Kielsin mieheni vieraita polttamasta parvikkeella tupakkaa
vihaan yli kaiken tupakanpolttoa, se on epäterveellistä, haisee pahalle, sellainen joka polttaa on idiootti mielestäni.
Mieheni loukkaantui ja sanoi että kaverit saa polttaa koska hänkin asuu tässä. Sanoin että voivat mennä kadulle polttaan, viimeksikin olivat tumpanneet pumppeja kukkaruukkuun. Mitä mieltä?
Kommentit (78)
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 15:19"]Siis mikä provo? jos joku ei tykkää tupakanpolttosta, niin sekö on heti provo?? ite oot vähän töttöröö.. ap[/quote]
no sitten olet se toinen vaihtoehto eli seinähullu.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 15:19"]Siis mikä provo? jos joku ei tykkää tupakanpolttosta, niin sekö on heti provo?? ite oot vähän töttöröö.. ap[/quote]
no sitten olet se toinen vaihtoehto eli seinähullu.
[/quote]
Käypä tupakalla nyt. Oi kun se savun hengittäminen on sitten kivaa ja mahdottoman fiksua puuhaa, eiks vaan?
Tiedätkö muuten mikä on seinähullu?
palaan huomenna asiaan ja kerron sen kun sitä(kään) et sinä nikotinisti kuitenkaan tiedä.. moikka
ap
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 07:38"]vihaan yli kaiken tupakanpolttoa, se on epäterveellistä, haisee pahalle, sellainen joka polttaa on idiootti mielestäni. Mieheni loukkaantui ja sanoi että kaverit saa polttaa koska hänkin asuu tässä. Sanoin että voivat mennä kadulle polttaan, viimeksikin olivat tumpanneet pumppeja kukkaruukkuun. Mitä mieltä? [/quote]
Sitä mieltä että miehesi vieraat lakkaavat pikkuhiljaa käymästä, joka tietenkin on tarkoituksesikin. Kelvottomat rentut. Huonoja epäedustavia ystäviä.
Luultavasti miehesi ei ärsyyntynyt niinkään tupakointikiellosta, vaan loukkaantui siitä, että sinä nolasit hänet hänen vieraidensa edessä alkamalla komennella hänen vieraitaan siitä, mitä saavat tai eivät saa tehdä, kun se olisi oikeastaan miehesi tehtävä. Toisinsanoen pistit miehesi sellaiseen tilanteeseen, että hän joutuu ehkä jälkikäteen selittelemään kavereilleen sinun sanomisiasi, pyytelemään anteeksi ja miten hän tekee sen vaikuttamatta siltä, että on itsekin tossun alla. Ehkä itsekin katsoisit vähän kieroon, jos olisit tapaamassa tyttökaveriasi ja tyttökaverisi mies alkaisi ladella sinulle jotain kieltoja. Nyt tuosta sai vähän sellaisen kuvan, että sinä et kunnioita miestäsi perheenpäänä etkä isäntänä omille vierailleen. Tuo nyt vaan on tosi noloa teille pariskuntana, jos mies ensin antaa vieraille luvan tupakoida parvekkeella ja sinä tulet kieltämään sen. Vieraille on kiusallista todistaa tilannetta, että mies ja vaimo ovat jostain asiasta eri mieltä ja luultavasti tästä asiasta keskustellaan vierailun jälkeen... mies kavereidensa kanssa erikseen ja te miehen kanssa kahdestaan...
Onpas ap nolo! Huh. Itse en polta, mutta siltikin noi kommentit aiheuttaa myötähäpeää.
Ps. Tunnen myös tupakpotsijoita. Yksikään ei wt eikä mitenkään rupsahtanut. Tai no yksi, mutta hän juo paljon ja elää lihapiirakoilla. On muuten opettaja:D
Minkä hemmetin takia tupakoivia ihmisiä pitää "tuomita" ? Ihmettelenpä vaan. Tupakointi ei ole laitonta? Ainakaa viimeksi kun tarkistin... Ei sitä tupakkaa polteta sen takia miltä näyttää se sätkä huulessa... Tuollaiset ahdasmieliset kireät pirttihirmut pitäisi kieltää. Naurettavaa että joku voikin olla noin itsekeskeinen :DDD Itse en polta, mutta moni ystävistäni polttaa enkä todellakaan voisi tuomita toisia tupakanpolton takia... Ei juma :DDDD Kyllähän sitä omassa kodissa saa päättää miten toimitaan MUTTA ainiin.... Asut miehesi kanssa. Vähän kunnioitusta toista kohtaan. Varmasti siellä miehesi kaveriporukassakin naureskellaan selkäsi takana, kuinka ahdasmielinen ja omahyväinen olet. Muuta sitten sellaisen taloon missä tupakointi on parvekkeilla kielletty! "sellainen joka polttaa on idiootti" - Tyhmin lause ikinä ja tuomitseva. :DDD Itse en tykkää kalasta enkä kalan hajusta, mutta en todellakaan kiellä sen syömistä kotonani tai hauku kalansyöjiä idiooteiksi. Tämä ap todistaa sen että tyhmyysvero kannattaa tässä hyvin velallisessa valtiossa. Aamen
Tupakoin itse, myös omalla parvekkeellani. Bussikatoksissa, kauppojen ovien vieressä tms. en. Kylässä olessani tiedustelen, missä mahdollisesti saa tupakoida ja mihin voi tumpata. Mielestäni olen ihan tarpeeksi huomaavainen asian kanssa, kyllä ihmisellä kuitenkin paheensa saa olla. Pääsette mustakin eroon aikasemmin, ja valtion kassaakin kerrytän rahaa mukavasti ;). Ja on paljon savuttomia kavereita, joilla ei ole ongelmaa tupakointini kanssa.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 14:04"]
Tupakoitsijat: laittaisitteko ilmanraikastimen naapuriparvekkeelle vastasyntyneen vaunuihinkin? Siis ainakin meillä vauva on päiväunilla parvekkeella ja sinne tuo savu sitten menee. Kuka on niinsydämetön, että altistaa vauvan syövälle? Ilmanraikastin ei asiaa muuksi muuta, päinvastoin sekin on allergiaperheen kauhustus. Vauvamme joutuu siis nukkumaan sisällä, jotta naapurimme saa tupakoida omalla parvekkeellaan.
[/quote]
Te autoilla, eritoten citymaastureilla tai varsinkin vanhoilla, savuttavlilla pommeilla Prismaan tarjousvaippojen perässä ajelevat mammat: kuka on niin sydämetön, että altistaa vauvan syövälle? Vauvalle kun on kuitenkin pakko hakea sitä ruokaa ja kaupungin pakokaasuilta ei voi välttyä. Vauvaamme EI voi kauppareissujen ajaksi jättää sisälle nukkumaan, jotta toiset voivat ajella pitkin kyliä käryttävillä 90-luvun Toyotoillaan.
En itse polta, mutta vähän suhteellisuudentajua tässä kaipailisin.. ;)
Suomi on vitun takakireä peräreikä ja te tupakoinnista helvetinmoista meteliä pitävät idiootit tuette juuri peräreiän peräreikähallituksen peräreikäpolitiikkaa, jonka keskiössä on KAIKEN kieltäminen. Sitten on vitun kivaa kun sinä ja puolisosi tykkäätte vaikka uhkapelistä tai leijan lennättämisestä ja se kielletään. Näettekö pellet suurempaa kuvaa maamme kehityksestä? Suomessa viimeksi 2004 asuneena TOIVON, että teille vitun moralistipelleille joskus tapahtuu niin, että teidän rakastamanne asia kielletään ja kaikkea verotetaan tappiin saakka!
AP kirjoittaa kuin yläasteen kesken jättänyt, ja tuntuu muutenkin olevan todella takakireä. Olen onnellinen ettet ole minunkaan vaimoni. :)
[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 03:46"]
Suomi on vitun takakireä peräreikä ja te tupakoinnista helvetinmoista meteliä pitävät idiootit tuette juuri peräreiän peräreikähallituksen peräreikäpolitiikkaa, jonka keskiössä on KAIKEN kieltäminen. Sitten on vitun kivaa kun sinä ja puolisosi tykkäätte vaikka uhkapelistä tai leijan lennättämisestä ja se kielletään. Näettekö pellet suurempaa kuvaa maamme kehityksestä? Suomessa viimeksi 2004 asuneena TOIVON, että teille vitun moralistipelleille joskus tapahtuu niin, että teidän rakastamanne asia kielletään ja kaikkea verotetaan tappiin saakka!
[/quote]
Ja tämän kirjoittaja eli minä en polta tupakkaa, mutta erittäin kernaasti vaimokkeeni ja vieraani saavat polttaa myös asuntoni sisällä, kun juhlitaan. Vaimokkeeni saa polttaa milloin lystää. Ja ennen kuin tupakasta vieroittunut keravalainen lähiömamma rupeaa kutsumaan minua white trashiksi, niin todettakoon, että minulla on tohtorintutkinto ja vaimolla maisterintutkinto. Pointti on vain se, että tiukkapipoisuus tappaa. Se, jos mikä, on perseestä!
