Mikä on pk-seudun paras lastenvaatekirppis?
Itsellä pieni esikoinen, joten olen vasta valloittamassa tätä genreä.
Tänään kävin ensi kertaa kahdessa: uudessa Pallokala Poksissa ja vanhassa Vekarakirppiksessä. Vasta pari päivää auki olleessa PP:ssa oli paljon merkkivaatetta, mutta korkeat hinnat. Jopa täysin kulahtaneet ja riutuneet bodyt ym. maksoi järjestään monta euroa kun niskassa vaan luki Småfolk tai PoP. Toisaalta perus Lindex, H&M ja Tutta sekä muut markettimerkit loistivat poissaolollaan. Vekarakirppiksellä taas oli hinnat enemmän kohdallaan, mutta kasoittain kurjakuntoista lumppua myynnissä. Osa toki ihan hyvääkin vaatetta ja tavaraa.
Mille kirpparille suuntaisin seuraavaksi?
Kommentit (34)
Kirpparilla pitää tottua siihen että tarjolla on myös kuraa ja ylihinnoiteltua tavavaraa. Sitten voi yhtäkk yhdestä pöydästä löytyä monta paria housuja ja paitoja halvalla. Se kiertely ja penkominen on se kirpparillakäynnin ilo..
jos haluaa säästyä penkomiselta ja kiertelyltä niin second hand tyyppinen kauppa voi olla aprempi, toki niissä se hintataso on korkeampi.
minipoppoo kannelmäessä on sellainen jossa vaatteet on järjestetty koon mukaan joten siellä tarjonta on nopeasti tutkittu siellä on osa vaatteista kai myyntitilillä ja osa second hand periaatteella.
Mun suosikkikirppikset on mankkaan akseli ja vermon konttitori, molemmat on toki sekakirppiksiä joten tavaraa on laidasta laitaan. Ja molemmat tosi isoja joten kiertelyyn menee väistämättä kauan. Molemmissa on silti hyvin lastenvaatteita tarjolla, varsinkin akselissaa. Vermossa hintataso on alempi eli jos sieltä jotain löytää niin yleensä saa halvalla.
Nella ja Nuttu Espoossa on kiva, valoisa ja siisti. Toki sielläkin on kalliilla myyviä, mutta myös ihan kohtuullisia. Myyntipaikka on melko kallis joten se näkyy hinnoissa. Käyn siellä pari kertaa kuussa ja vaikka olen tarkka hinta-laatusuhteesta niin aina löydän muutaman edullisen ja hyvän vaatteen ja välillä lelujakin.
Mll-kirpputorit on hyviä, katso paikallisosastojen nettisivuilta milloin olisi myyjäisiä. Matinkylän Suurkirppis on ainakin kerran syksyllä ja keväällä, siellä on vaan niin paljon vaatetta ja ihmistä ettö pitää olla nopea.
Kävitkö kaikki paikat läpi hyvin Pallokalassa ? Mulla merkkivaatteet maksaa enemmän mutta perusvaatteet ilman erikoismerkkiä maksavat max 2 e.
Kaikki mitä toin olivat puhtaita, nukkaantamattomia, eli mitä itsekin ostaisin. Lumput meillä käytetään rätteinä eikä myydä.
Vaikka joku loossi vaikuttaisikin isojen tyttöjen paikalta, siellä voi olla myös pienten poikien vaatteita.
Olen lapsilleni löytänyt paljon vaatteita kirppiksiltä, n 90%.
Meillä on hyvät säilytystilat ja lasten pituus on hyvin mennyt käyrillä. Mielummin isoa kuin pientä. Mulla on puhelimessa taulukko pituusarvioista ja mitä on jo hommattu. Kohta alan ostaa ensi kesää, syksy on siihen parasta, kirppikseltä saa silloin kesävaatteet tosi halvalla.
Eikä kannata tuomita paikkaa kerralla. Ensi viikolla voit tehdä huippulöytöjä.
Minipoppoo on paras täsmäostoihin. Kokoloossit helpottaa etsimistä ja tarjolla on aina kyseisen kauden vaatteita. Yhdet toppahousut tarvitaan, Minipoppoosta ne taatusti löydän.
Vaikutat ihmiseltä joka ei ole hirveesti kirppareilla käynyt. Näissä paikoissa kuka tahansa voi vuokraa pöydän ja jos myy sontaa eikä kauppa käy, ei ne uudestaan tule. Ne joilla kauppa käy tulevat ja kertovat muillekin.
Pallokalahan vasta aukes pari päivää sitten.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 22:20"]
Kävitkö kaikki paikat läpi hyvin Pallokalassa ? Mulla merkkivaatteet maksaa enemmän mutta perusvaatteet ilman erikoismerkkiä maksavat max 2 e.
Kaikki mitä toin olivat puhtaita, nukkaantamattomia, eli mitä itsekin ostaisin. Lumput meillä käytetään rätteinä eikä myydä.
Vaikka joku loossi vaikuttaisikin isojen tyttöjen paikalta, siellä voi olla myös pienten poikien vaatteita.
Olen lapsilleni löytänyt paljon vaatteita kirppiksiltä, n 90%.
Meillä on hyvät säilytystilat ja lasten pituus on hyvin mennyt käyrillä. Mielummin isoa kuin pientä. Mulla on puhelimessa taulukko pituusarvioista ja mitä on jo hommattu. Kohta alan ostaa ensi kesää, syksy on siihen parasta, kirppikseltä saa silloin kesävaatteet tosi halvalla.
Eikä kannata tuomita paikkaa kerralla. Ensi viikolla voit tehdä huippulöytöjä.
Minipoppoo on paras täsmäostoihin. Kokoloossit helpottaa etsimistä ja tarjolla on aina kyseisen kauden vaatteita. Yhdet toppahousut tarvitaan, Minipoppoosta ne taatusti löydän.
[/quote]
2e vauvan perus sisävaatteesta on kyllä liian kallista. 3-6vuotiaan vaatteesta voin sen 2-3e maksaa kun siinä kokoluokassa on jo vähempi hyäkuntoista tarjolla.
Nuo mll kirppikset on muuten älyttömän hyviä, niissä hintataso on aina varsin alhainen. Pitää vaan olla ajoissa paikalla ja edetä rivakasti niin saa parhaat päältä..
Juu ymmärrän toki ettei Pallokalaa saa vielä tuomita, se on juuri avattu ja kuulemma pari ekaa päivää käynyt kova kuhina kun bloggarit hypettäneet avajaisia, eli parhaat oli päältä varmasti jo viety. Toki paljon oli hyväkuntoista vaatetta ja tavaraa myynnissä, mutta niillä oli korkeat hinnat (noin yleensäottaen) kun käytetystä tavarasta kuitenkin on kyse. Esim. nuo Mami Go Go:n uusimmassa postauksessa näkyvät huopikkaat, molemmat nyppääntyneet ja sinisissä toisen kengän varsi leikattu rikki, silti hinta 8 €. On se tuon kuntoisesta aika paljon?! Vai eikö teistä?
Tiedän toki, että ip-kirppiksillä on aina sekä hyvää että huonoa hinta-laatusuhdetta tarjolla, mutta kyllä minusta on kiva tietää, mikä on yleensä ottaen minkäkin paikan "kulttuuri" koska itselläni ei ole aikaa ravata kirppareilla aarrejahdissa jatkuvasti vaan haen käyttökelpoista käyttötavaraa. En mene, jos todennäköisyys poistua tyhjin käsin on suuri.
Huopikkaat maksaa uutena lähes 100 e ja materiaali on villaa joka käytössä nypäntyy helposti. Jos aina poistat nypyt, huopikkaat kuluvat jopa puhki.
Olen lastevaatekirppiksiä kierrellyt vuosia ja yksikään lastenvaatekirppis joka vuokraa myyntipaikkoja pk-seudulla ei ole huono. Näissä Minipoppoon tapaisissa on huonot kuolleet jo pois.
Mä luulen että vika on sussa. Kirppari ei ole kauppa jonne voi sanoa tälläinen mutta kokoa isompi.
