Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en jaksa mun äitiä!

Vierailija
08.08.2013 |

Olen ihan solmussa äitini takia. Olen jossain määrin riippuvainen hänen hyväntahtoisuudestaan, sillä fyysisen sairauteni ja sen hoitojen vuoksi tarvitsen paljon lastenhoitoapua. Äitini tarjoamasta avusta voisin korvata vain osan jollain MLL:n palveluilla ja muiden sukulaisten ja ystävien apuun turvautuen, mutta ilmeisesti nyt täytyy tehdä johtopäätelmiä äidin purkautumisesta.

Äitini on niin dominoiva, että tuntuu kuin luuhistuisin asian alle. Tänä aamuna tuli tekstiviesti, jossa äiti teki aamun käskynjaon koskien sisaruksiani ja ilmeisesti oletti, että minä komentelen kotona asuvia/käymässä olevia sisaruksiani päivän toimiin. En reagoinut viestiin mitenkään, koska minusta asiat eivät kuuluneet minulle mitenkään. Äiti soitti äsken ja kysyi, missä olen ja onko yksi näistä kyseisistä asioista hoidettu. Sanoin, etten pidä siitä että minua käytetään jonain komentokeskuksena kun asiat eivät kuulu mulle jolloin äiti katkaisi puhelun. Soitin perään ja äiti alkoi valittaa, miten raskasta hänellä on ja kuinka hän sekoaa kun kukaan ei tee (kotona) mitään ja hänelle vain valitetaan koko ajan ja häntä käytetään hyväksi ja minäkin vain vittuilen.

Mä en tahdo jaksaa, äiti kiristää jo meidän sisarusten välejä ihan mahdottomasti. Veljeni, joka tuli pari päivää sitten käymään yrittää tehdä kaikkensa miellyttääkseen äitiä mutta on ilmeisesti se pahin "hyväksikäyttäjä", toisin kuin siskoni, joka on punkannut kotona koko kesän oikeastaan tekemättä mitään. Mä haluaisin vain, että kaikilla olisi suunnilleen mukavaa yhdessä ja siedettäisi toisiamme mutta en tiedä yhtään miten tässä perheessä pitäisi olla että edes näennäinen sopu säilyisi.

Anteeksi sekava teksti, olen taas vaan jotenkin ihan rikki :(

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nyt jatkan purkautumista tästä asiasta täällä.

Mulla käy sääliksi mun kotona asuva 16-vuotias veljeni, joka ei ole koko kesän aikana päässyt mihinkään reissuun. Korkeintaan mökille. Äitini on jotenkin kiristänyt koko kesän sillä matkalla (olisi päässyt serkkujensa luokse) ja nyt on kesä ohi ja poika nököttänyt kesän kotona. Olisin halunnut auttaa jotenkin ja ottaa veljen mukaan johonkin meidän reissuun mutta mun terveydentila on ollut sellainen, ettei olla itsekään päästy mihinkään.

Äitini purkaa ihan säännöllisesti omaa vitutustaan minuun. Pääsääntöisesti yritän kestää sitä vaikka mua inhottaakin kuunnella sitä jatkuvaa valitusta isästä ja sisaruksista, etenkin tästä yhdestä veljestä joka on ihan musta lammas. Yritän ymmärtää äitiä, häntä stressaa nyt paljon tietyt asiat joihin ei voi vaikuttaa mutta hän käy ihan ylikierroksilla mikä vain pahentaa asioita ja ainoa joka sitä ei tajua on hän itse.

Ei ole olemassa varmaan mitään sellaista, mitä voisin äidille sanoa, joka muuttaisi tilannetta :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla