Voinko kieltää 16-vuotiasta tyttöä harrastamasta seksiä?
Hän seurustelee vuotta vanhemman pojan kanssa. Seurustelu on mielestäni ihan ok, mutta ei vain ole kovin soveliasta, että alle 25-vuotias harrastaa seksiä.
Kommentit (8)
hehe, et voi. :) seksi on ihanaa! :)
Voisitko nyt vähän perustella mielipidettäsi. Mitä pahaa seksissä on, jos ehkäisy yms sellaiset asiat on kunnossa, jos sitä tahtoo kumpikin. Seksi on sitä paitsi kaikin puolin terveellistä.
Tottakai voit kieltää. Vaan tuskinpa tyttö uskoo kieltoasi. Itse tuossa tilanteessa mieluummin keskustelisin tytön kanssa asiallisesti ehkäisystä ja sen tärkeydestä, sekä siitä, että seksissä ei tarvitse suostua mihinkään, mikä ei itsestä tunnu hyvältä.
T. 15v tytön äiti
Voit kieltää, mutta tuskinpa uskoo. Parasta mitä voit tehdä, on jutella ehkäisyasioista ja miettiä hänen kanssaan vaikka e-pillereiden hankkimista. Muutoin saatat olla hyvin pian, kielloista huolimatta, mummo :)
Et Voi!
Suomen lain mukaan 16-vuotias voi seksin suhteen tehdä, kuten itse tahtoo. Mami ei siihen voi puuttua.
Asiahan ei kuulu minulle, mutta Sinuna tarkistaisin nutturan kireyden, jos pidät jotakin 25 vuotta seksin harjoittamisen ikärajana.
T: Cobalt
Voit toki. Tuskin hän silti sitä kieltoa noudattaa.