Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joskus joku näyttänyt sinulle selvästi kateutensa sinua kohtaan?

Vierailija
11.08.2020 |

Mulle tuli mieleen eräs muisto kun olin 19-vuotiaana menossa uuteen työpaikkaan ensimmäistä kertaa. Muistan kuinka eräs mies oli siellä kovin viehättynyt minusta, kehui kauniiksi ja hymyili leveästi minulle.

Työpaikalla oli eräs kosmetologiksi kouluttautunut, ja ihailin häntä, kyselin meikeistä jne kun tiesin että on kosmetologi. Hän oli todella nuiva minua kohtaan, ei katsonut minuun päinkään. Muistan kuinka pahalta se tuntui, kun yritin jututtaa häntä. Hän oikeasti kohteli minua kuin minulla ei olisi ollut ollenkaan ihmisarvoa. Kyllä minulle jo silloin tuli mieleen, että hän oli kai kateellinen kauneudestani ja nuoruudestani. Olihan hän kuitenkin juuri kauneuteen liitttyvän ammatinkin valinnut.

Tuo kokemus muutti minua, ja aloin oikeasti tiedostaa että kateutta on ja se voi kohdistua toisinaan jopa minuun itseeni. Aloin oikeasti pelätä tuon jälkeen aloittaa uusissa työpaikoissa, koska ajattelin että tuskin tuo oli ainoa laatuaan.

Millaisissa tilanteissa te olette huomanneet kateuden kohdistuvan teihin?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä kannata toisten ongelmiin paneutua hoitaa vaan hommansa ja antaa niitten mennä terapiaan.

Vierailija
2/12 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on tosi vaikea kuvitella, että joku olisi mulle jostain kateellinen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävästä tuli juuri tuollainen nuiva minua kohtaan. Mielessä kävi kyllä että kateellinen voi käyttäytyä niin, mutta en osaa perustella tätä intuitiota mitenkään kovin uskottavasti. Joku häntä hiersi.

Vierailija
4/12 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohdannut! Minulla on ollut hyvä elämä, johtuen pitkälti kovasta työstä, hyvästä asenteesta ja ripauksesta onnea. Huomasin jossain vaiheessa, että läheinen ystäväni oli kateellinen miesystävästäni, häistäni ja ostamastani asunnosta. Se tuntui tosi ikävältä ja johti siihen, että en puhunut näistä asioista hänen läsnäollessa. Itse olen vilpittömän iloinen ystävieni onnesta, mutta ehkä minun on helppo suhtautua näin, koska omatkin asiat on niin hyvin. 

Vierailija
5/12 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmiset käyttäytyvät huonosti toista kohtaan kateuttaan

Vierailija
6/12 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on luonteenpiirre

Vierailija
7/12 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitä kateutta ollut harrastuspiireissä ja työpaikalla. Minulle ollaan oltu kateellisia hoikasta vartalosta, ja pitkistä sääristä, joka nyt kuitenkin on tulosta urheilusta ja terveistä elämäntavoista ( ja geeneistä). Itsellä oli joskus kateutta raskaana olevista ystävistä kun samaan aikaan me puolison kanssa myös yritettiin lasta. Kyllä myös saatiin lapsia mutta niitä tekemällä tehtiin meidän kotona. Silloin tuntui että tulee itku jos vielä yksikin kaveri kertoo raskausuutisen. Nykyisin olen hyvin tyytyväinen omaan elämään, enkä tietoisesti kadehdi ketään.

Vierailija
8/12 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun lapsena sain kaksi omaa hevosta yksityistallille kustannetta, oltiin kateellisia (mm erään alkoholistiperheen tyttö veti turpaan kateuden takia koulun pihalla välitunnilla)

Kun voitin ratsastuskoulun koulukisoissa oltiin kateellisia (mitätöitiin mm mun osuutta, hevonen vain oli niin hyvä, helppoahan se on voittaa kun on yksityisvalmentaja vaikka olin tehnyt paljon töitä asian eteen)

Kun vietin kesät purjehtien sitä kadehdittiin kun pääsin näkemään kivoja paikkoja.

