Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pitkään mun pitää jaksaa 19-vuotiasta poikapuolta

Vierailija
07.08.2013 |

joka ei saanut kesätöitä ja on koko kesän valvonut yöt ja nukkunut päivät, odottanut että ruoka kannetaan nenän eteen, pyykit pestään valmiiksi, yövieraita voi tuoda kysymättä kolmeksi päiväksi jne? Miehen mielestä nuori on vaan nuori ja mulla vituttaa jo katsella tuota lotkottamista pitkin päivää!! Yöt kukutaan, ravataan vessassa ja jääkaapilla että koko ajan heräillään. Jos tuo olisi oma, olisin aikapäivät sitten tehnyt stopin hommalle, nyt olen vain yrittänyt saada miestä puuttumaan. No, yhden kaverin kyläilyille se laittoi stopin, kun tämä neljättä päivää käveli aamulla aamupalapöytään ja tästä ei oltu sovittu mitään.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos isi passaa niin passatkoon mutta minä en passaisi, en passaa edes omaa 11-vuotiastani, itse tekee leivät ja kotona ruuankin itselleen kun olen töissä.

ole m*lkku ja tee tölkku! ei lasten kanssa tarvi olla kaveria!

Vierailija
2/47 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tarvii jaksaa ollenkaan... Meillä oli kotona sääntö: saa asua niin pitkään kun huvittaa kunhan a) opiskelee b) tekee töitä tai c) jos ei jostain syystä pääse kumpaankaan edellämainituista pyörittää koko huushollia. 

Mut ois heitetty pihalle kuukauden irtisanomisajalla! Ei aikuisen (siis se 19 v) kuulu käyttäytyä noin! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitä sen äitiä. Henkilökohtaisesti en suostuisi moista enää passaamaan. Sillä on jo äänioikeus ja tuon ikäinen voi asua omillaan. Miksi holhoat sitä peräkamarin pojaksi? Eikö tässä olisi itsenäistymistä tukevat toimet edessä, jos ei urpo osaa edes itselleen leipää laittaa aamuisin?

Vierailija
4/47 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskalla ottaa puheeksi, että talosi on myös sinun kotisi ja vaikka pojan isä antaisi löysemmät säännöt, sinulla on on myös omat toiveesi.

- Ruoka-ajat pidetään päivällä

- Yöllinen elämä ei saa häiritä niiden unta, jotka nukkuvat

-Ystäviä sa tulla kylään, mutta siitä kysytään talonväeltä etukäteen. Ja että sinulla ei oe varaa ruokkia vieraita päiväkausia.

-Tahdot myös omaa yksityisyyttä ilman vieraita

Tuollainen on ihan todellinen ongelma...

Vierailija
5/47 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 15:00"]

No ei tarvii jaksaa ollenkaan... Meillä oli kotona sääntö: saa asua niin pitkään kun huvittaa kunhan a) opiskelee b) tekee töitä tai c) jos ei jostain syystä pääse kumpaankaan edellämainituista pyörittää koko huushollia. 

Mut ois heitetty pihalle kuukauden irtisanomisajalla! Ei aikuisen (siis se 19 v) kuulu käyttäytyä noin! 

[/quote]

Minäkö sitä holhoan? Mä olen valmis ajamaan muuttokuorman toiseen osoitteeseen heti kun se sellaisen itselleen vain hankkisi

Vierailija
6/47 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta samalla tavalla pitää jaksaa kuin jos olisi oma.

Omani kohdalla en hyväksyisi tuollaista ja en lähtisi siihen, että aina passataan ruoka nenän eteen ja pyykit pestään ja yövieraita tuodaan sopimatta. Laittakaa se poika tekemään jotain kotitöitä.

Minusta se on ok, jos valvoo ja tuon ikäisellä voi olla menoja myöhäänkin, mutta vanhempien ei tarvitse enää passata kaikkea valmiiksi ja yövieraista on sovittava.

Vierailija
7/47 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se yrittää saada aikaan sen, että sä lähtisit menee?

Vierailija
8/47 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä pojan äiti on?

Kesäkin on nyt ohi, eli meneekö kouluun tai inttiin seuraavaksi?

Vierailija
9/47 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 15:06"]

Jos se yrittää saada aikaan sen, että sä lähtisit menee?

[/quote]

Sopii yrittää ;)

En mä usko sellaista, poika on ihan mukava mutta sen viimeaikaiset vetelehtimiset meinaa ruveta nyppimään. Onneksi koulut alkaa taas vaikka nekin tuntuu olevan ihan vaan koululla maleksimista ja sillä tahdilla se valmistuu vuonna tsiljoona

Vierailija
10/47 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 15:08"]

Missä pojan äiti on?

Kesäkin on nyt ohi, eli meneekö kouluun tai inttiin seuraavaksi?

[/quote]

Asuu uuden perheen kanssa 300km päässä

Vierailija
11/47 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaperheessä oli samanlainen kaveri, isä ja äitipuoli hankkivat sille vuokrakämpän kun täytti 18-v. Teki itseasiassa pojalle todella hyvää, nyt on pakko pitää itse perusasioistaan huolta. Sano miehellesi, ettei se poika ikinä kasva aikuiseksi tuolla tavalla. Pitäisi olla miehesikin huoli, ettei omasta pojasta tule mitään vätystä ja väliinputoajaa. 

Vierailija
12/47 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä (oli) samankaltainen tilanne. ENSIN keskusteltiin pelisäännöt selviksi, että mikä sopii ja mikä ei. SITTEN kun homma ei edelleenkään alkanut pelittää (kaverilla oli/on myös ilmeisesti jotain päässä vinksallaan, eli joku 3 kirjaiminen lyhenne. Ei tosin suostunut myöskään tapaamaan nuorisopsykiatrian edustajia).

No, minä ilmoitin, että en jatka asumista saman katon alla. Jompi kumpi lähtee, hän taikka minä. Ja minulle on sama, kumpi. Lopputulos oli, että hän lähti. Jäimme asiallisiin väleihin, no hard feelings. Eipä ole takaisin yrittänyt, ja hyvin on parikymppinen pärjännyt ihan itsekseen.

Vierailija
13/47 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan normaalia käytöstä 19-vuotiaalta mieheltä (pojalta). Onhan niitä muutamia superyksilöitä, jotka heräävät tuossa iässä kukonlaulun aikaan tekemään kotitöitä, mutta tuo käytös ei kerro mitään poikapuolesi "kunnollisuudesta" tms. (olen seurannut useita poikien "aikuistumisia". Mm. oma veljeni oli vielä 20v pitkälti tuollainen kuin kuvaat ja nyt on 26v hyvin koulutettu, reipas, sosiaalinen, empaattinen, lämmin ja ihana tyyppi. Hän muuten sai aina tuoda kavereita kylään ja yöksi myös ja hänellä on edelleen tosi paljon hyviä pitkäaikaisia ystäviä). Minusta tuo, ettei kestä nuoren väärää vuorokausirytmiä, on pelkkää nipotusta - kyllä se rytmi kääntyy parin vuoden päästä itsestään.

Jopa omia nuoria on kyllä vaikea kestää, joten ymmärrän ap:n ahdistuksen, mutta toistan, että tuo on ihan normaalia. Ja tulevaisuuden välienne kannalta kannattaa olla kiva ja odottaa, että nuori haluaa itse pois.

Ja pitää kestää niin kauan kuin miehesikin kestää. Mutta passata ei todellakaan tarvitse - miksi teet ruoat ja peset pyykit? Todellakin on oikein jättää ne nuoren itse hoidettavaksi.

Vierailija
14/47 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttele asiasta miehesi kanssa ja sano, että sua väsyttää, kun joudut öisin heräilemään, etkä muutenkaan jaksa passata aikuista ihmistä ja lisäksi haluat omaakin rauhaa välillä, joten yövieraat häiritsevät. tuo on sinunkin kotisi.

itselläni on 20-vuotias tytär ollut tämän kesän kotona, koska opiskelupaikkakunnalla ollut asunto myytiin keväällä. hän on ollut vaihtelevasti töissä siivoamassa, hautausmaalla nurmikkoa leikkaamassa ja välillä paikallisessa pitseriassa tarjoilemassa (iltaisin). kotona oloa hän on korvannut sillä, että on hoitanut mieheni koululaisia ja tehnyt oman osansa, ellei enemmänkin kuin omansa, kotitöistä ja ruokaakin useammin kuin minä.

onneksi tyttö sai syyskuun alusta uuden asunnon, että pääsee jatkamaan taas omillaan elämistä ja opiskelua.  kyllä tämä häntäkin on rasittanut, kun on asunut itsekseen jo kaksi vuotta.

Vierailija
15/47 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se koti myös miehesi vai yksinkö sitä maksat?

Meillä naapurissa talo on miehen, mutta avopuolisonsa siellä yrittää määrätä, vaikka ei maksa euroakaan talon kuluista.

Vierailija
16/47 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa nuo vetelähousulökäpöksyt (ennen oli pitkätukkaliimanhaistelijoita) tulla aikuistumis ikään! Voi hyvää päivää teidän kanssa, täysi ikä kun saavutetaan niin silloin vaan hommiin, oli ne sitten kotitöitä tai muita töitä. Nyt on siis "paska jo housussa", ei auta kuin poika ruotuun, joka olisi pitänyt tehdä jo 3-4 vuotta sitten, kuopan kaivoitte pojalle ja itsellenne! Jos valittaa niin sano että ei sun täällä tarvitse olla, hotelli elämä on siis ohi ja NYT!

Tästä kannattaa ottaa opiksi ne vanhemmat jolla on n.14 vuotiaita luusereita joiden aika kuluu jonkilaista näyttöä tuijottaen ja illat valvoen.

Vierailija
17/47 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 15:43"]

Onko se koti myös miehesi vai yksinkö sitä maksat?

Meillä naapurissa talo on miehen, mutta avopuolisonsa siellä yrittää määrätä, vaikka ei maksa euroakaan talon kuluista.

[/quote]

Aijaa, siis jos asuu toisen omistamassa talossa niin siellä ei sitten voi mistään asiasta sanoa, pitää asua kusi sukassa?

Puoliksi omistetaan ja tämä on myös minun kotini, vaikka uusperhe ollaankin. Ja sille joka sanoi, että laittaa poika pesemään pyykit niin tarkoitatko että poika pesee omansa vai kaikkien? Tässä kun tullaan siihen, että kun jätkä herää klo 14 ja "aamutoimiin" vierähtää 2h ja sen jälkeen laittaisi koneen pyörimään ja saapuu kotiin klo 02.00 niin aika vähän olisi meidän taloudessa kuivaa tai puhdasta vaatetta. MInähän voisin ruveta vittumaiseksi ja ruveta vaatimaan sitä ja tätä mutta kun minusta minun ei enää pitäisi joutua siihen asemaan. Mies taas ei tällaisia asioita jotenkin tajua/välitä. Parasta tosiaan olisi kun poika muuttaisi omaan kämppään, mutta kun "mistään ei saa rahaa." Onpa yllätys...

Vierailija
18/47 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo. Pistä jätkä pesemään omat pyykkinsä ja laittamaan omat ruokansa. Pakkoko aikuista ihmistä kenenkään on paapoa?

Vierailija
19/47 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 09:17"]

No haloo. Pistä jätkä pesemään omat pyykkinsä ja laittamaan omat ruokansa. Pakkoko aikuista ihmistä kenenkään on paapoa?

[/quote]

Onko sekään loppupeleissä oikein että yksi perheenjäsen tekee omat ruokansa ja pesee omat vaatteensa?

Vierailija
20/47 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 09:18"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 09:17"]

[/quote]

Onko sekään loppupeleissä oikein että yksi perheenjäsen tekee omat ruokansa ja pesee omat vaatteensa?

[/quote]

On, jos kyseessä on kohta teini-iän päättävä häiskä, jonka kaverit luultavammin asuvat jo itsekseen. Sehän kuolee, jos sen äkisti heittää jonnekkin itsekseen asumaan. Olisi se hyvä jotain harjoituksia ottaa siihen suuntaan, että jätkä pärjäis omillaankin ja ei tarvitsisi äitipuolen stressata, että mistä miniä pitämään tuota hengissä ja ihmismäisessä kunnossa. Tuollainen kasvatus on vittuilua sukupolvea nuoremmille heteronaisille.