Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä mun 4-vuotiaan pojan tämänm päivän syömisistä?

Vierailija
08.08.2013 |

aamupala: viili, myslileipä appelsiinimarmeladilla, omenanpaloja ja lasi kaurajuomaa

lounas: kasvispihvi, peruna rypsiöljyllä, täysjyväriisiä, papuja, kurkkua ja porkkanaraastetta, lasi piimää

ennen päiväunia joi vielä 2 dl maitoa

päivällinen: paistettua lohta, parsakaalia, täysjyväpastaa, raejuustoa ja helmitomaatteja, ruusunmarjamehua

iltapala: myslileipä kalkkunaleikkeellä ja juustolla, tuoreita herneitä ja mansikoita, juomaksi kaurajuomaa ja vettä

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö tuo ole ihan täyden kympin päivä, onnittelut. Oma 4v poika ei ole ikinä syönyt yhtenäkään päivänä noin terveellisesti, koska ei suostu syömään kovinkaan monipuolisesti. Kasviksista menee omena ja kurkku, ei mitkään muut. Ei mitkään marjat, ei herneet, ei maissit, ei raasteet, ei vesimelonit.

Tuosta mun poika olisi syönyt:

-aamupala: vain omenanpalat. Myslileipää ei suostu syömään, koska siinä on epäilyttäviä roskia. Kaurajuomasta en tiedä, ei ole sellaista maistettu. Viili ei mene.

-lounas: kurkku ja maito olisi mennyt. Kasvispihviä tai -pyöryköitä ei ota, eikä perunaa eikä noita muitakaan.

-päivällinen: lohen olisi syönyt, pastaa mahdollisesti.

-iltapala: vesi olisi mennyt varmasti, kalkkunaleike ja juusto mahdollisesti, koostumuksesta ja mausta riippuen.

Vierailija
2/10 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan hyvälle. Oma lapseni olisi tykännyt tuosta tarjoilusta. Minä olisin varmasti antanut vielä jäätelöä hellepäivän herkuksi.

Vierailija
4/10 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kysyi tätä siksi, kun meillä on mennyt ihan keturalleen koko kesän ruokailut, siis lapsi (ja äiti) on syönyt ihan järkyttävästi makeaa, hamppareita, ranskiksia, limua jne. Ihan ok, mutta näillä mentiin siis mun loman alusta juhannuksesta tähän asti. Toki joskus jotain marjoja ym. mutta varmasti ei mennyt päivääkään, ettei olisi syönyt jotain epäterveellistä. Nyt pätin tehdä ryhtiliikkeen ja olin niin ylpeä itsestäni, että tein tämän aloituksen :)

Vierailija
5/10 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kysyi tätä siksi, kun meillä on mennyt ihan keturalleen koko kesän ruokailut, siis lapsi (ja äiti) on syönyt ihan järkyttävästi makeaa, hamppareita, ranskiksia, limua jne. Ihan ok, mutta näillä mentiin siis mun loman alusta juhannuksesta tähän asti. Toki joskus jotain marjoja ym. mutta varmasti ei mennyt päivääkään, ettei olisi syönyt jotain epäterveellistä. Nyt pätin tehdä ryhtiliikkeen ja olin niin ylpeä itsestäni, että tein tämän aloituksen :)

Vierailija
6/10 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä mutta missä välipala? Viisi kertaa tulisi syödä päivässä, ihan aikuisenkin.

Vierailija
7/10 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa, välipala oli käytännössä tuo maito ennen päiväunia. Päiväunille meno viivästyi aika myöhäiseksi ja lapsi oli siinä vaiheessa niin väsynyt, että ei jaksanut muuta kuin juoda maitoa. Päikyiltä heräsi sitten suoraan päivälliselle puol 5 aikaan.

Siksi ei muuta välipalaa.

Vierailija
8/10 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juotat lapselle kaurajuomaa? Ei lapsi sitä mihinkään tarvitse.

Vierailija
9/10 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 10:54"]

Miksi juotat lapselle kaurajuomaa? Ei lapsi sitä mihinkään tarvitse.

[/quote]

Esim. rainbown kaurajuomassa 

Ainesosat:

vesi, kaura (10 %), auringonkukkaöljy, kalsiumkarbonaatti, merisuola, vitamiinit: E, B6, B2, A, B9 (foolihappo), D2 ja B12. Sisältää luontaisesti sokeria (4,5 %)

Kaurajuoma on makeaa luonnostaan, parempi kuin esim. kaakao ja tuskinpa nuo vitamiinit haitaksikaan on. :)

Vierailija
10/10 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurajuomaa juotin eilen ihan siksi, että sitä sattui kaapissa olemaan ja maito oli loppu... Yleensä en juotakaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme