Korjausmies kävi yllättäen, kyllä hävettää
sotkuinen kämppä. Vaikka tekikin korjauksen vain eteisessä, näkyi siitä suoraan olohuoneen kaaos, vaatteita (myös alus-) lattialla, kaikki matot vinoparkissa, nojatuoli peittynyt vaatemytyn alle, vuodesohva auki ja petaamatta, imuri keskellä lattiaa, mutta lattiat imuroimatta, karkkipapereita, pyykkipusseja, iso wc-paperipaketti kaapin päällä.. Kirsikkana kakun päällä minulla jostain mytystä äkkiä päälle haalittu reikäinen kotipaita ja paskainen harottava harva tukka josta paistaa kalju päälaella.
NYT HÄVETTÄÄ. Onneksi työmiehet on yleensä herttaisia ja mukavia, niin oli tämäkin. Mutta nyt haluan ryömiä sohvan alle villakoirien sekaan, en vaan mahdu.
Kommentit (42)
Saatko jotain kiksejä, kun avaudut tänne tyhmistä sekasotku asioista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuo kokemukseni oli jotenkin shokeeraava. En ole ikinä osannut kuvitella, että joku ei tajua, että muuttoa tehdään, kun on pahvilaatikoita ja jätesäkkejä kämppä täysi. Ihan käsittämätöntä että tuollaisestakin pitäisi sanoa erikseen. "En ole hamstraaja enkä sekopää. Olen vain muuttamassa :)"
No voi se olla aiheellista. Minä olen sekopää ja lattioilla on pahvilaatikoita ja kasseja ympäriinsä. Ei tietäisi olenko tulossa vai menossa.
Et voi olla sekopää, jos sanot sen itse.
Vierailija kirjoitti:
Jos yhtään lohduttaa niin kerron miten minulle kävi. Olin alasti imuroimassa kesähelteellä pahimpia pölykasoja. Huoltomiehen piti tulla klo 13. Ei ollut vielä keskipäiväkään kun tuli. Minä en imurin ääneltä kuullut ovikelloa ja tuli sitten avaimella sisään. Näin syrjäsilmällä ovelle ja äkkiä piilouduin nurkan taakse. Hän meni vessaan tekemään työtään ja pukeuduin. Kyllä nolotti.
En tajua minkä takia ne eivät voi soittaa ja kysyä, että onko ok jos tulen aiemmin. Olisin niin vihainen, jos joku näkisi minut alasti siksi, että ei tule sovittuun aikaan, että osaa olla valmiina😤
Lika ja epäjärjestys on eri asioita. Siivoaminen ja järjestäminen on eri asioita. Kun on siistiä ei haittaa, vaikka on paperikasoja yms.
Varaa roskapusseja, rättejä ja esim tolua.
1.Roskat roskiin
2. Pyykit pyykkikoriin/pesukone käyntiin
3. Astiat tiskialtaaseen/likoon
4. Jos on puolipitoisia vaatteita, jotka ei vielä mene pyykkiin, muttei ole puhtaitakaan niille oma kasa
5.Tavarat paikoilleen, pyyhi pölyjä samalla
6.Imuroi/ moppaa lattia. Jos "huitasee" päivittäin, vesi riittää. Rasvaisia mukeja ym voi pestä mekaanisesti teräsvillalla, niin ei mene pesuainettakaan.
Kummasti vähenee stressi, jos on edes jonkinlainen järjestys.
Ottakaa lapset mukaan siivoukseen. Kun järjestelee vähän joka päivä, mitään kaaosta ei pääse syntymään.
Voin kertoa lohdutukseksi oman tarinani. Tein vikailmoituksen makuuhuoneen ikkunan rikkoutuneista saranoista. Eräänä päivänä tulin kotiin ja keittiön pöydällä oli huoltomiehen kirjoittama lappu, jossa luki, että sarana on väliaikaisesti kiinnitetty ja ikkunaa ei saa avata, ennen kuin se on kunnolla korjattu. Meillä oli muuten ihan perussiistiä, mutta kun kävin makkarissa, mahani muljahti pari kertaa ympäri, sillä sängyn vieressä oli näkyvillä minun ja mieheni edellisiltaisten lemmenleikkien jäljiltä ... kröhöm... välineistöä. Voin kertoa, että hävetti. Onneksi en ollut paikalla, kun huoltomies kävi.
Vierailija kirjoitti:
No mutta se oli vain mies. Ei ne kiinnitä tuollaisiin huomiota.
Kyllä miehet on yleensä siistimpiä kuin naiset. Ainakin minun tuntemat ovat siistimpiä kuin minä. Ja kaikki ovat juuri tommosia työmiehiä.
ap
Vierailija kirjoitti:
On helppo sanoa että senkun meet ja teet, mutta kun on naama oikeasti kuin turpiinvedon jäljiltä, on todella iso kynnys avata ovi ja mennä ulos. Laastarit näkyivät myös isojen arskojen alta hieman.
Mulle tehtiin vuosia sitten iso leukaleikkaus ja samalla nenäleikkaus. Naama oli turvonnut ja mustelmilla kuin paviaanin perse, sidoksia ja muovilastoja joka kohdassa.
Ulkoilin silti päivittäin ja kävin lähikaupassakin. Eli ei ole mikään kunnus kaikille.
/4
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuo kokemukseni oli jotenkin shokeeraava. En ole ikinä osannut kuvitella, että joku ei tajua, että muuttoa tehdään, kun on pahvilaatikoita ja jätesäkkejä kämppä täysi. Ihan käsittämätöntä että tuollaisestakin pitäisi sanoa erikseen. "En ole hamstraaja enkä sekopää. Olen vain muuttamassa :)"
No voi se olla aiheellista. Minä olen sekopää ja lattioilla on pahvilaatikoita ja kasseja ympäriinsä. Ei tietäisi olenko tulossa vai menossa.
Et voi olla sekopää, jos sanot sen itse.
Sano se lääkäreille ja omaisille.
Joskus viime vuosisadalla kun sähkömittarit käyntiin vielä lukemassa kotona menin avaamaan oven alasti, mittarin lukija tuli aina maanantaisin tosi aikaisin. Tämä toistui useampana vuotena, kunnes opin muistamaan kuka voi tulla aikaisin.
Näin entisenä lukkomiehenä voin sanoa, että kaikki on tullut nähtyä. Yleensä on niin kiire, että hoitaa hommansa äkkiä ja menee seuraavaan kohteeseen.
ei todellakaan voi käsittää miten sotkuisia suorrastaan paskaisia asunnot ovat. siis käsittämätöntä. narkkarit jotenkin ymmärtää mutta akateemisten virka perheiden kalliit lukaalitkin. olen vaan huolto mies ja asun talo yhtiön asunnossa. meille lapsetkin kehtaavat kaveretaan tuoda. monissa perheissä lapsetkin häpeävät kotinsa saastaisuutta
Vierailija kirjoitti:
Jos yhtään lohduttaa niin kerron miten minulle kävi. Olin alasti imuroimassa kesähelteellä pahimpia pölykasoja. Huoltomiehen piti tulla klo 13. Ei ollut vielä keskipäiväkään kun tuli. Minä en imurin ääneltä kuullut ovikelloa ja tuli sitten avaimella sisään. Näin syrjäsilmällä ovelle ja äkkiä piilouduin nurkan taakse. Hän meni vessaan tekemään työtään ja pukeuduin. Kyllä nolotti.
Pääsit sentään piiloon! Minä odotin remonttimiehiä saapuvaksi vasta vähän myöhemmin ja olin pihalla alasti uima-altaassa aamu-uinnilla, kun he lampsivat takapihan aukiolevasta portista paikalle :D.
Ystäväni teki sähkötöitä isossa taloyhtiössä ja oli mielenkiintoista kuulla värikkäitä kokemuksia siitä minkälaisia tyyppejä ja poteroita vastassa oli, kun kaikissa asunnoissa käytiin. Urakan jälkeen lähti kyllä muihin hommiin. Sanoi, ettei kuvitellut valmistuvansa, jotta saisi työskennellä kaikenmaailman läävissä. Oli silmiä avaavia tarinoita, sen voin todeta...
Vierailija kirjoitti:
Lika ja epäjärjestys on eri asioita. Siivoaminen ja järjestäminen on eri asioita. Kun on siistiä ei haittaa, vaikka on paperikasoja yms.
1. Roskat roskiin
4. Jos on puolipitoisia vaatteita, jotka ei vielä mene pyykkiin, muttei ole puhtaitakaan niille oma kasa
5. Tavarat paikoilleen, pyyhi pölyjä samalla
6. Imuroi/ moppaa lattia. Jos "huitasee" päivittäin, vesi riittää. Rasvaisia mukeja ym voi pestä mekaanisesti teräsvillalla, niin ei mene pesuainettakaan.
Ottakaa lapset mukaan siivoukseen. Kun järjestelee vähän joka päivä, mitään kaaosta ei pääse syntymään.
Voi hyvänen aika, eiköhän jokainen OSAA siivota. Todella alentavaa tehdä toiselle tuollaisia listoja. ”Osta roskapusseja ja laita roskat roskiin 😊”, voi jessus...
tietenkin on yhteiskunnan vika kun sosiaali asunto on kuin kaato paikka eikä jää kaapissa ole ruokaa
Jaa. Minä olin yöpaidassa (= vanha, reikäinen t-paita), kun parvekelasimiehet tulivat. Soittivat ovikelloa. Luulin, että lapset ovat tulossa sisälle, joten menin yöpaidassa ovelle. Kurkkasin ovisilmästä, ja huomasin, että työmiehiä on oven takana. Menin pukemaan vaatteita päälle. Kun kerkesin makuuhuoneen ovelle, avasivat jo ovea yleisavaimella. Äkkiä ovi kiinni, ja ensimmäiset käteen osuneet housut jalkaan (onneksi olivat omat, eikä puolison).
Olivat siis menossa parvekkeelle, joka ei ole remonti vuoksi käytössä, joten oven edessä oli vaikka mitä. Tieto oli, että nostavat tänään ulkokautta tavaraa parvekkeelle, mutta ei tiedetty, että ukot tulevat asunnon kautta sinne niitä nostelemaan.
Puolisollani oli palaveri kesken (etätöissä). Hänen työpisteensä on parvekkeen oven vieressä. Hän keskeytti palaverin, ja alkoi raivata tavaraa pois parvekkeen oven edestä. Minä riensin myös avuksi, siinä reikäisessä t-paidassa ja verkkareissa.
Kun parveketyypit olivat lähteneet, menin huoneeseeni, vaihtaakseni vaatteet. En kerennyt aloittaakaan, kun tuli huoltomies mittaamaan kuivauskaapin hyllyjä, jotka piti vaihtaa. Kaappi oli järkyttävän likainen (huomasin, kun tyhjensin sitä).
Kun huoltomies tuli uudestaan, olin jo pukenut normaalit kotivaatteet päälleni, sekä tyhjentänyt ja pessyt sen kaapin. Kun huoltomies lähti, huomasin, että paitani oli täynnä mitä erilaisimpia tahroja, mm. iso mustikkatahra helmassa.
Ja pitkät hiukset minulla on edelleen kampaamatta tälle päivälle.
Huoltomiehen ensimmäisen käynnin jälkeen puolisoni lähti toimistolle, kun täällä on liikaa häiriötekijöitä tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On helppo sanoa että senkun meet ja teet, mutta kun on naama oikeasti kuin turpiinvedon jäljiltä, on todella iso kynnys avata ovi ja mennä ulos. Laastarit näkyivät myös isojen arskojen alta hieman.
Mulle tehtiin vuosia sitten iso leukaleikkaus ja samalla nenäleikkaus. Naama oli turvonnut ja mustelmilla kuin paviaanin perse, sidoksia ja muovilastoja joka kohdassa.
Ulkoilin silti päivittäin ja kävin lähikaupassakin. Eli ei ole mikään kunnus kaikille.
/4
Onneksi olkoon, olet selvästi parempi ihminen, joka ei ikinä häpeä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Roskat roskiin
5. Tavarat paikoilleen, pyyhi pölyjä samalla
6. Imuroi/ moppaa lattia. Jos "huitasee" päivittäin, vesi riittää. Rasvaisia mukeja ym voi pestä mekaanisesti teräsvillalla, niin ei mene pesuainettakaan.
Ottakaa lapset mukaan siivoukseen. Kun järjestelee vähän joka päivä, mitään kaaosta ei pääse syntymään.Voi hyvänen aika, eiköhän jokainen OSAA siivota. Todella alentavaa tehdä toiselle tuollaisia listoja. ”Osta roskapusseja ja laita roskat roskiin 😊”, voi jessus...
Alennu sä vaan ja huuda Jeesusta joka väliin, mutta se ei muuta sitä faktaa, että on toisen polven joutilaita, koteja josta ei ole töihin lähdetty. Sellaisia mätäloukkuja, ettet osaa edes kuvitella. On myös akateemisia, joilla ei ole mitään käsitystä käytännön elämästä.
Älä vaan lisäänny, kun olet noin tyhmä.