä ja villivihanneksia, mutta oi jeesus että mua ärsyttää nää milloin mihinkin hurahtaneet jeesustelijat.

Pitäkää huoli omista kiloistanne ja antakaa muiden syödä mitä haluaa.

Vierailija
11/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ihan järkyttävää. En ole vuosiin itse syönyt enää sellaista ruokaa missä ei ole ollenkaan kasviksia, ts. Tavallinen makaronilaatikko tai muu suomalainen perusruoka. Lisään kaikkeen mahdollisimman paljon kasviksia ja tietysti ravinteikas salaatti kylkeen. Lihaakin syödään, mutta enemmän kalaa ja kanaa kylläkin.

Vierailija
12/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"olen tarkastellut omat valinnat sekä muiden".

Nää on uudelleen syntyneet kaikkitietäjät on kaikista ärsyttävimpiä. Voi elämä.

Vierailija
13/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä.

Vierailija
14/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masu ❤️

Vierailija
15/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kyllä kiinnostaisi nämä vitamiini rikkaammat salaattiainekset. Olen todella kyllästynyt kurkkuun.

Vierailija
16/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäpä syön vain raejuustoa, Omega-3 tabletteja ja lehtikaalia, eikö sunkin kannattais?

Sit lisäravinteista vedän sinkkii ja mankkuu ja päivät teen lankkuu, enkö ookkii paras?

Ai kamala, bataatissahan on hiilareitakii, kuinka sä voitkaan?

Vierailija
17/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä bataatissa on parempaa kuin tomaatissa vyötärölihavuuden ehkäisyssä?

oliko tämä vitsi?!! Ei siinä mitään sen omitusempaa kun että bataatista saa valtava määrä kuitua, tomaatissa ja perunassa ei läheskään ole.

pidetään nyt keskustelu inspiroivana ja rentona. Voisimmeko ihan normaalisti keskustella? Ei täällä nyt yhtään ketään syytetä. Miksi emme voi yhdessä jakaa ideoita?

Palstan varjopuoli on just tätä!! Mistään ei voi puhua ilman että monille tulee syyllinen olo.

Vierailija
18/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattokaa Yle Areenasta brittiläinen kuitu dokumentti. Ap täysin oikeassa.

Vierailija
19/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan noita savulohi-ruisleipiä ja erilaisia kylmiä salaatteja ja lämmitettäviä vihanneksia vaikka kuinka. Ootko nähnyt salaattibuffaa? Sieltä saa ihan itse valita.

Tai ota vaikka se tonnikalapurkki sieltä säilykeosastolta.

Kaikenlaisesta se ihmisolento saakin ongelman, kun ei omaa itsenäistä ajattelukykyä.

Vierailija
20/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle kasvikseton ruokavalio oli se viimeinen oljenkorsi, mikä lopulta auttoi kroonisiin sairauksiin. www.meatheals.com

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme