skootterin öljyt
Onko kellään ollut mtx evo1 merkkistä skootteria? Öljyjen vaihto olisi nyt paikallaan ja en löydä öljyroppua mistään. Kyseessä siis 2-tahtinen kone. Enkä löydä öljyjen mittatikkuakaan. Onko mahdollista että siinä ei ole ollenkaan sellaista ?
Kommentit (16)
Peräöljyt on vaihdettu, mutta missä on moottoriöljyn roppu ?
Tää on kai provo? 2-tahtisessa ei ole moottoriöljyä erikseen vaan se on sekoitettuna bensiiniin.
Kiitos paljon tiedosta! Ei en ole mikään provo, vaan en oikeasti ymmärtänyt tuota aikaisemmin.
Öljy on bensan seassa, ei sitä tarvi vahtaa...
Netistä löytynee huolto-ohjeet pienellä googlaamisella, ellei ole manuaalia tallessa.
Tyttären skootterissa oli suomenkielisessä ohjekirjassa öljyn vaihto 2000km välein ja englanninkielisessä 8000km... näin meitä vedätetään..
Meidän Peugeotissa on kyllä öljylle oma säiliö, josta se sekoittuu bensaan (ja tietenkin sitä pitää välillä lisätä).
mut hei d444 mun skootteri on varmaan rikki??
Sille on kylläkin erillinen säiliö, Se on siellä missä jalkoja pidetään ni sen takana on sellanen juttu, joka pitää avaimella avata, ja sinne pittää se öljy laittaa. Myyjän mukaan näin pitää tehä.
2-tahtisessa sekoitetaan öljy bensan sekaan ja 4-tahtisessa sille on oma säiliö
Vierailija kirjoitti:
2-tahtisessa sekoitetaan öljy bensan sekaan ja 4-tahtisessa sille on oma säiliö
No ainakin vähän sinne päin.
Nelarissa ei ole öljysäiliötä, vaan öljytila. Tahtarissa, jossa tuorevoitelu, on erillinen öljysäiliö.
Kyllä vaihteistossa pitäisi öljyt olla, mittatikkua ei varmaan olekaan.