Olin eilen pallokalassa 1,5 h. Jos olit vähemmän et antanut paikalle mahdollisuutta. Vaatteet eivät huuda nimeäsi vaan sinun täytyy käydä vaatteet läpi.
piilo Vuosaaressa on kanssa ihan hyvä. Toki sielläkin on niitä kalliilla myyviä. Harvoin vain käyn kun ei ole matkan varrella. Itse käyn usein vekarassa ja siellä tosiaan vaihtelee tosi paljon Se pöytien tarjonta mutta Tykkään että sieltä löytää usein varsinki tosi pienille hyvää ja edullista. Leppäkerttukirppis hämeentiellä, olen käynyt kerran ja yhdestä pöydästä tein hyviä löytöjä kun muista ei löytynyt mitän
5 jatkaa
Se on totta että kirpparilla käyntikin pitää oppia, ennenkuin silmä harjaantuu löytämään nopeasti juuri sen mitä tarvitset. Eikä sieltä yleensä voi mitään tiettyä mennä hakemaan, vaan sieltä löytää, jos löytää. Usein otan lapselle kaappiin odottamaan seuraavaa kokoa jos löytyy hyvä vaate ja se mitä olin tullut etsimään, jäikin saamatta.
Pienen esikoisen äiti? Hmm... Et ole ilmeisesti ehtinyt vielä törsätä paljon rahaa lapsesi vaatteisiin, koska et ymmärrä sitä, että niistä vaatteista pitäisi päästä jossain vaiheessa eroonkin ja koko ajan pitää olla uusimassa vaatekaapin sisältöä, kun siirrytään seuraavaan kokoluokkaan? Toki voit itse antaa kaikki ostamasi lastenvaatteet eteenpäin hyväntekeväisyytenä, jos tuntuu siltä. Osta itse uusia vaatteita vähintään 10-15 €/kpl hintaan ja myy ne käytettynä eurolla tai alle sen. Tai tosiaankin kiertelet ostelemassa niitä euron tai parin kulahtaneita rättejä kirppikseltä. Jos haluat ostaa vaatteen eurolla, niin ymmärrät varmaan, että se on myös sen mukaisessa kunnossa? Minulla on vähän sellainen asenne kirppismyynnissä, että mieluummin annan vaikka ilmaiseksi hyväntekeväisyyteen sellaiselle ihmiselle, joka ansaitsee almun kuin möisin pilkkahintaan jollekin, joka narisee sitä, että hinta on vieläkin liian korkea! Jotkut kirpputoriasiakkaat ovat varsinaisia verenimijöitä...
Mä olen nyt viimeaikoina käynyt todella paljon Tapiolan Toinen Kierros -kirppiksellä (sekakirppis) koska kuljen siitä lähes päivittäin ohi. Kirppisetely on juurikin sellaista kun täällä aiemmin mainittiin, että välillä löytää tosi kivoja juttuja, välillä huonommin. Riippuu täysin siitä minkälaisia myyjiä siellä sattuu sillä kertaa olemaan. Mutta jos Espoossa päin liikkuu niin suosittelen
käymään tuolla, olen sieltä tehnyt lukuisia hyviä löytöjä. Ja välillä äimistellyt likaisten vaatteiden korkeita hintoja jossain pöydässä :)
Malmille avattu uusi Velmukirppis, lastenvaatteille, lupaava paikka... isot ja valoisat tilat :)
Ei pelkkä lastenvaatekirppis, mutta hurjasti valikoimaa löytyy Espoosta, Mankkaan Akselista. Hyvälaatuisia lastenvaatteita olen löytänyt Nellasta ja Nutusta, Pallokala Poks-kirppikseltä Pikku-Huopalahdesta (joka on edelleen lastenvaatekirppis, jossa merkkituotteista joutuu maksamaan kalliisti mutta muu on edullista) , Tapiolan Toinen Kierros on välillä lähes tyhjillään, välillä taas tekee hyviä löytöjä. Kesäkauden edullisin ja monipuolisin kirppis on Vermon Konttitori, jonne ihmiset tulevat itse myymään tavaroitaan. Erinomainen valikoima edullisia lastenvaatteita ja vauvanvaatteita, myös hoitotarvikkeita, leluja jne.
Kauniaisissa oleva Lafkan on hyvälaatuisten lastenvaatteiden second hand-liike, jossa kannattaa poiketa, jos siellä päin liikkuu.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 15:46"]
Lanttila Vantaa
[/quote]
Tätä epäilen vahvasti, eivätkös peri törkeää provisiota?
Ja paikkavuokrakin taitaa olla aika kova...
Villa Lyhty Vantaan Rekolassa on hyvä. Siistiä vaatetta ja edullisesti. Toki löytyy lumpun myyjiä kalliillakin, mutta eivät toista kertaa tule kun ei sellaiselle kauppa käy... Omia suosikkejani ovat Tommy Hilfiger, Elle ja löydän niitä lähes viikoittain muutamalla eurolla.