Kun sain ensimmäisen omistusasunnon Helsingissä meren rannalla , sitä kaverit kadehti.

Kun sain vakityöpaikan hyvässä ja arvostetulla alalla sitä kadehti osa kavereista jotka pätkätöissä /ns paskahommissa.

Kun pääsin koko yksikössä koulutukseen johon haettiin vain 2 paikkaa ja hakijoita 100 niin Kun pääsin toisena henkilönä paikkaan niin jotkut työkaverit avautui katkerana miten aina samoja henkilöitä suositaan.

Kun sain töissä Ison ylennyksen ja ison palkankorotuksen niin osa työkavereista oli katkeria.

Vierailija
9/12 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue aloitusta, mutta senhän näkee päältä. Menee ihan kiemuralle kateudesta, ei pysty olemaan. Kateus muuten rumentaa todella paljon.

Vierailija
10/12 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun lapsena sain kaksi omaa hevosta yksityistallille kustannetta, oltiin kateellisia (mm erään alkoholistiperheen tyttö veti turpaan kateuden takia koulun pihalla välitunnilla)

Kun voitin ratsastuskoulun koulukisoissa oltiin kateellisia (mitätöitiin mm mun osuutta, hevonen vain oli niin hyvä, helppoahan se on voittaa kun on yksityisvalmentaja vaikka olin tehnyt paljon töitä asian eteen)

Kun vietin kesät purjehtien sitä kadehdittiin kun pääsin näkemään kivoja paikkoja.

Kun sain ensimmäisen omistusasunnon Helsingissä meren rannalla , sitä kaverit kadehti.

Kun sain vakityöpaikan hyvässä ja arvostetulla alalla sitä kadehti osa kavereista jotka pätkätöissä /ns paskahommissa.

Kun pääsin koko yksikössä koulutukseen johon haettiin vain 2 paikkaa ja hakijoita 100 niin Kun pääsin toisena henkilönä paikkaan niin jotkut työkaverit avautui katkerana miten aina samoja henkilöitä suositaan.

Kun sain töissä Ison ylennyksen ja ison palkankorotuksen niin osa työkavereista oli katkeria.

Niin ja miesystävä on varakas. Miljonäärin poika, ollaan monasti juteltu näistä kateusasioista. Me molemmat ollaan oltu useasti kateuden kohteita. Ja mun sisko on kateellinen mun ulkonäöstä (hoikka, sporttinen etc ja suosittu miesten keskuudessa). Mun miesystävä itse huomioinut tämän kun itkin siskon ilkeilyä mua kohtaan. En ollut tunnistanut sitä, ihmettelin vain miksi sisko on aina ilkeä ja piikikäs mua kohtaan.

Vierailija
11/12 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ystävä ei pysty kätkemään kateuttaan jos ostan jotain kivaa, vähän kalliimpaa joko kotiin tai itselleni. Alkaa kuulkaa armoton piilokettuilu. En enää edes kerro hänelle jos ostan jotain, havaitkoot itse. On muuten todella inhottava piirre ja kateuden kyllä huomaa. Tämä ko ystävä itse on jossain velkajärjestelyssä, toisaalta siis ymmärränkin häntä, mutta toivon että voisi olla näyttämättä katkeruuttaan ja kateuttaan kun itse iloitsen jostain ostoksestani. Tympeää, todella. 😑

Vierailija
12/12 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oltiin nuorena kateellisia avoimesti ulkonäöstä. Etenkin vanhemmat naiset olivat. Nykyään olen itse 35v ja ihan Ok näköinen, mutta en enää kateutta herättävällä tavalla. Itse huomaan olevani kateellinen kaikille ja kaikesta. iän myötä katkeroitunut kauniisti 😞

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi