Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten huoltaja ei suostu kertomaan mitä allergioita/ruokarajoitteita lapsilla on

Vierailija
11.08.2020 |

Sain oikeudesta eron jälkeen tapaamisoikeuden ja tiedonsaantioikeuden lapsiini. Olin eron jälkeen liian kiltti ja annoin huoltajuuden pois ja enkä saanut nähdä lapsiani vuoteen ennenkuin vasta oikeuden päätöksen jälkeen.

Lapsi kertoi kaupassa, että hänellä on ruokarajoite joka aiheuttaa turvotusta kurkkuun. En tiedä koska tämä on todettu, mutta olen tehnyt hänelle kyseisestä ruoka-aineesta ruokaa useasti.

Mutta ex-puoliso ei suostu kertomaan mitä allergioita ja ruokarajoitteita lapsilla on - onhan minulla tiedonsaantioikeus jota voin käyttää. Kysyin asiaa kouluterveydestä ja sosiaalitoimesta, ja sain ohjeeksi vain, että tilaat vaan paperit jossa asia ilmenee.

Entä jos lapsi on tämän takia kärsinyt turhaan? Mitä jos tulee uusia allergioita? Mitä tehdä kun kukaan ei halua auttaa enempää?

Niin ja ex-puoliso vastusti viimeiseen asti tiedonsaantioikeutta jolloin en saisi mitään tietoon...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kysy lapselta mitä hän tietää?

2. Kysy exällä uudellen ja laita viestiin että haluat tietää asian että lapsi ei joudu kärsimään turhista allergiaoireista.

3. Kysy exän äidiltä/tai muulta läheiseltä joka voisi tietää.

4. Menet lapsen tkhon arkistoon ja pyydät sieltä epikriisit lapsen käynneistä tkssa ehkä niissä näkyy?

5. Jos lapsella on oikeasti allergia josta tulee kurkkuun turvotusta niin pakkohan exän on antaa tuosta tietoa sulle tai lapsi voi kuolla jos oire pahenee. Ja meillä lapsella jolla tuollaista allergiaa aina kolmet lääkkeet mukana ja opetin kaikille lapsen kanssa olijoille (eskariope, koulussa opettja, mummo jne) miten antaa ne hätätilanteessa,

Vierailija
2/2 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset vastauksesta!

1. Olen kysynyt ja sanoi että ei ole muuta kuin tuo yksi

2. Täytyypi kysyä..

3. Ei ole välejä kun auttoivat lasteni piilottelussa että en saisi heihin yhteyttä

4. Lähetin tietopyynnön, en tiedä koska tulee vastaus

5. Sosiaalitoimen mukaan ei tarvitse kertoa eikä ole huoltajan vastuulla vaikka lapselle kävisi jotain

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi