Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gyne määräsi pillerit, olen 40+

Vierailija
11.08.2020 |

Kävin eilen gynellä ja se määräsi yhdistelmäehkäisypillerit. Ikää mulla yli 40 ja olen pönäkkä. En uskalla käydä hakemassa, koska pelkään laskimotukosta ja rintasyöpää. Uskaltaisitteko te? Lääkärin mielestä en ole liian vanha tai tukeva.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä hakisi. Oliko syy pillereihin joku muu kuin ehkäisy?

Vierailija
2/9 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy oli runsastunut vuoto, oli jo määräämässä hormonikierukkaa tai keltarauhashormonia, kun sai päähänsä tavalliset pilsut. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehopositiivinen lääkäri!

Vierailija
4/9 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Yhdistelmäehkäisypillreien vaarallisin aika on 6 ensimmäistä kuukautta. Tai oikeastaan 4. Ja ne on vaarallisia missä tahansa iässä oleville naisille. Jos/kun niistä selviää, laskimotukosten todennäköisyys laskee tavalliselle tasolle.

Rintasyöpää yhdistelmäehkäisypillerien ei ole todettu aiheuttavan. Sen sijaan kohdun rungon syöpää ne selvästi ehkäisevät.

Vierailija
5/9 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aurallinen migreeni mikä on siis vasta-aihe yhdistelmäehkäisylle, kävin neurologin juttusilla ja hän sanoi että riski tukokseen on käytännössä olematon, vain pari tapausta vuodessa.

Nuo riskit ovat todellisuudessa pieniä, mutta niistä tulee kertoa. Voit itse arvioida onko vaiva sen riskin arvoinen.

Vierailija
6/9 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pönäkkyys toimii jo ehkäisynä, vaikket enää pilsuja tarvikkaan.

Vierailija
7/9 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pönäkkyys toimii jo ehkäisynä, vaikket enää pilsuja tarvikkaan.

Opettele lukemaan.

Vierailija
8/9 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama. Taisin olla jo 45. Vaihtoehtoina oli e-pillerit tai hormonikerukka, vaikka ehkäisylle ei ollut tarvetta (miehelle tehty vasektomia). Valitsin kierukan. Olin tyytyväinen valintaani.

Vierailija
9/9 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka 43v jolla matala verenpaine mutta silti jättäisin e-pillerit väliin. Syön minipillereitä jotka pitää menkat poissa kokonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän