Mitä tämä on? En saa otetta päiviin
Herään, menen töihin ja tulen töistä kotiin. Alan näpertämään omiani, pelaan, palstailen, syön, makaan, pelaan. Samalla pakonomaisesti tullut tapa purra kynsiä ja haroa tukkaa. Huomaan yhtäkkiä, että on jo nukkumaanmenoaika ja ahdistaa tekemättömät asiat ja työt. Mitä tämä on? Itse ajattelen, että keksin oheistekemistä vältelläkseni oikeita töistä, myös mukavia asioita, joita ehkä suunnittelin aamulla. Yleistunne on ahdistunut. Millä pääsen tästä eroon ja aktiiviseksi? Alkaa jo haitata elämää, kun mitään ei saa aikaiseksi.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Tänään esimerkiksi piti leipoa ja katsos vain, mitä kello jo on! Ap
Miksi piti leipoa?
Ehkä leipominen ei oikeasti kiinnosta sinua.
Tai sitten on niin isot suorituspaineet, että lykkäät sitä.
Itse olen ihan suosiolla luopunut juuri siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi piti leipoa?
Pidän leipomisesta, ei ole tuosta kyse. Jätän laiskuuttani nykyään tärkeitäkin asioita odottamaan, kunnes herään hirveässä kiireessä ja hoidan asian viime tipassa. Ap
Digilaitteisiin jumittuminen tekee tuota. Yritän päästä niistä eroon.
Pelaaminen on aikarosvo ja tuo aivoille tunteen, että olet saavuttanut jotain. Oikeastihan et ole ja se sitten ahdistaa.
En kyllä kannata, että väkisin leivot jos ei se huvita.
Vierailija kirjoitti:
Älä pelaa tai käytä palstaa.
Pitää kyllä vieroittautua tästä palstasta. Huomaan, että olen koukussa tähän. Ap
Oot addiktoitunut sohvailuun, nettiin ja peleihin.
Onko susta viel muuhun vai jäätkö tähän?
Vierailija kirjoitti:
Oot addiktoitunut sohvailuun, nettiin ja peleihin.
Onko susta viel muuhun vai jäätkö tähän?
Ei. Tupakkaankin olen addiktoitunut vielä. Ap
Täällä ihan sama juttu, mitään en tunnu saavan aikaiseksi.
Tänään piti mennä kauppaan ja ulos kävelemään. En jaksa! Ahdistus sai tais otteeni minusta ja hävisin kädenväännön sen kanssa.
Yleisolo on minulla saamaton ja ärsyyntynyt.
Jos töissä käy ja laskut maksaa, niin miksei voi välillä ottaa rennommin? Itse en tykkää aina harrastaa edes rakasta harrastustani vaan pidän taukoa. Aivot tuulettuu sillä aikaa, ja palaan entistä innostuneempana, toivottavasti.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ihan sama juttu, mitään en tunnu saavan aikaiseksi.
Aamulla on usein voimaantunut ja inspiroitunut ote, joka sitten hiipuu kun pääsee kotiin kun Päiväni murmelina-ohjelma alkaa. Ap
Älä öljyä Päiviä, saat siitä paremman otteen.
Vierailija kirjoitti:
Jos töissä käy ja laskut maksaa, niin miksei voi välillä ottaa rennommin? Itse en tykkää aina harrastaa edes rakasta harrastustani vaan pidän taukoa. Aivot tuulettuu sillä aikaa, ja palaan entistä innostuneempana, toivottavasti.
Saisi vain aloitettua sen aktiivisemman jakson, jonka jälkeen voisi sitten levätä ansaitusti. Ap
Ahdistus? Masennus? Burn out? Yleinen tylsistyneisyys? Mitäköhän keksisin/teen kun on tuollaista -jotenkin pitää suunnitella uutta ja ryhtyä toteuttamaan niitä projekteja -siis niitä, jotka kiinnostaa. Jotain uutta ja piristävää. Pidän ihan rehellisiä laiskottelupäiviä myös. Shoppailen pari kertaa vuodessa, sekin auttaa. Kaikki mikä rikkoo rutiinit ja piristää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi piti leipoa?
Pidän leipomisesta, ei ole tuosta kyse. Jätän laiskuuttani nykyään tärkeitäkin asioita odottamaan, kunnes herään hirveässä kiireessä ja hoidan asian viime tipassa. Ap
Mutta tykkäät vielä enemmän laiskotteusta kuin leipomisesta? Miksi sinun sitten olisi tarpeen leipoa?