Kannabis lailliseksi. Ei tuhoa aivoja ja kehoa kuten alkoholi, eikä haise niin kamalalle kun tupangi :) http://www.magneettimedia.com/luonto-ei-ole-vaarassa-marihuanan-10-terveyshyotya/
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 11:27"]sinä sutjakka röökimuija, kuvittelet vaan olveasi paremmassa kunnossa kuin läskit ei -tupakoijat. Muutama vuosi odotas vaan, niin sun naamasta paistaa kauas kiskotut röökit. Tupakanpoltto ei näy vaan rypyissä, hampaissa, hajussa vaan se paistaa koko olemuksesta. Muutenkin säälittävää kun joku valitsee tupakan jotta pysisi hoikkana, itsetunnossa vikaa. Minulla itselläni ei ole ystäviä jotka polttaa. ap[/quote]
kyl oot tyhmä. En kai mä röökiä valitse että hoikkana pysyisin. Osaan liikkua ja syödä terveellisesti. Ja ihan turha lässyttää, että näkyy rööki olemuksessa. Ei muuten näy. Todennäköisesti näytän nyt nelikymppisenä nuoremmalta kuin ap. Ja wt.kään en ole. Maksan myös veroja todennäköisesti enemmän kuin ap. Minulla on pääkaupukiseudulla ihan ikioma piha taloni ymprillä, missä voin sauhutella... Ei tarvi kököttää parvekkeella.
[/quote]
Olen ollut monta vuotta nyt polttamatta, enkä aio enää polttaa.
Mullakaan ei omasta mielestäni näkynyt nelikymppisenä tupakointi olemuksessa. huom. omasta mielestäni. Eikä hampaissa. Mutta kas, kas...ikäviä asioita tulee eteen mille en enää mitään voi: esim. hampaat. Luukato hammasluussa, ei naurata yhtään. Aiheuttaja: yksi ainakin on tupakointi, löytyy muitakin syitä. Kaksikymppisenä en olisi moisia pelotteluja uskonut, nyt toivon, että olisin joskus aikaisemmin valinnut toisin. Terve suu on ihana asia, jota ei ymmärrä ennenkuin sen menettää.
Lopputulos: mieheni oli kertonut vierailleen että koska me emme polta kumpikaan, ja partsilla saa kyllä polttaa, mutta kaikki tuhkat ja tumpit pitää laittaa huolellisesti kuppiin. Lisäksi partsin ovea ei saa pitää auki kun ulkona tupakoidaan.
- Sitten tiedoksi, minä olen kyllä ylioppilas, ja muitakin kouluja on kyllä käyty :D)))
Nytkin olen paraikaa töissä, tiedoksi vaan..Persukoulu ei ole todellakaan jäänyt kesken :D))
- MUTTA olipa henkilön koulutus mikä tahansa, niin en pidä tupakoivaa ihmistä kovin sivistyneenä ja piste! Pelkkä koulutus yksin ei tee kenestäkään sivistynyttä.
Teidän kannattaisi ehkä kehittää omaa havaintokykyjänne, kyseenalaistaa asioita joihin olette kasvatetut ja luottaa omiin aviointeihinne.
ap
[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 10:21"]Lopputulos: mieheni oli kertonut vierailleen että koska me emme polta kumpikaan, ja partsilla saa kyllä polttaa, mutta kaikki tuhkat ja tumpit pitää laittaa huolellisesti kuppiin. Lisäksi partsin ovea ei saa pitää auki kun ulkona tupakoidaan. - Sitten tiedoksi, minä olen kyllä ylioppilas, ja muitakin kouluja on kyllä käyty :D))) Nytkin olen paraikaa töissä, tiedoksi vaan..Persukoulu ei ole todellakaan jäänyt kesken :D)) - MUTTA olipa henkilön koulutus mikä tahansa, niin en pidä tupakoivaa ihmistä kovin sivistyneenä ja piste! Pelkkä koulutus yksin ei tee kenestäkään sivistynyttä. Teidän kannattaisi ehkä kehittää omaa havaintokykyjänne, kyseenalaistaa asioita joihin olette kasvatetut ja luottaa omiin aviointeihinne. ap [/quote]
Äidikieltä olisit voinut opiskella vähän enemmänkin...
Johtunee siitä että äidinkieleni ei ole suomi :D)) joku fiksumpi olisi kyllä sen tajunnutkin.. :D
Puhun kyllä useita muitakin kieliä.
ap
Siis mikä provo? jos joku ei tykkää tupakanpolttosta, niin sekö on heti provo??
ite oot vähän töttöröö..
ap