Miksi kissat on luotu yli-ihaniksi?
Siis ihan kaikki on kohdallaan, pieni söpö nenä, suloinen mjau-suppusuu, pyöreät silmät, ihana pehmeä turkki ja notkea ja siro ruumiinrakenne plus vielä tuoksuvat ihanalle. On ylivertaisen suloinen kaikista eläimistä. Sitten taas on rumia olentoja jotka herättävät inhoa kuten hämähäkit ja käärmeet. Tällaista mietin nyt 😁
Kommentit (54)
Tää keskustelu saa mut voimaan pahoin.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Monet mainitsee koirat ja tulee oksennusrefleksi kun vain ajattelen koiran hajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Monet mainitsee koirat ja tulee oksennusrefleksi kun vain ajattelen koiran hajua.
Minulle riittää ihan ajatus koiranomistajan asunnon tai vaatteiden hajusta jotta tulee oksennusrefleksi, itse koiraa ei edes tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle riittää ihan ajatus koiranomistajan asunnon tai vaatteiden hajusta jotta tulee oksennusrefleksi, itse koiraa ei edes tarvita.
No onhan noita opas, avustaja, poliisi, rajavartiosto, tulli, sotilaskoiria jne kyllä koiralla paikkansa vielä on
Tykkään kyllä kissoista, mutta silti harmittaa kun naapurin irtioleva kissa vaanii ja tappaa lintuja talomme vierellä olevalla kalliolla, jonka koloista linnut juovat vettä ja joissa ne tulevat kylpemään.
Eli kissat kivoja, mutta omistajat jättävät toivomisen varaa.
Sulla on Toxoplasma gondii -tartunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies käyttäytyisi kuin kissa, se olisi exä. Mutta on vain huikeen suloista kun kissa ei tule kun kutsutaan, makaa röhnöttää päivät pitkät, kulkee yöt ulkona ja haluaa hellyyttä kun se kisulille sopii 😁
Joo, tosi ihanaa ja suloista kun kissa raatelee puolustuskyvyttömät jäniksen- ja linnunpoikaiset veriseksi mössöksi ulkona vapaana kulkiessaan, ihqua kuolla hitaasti verta vuotavana teräviin kynsiin. Niiiiiin herttaista pitää tappajaa huvin vuoksi irrallaan! Voi että! Pusipusi!
Jep, tämähän kertoo vain siitå, että kissat ovat niin ihania, että niistä pidetään kaikesta huolimatta.
Ihmisellä vastaava ominaisuus on hauskuus, tai "karisma". Jotkut voivat tehdä pahaa niin että muut ovat ihan sokeita todellisuudelle. Pintapuolinen viehätysvoima ratkaisee paljon, niin eläimissä kuin ihmisissä.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Mun 28 vuotias kissa kuoli eilen 😭😿 Ei päivääkään oltu koskaan erossa toisistamme. Vain kaksistaan asuimme.
Tämä suru on musertava.
Oon todella pahoillani :( ihanaa kuitenkin että saitte noin pitkään olla yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Kissat, kuten koirarodutkin ovat kesytettyjä. Siamilaista kissaa tai jotain pientä puudelia ei elä luonnonvaraisena missään.
Tosin molemmat eläinlajit ovat myös hyötyneet kesyyntymisestä. Erityisesti kissan kohdalla kesyyntymiseen on vaikuttanut lähinnä se, että kissat ovat ensin tulleet ihmisten viljavarastojen luokse pyydystämään hiiriä ja rottia ja kun ihminen on huomannut yhteyden kissan läsnäolon ja jyrsijämäärän välillä, ihminen on alkanut ruokkia villejä kissoja saadakseen ne pysymään oman viljavarastonsa läheisyydessä.
Lisäksi ylivoimaisesti suurin osa lemmikkikissoista on ainakin Suomessa tavallisia maatiaiskissoja, joita on jalostettu hyvin vähän. Erilaiset metsäkissat ovat myös suosittuja ja niitä kyllä elää ihan luonnonvaraisenakin. Suurin osa lemmikkikissoista pärjää villiintyneenäkin lähes missä tahansa ympäristössä, mutta lemmikkikoirien kohdalla tilanne on täysin päinvastainen. Villiintyneet koirat pärjäävät lähinnä kaupunkiympäristössä ja sielläkin ainoastaan ihmisen takia.
Kissat on evoluution huipentuma. Ne on tietty kehittynyt niin söpöiksi jotta maapallon valtaa pitää laji, ihmiset, pitäis huolta niistä.
Samaa mieltä ap:n kanssa. Mietin usein, että miten onkin mahdollista, että kissaeläimissä yhdistyvät kaikki esteettiset piirteet. Ihan toista luokkaa kun me karvattomat ihmisapinat, varsinkin vauvat pullataikinamaisine vartaloineen, kaljuine, ruttuisine päineen ja kuolaavine suineen. Hyi hemmetti!
Vierailija kirjoitti:
Kissat on evoluution huipentuma. Ne on tietty kehittynyt niin söpöiksi jotta maapallon valtaa pitää laji, ihmiset, pitäis huolta niistä.
Kaikista kissoista ei pidetä huolta.
No miten se nyt määritellään mikä on evoluution huipentumaa...
Mites karhukaiset? Kestävät eri olosuhteita eivätkä ole riippuvaisia ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä ap:n kanssa. Mietin usein, että miten onkin mahdollista, että kissaeläimissä yhdistyvät kaikki esteettiset piirteet. Ihan toista luokkaa kun me karvattomat ihmisapinat, varsinkin vauvat pullataikinamaisine vartaloineen, kaljuine, ruttuisine päineen ja kuolaavine suineen. Hyi hemmetti!
Vähän epäoikeudenmukaista muita eläimiä kohtaan. Olla nyt ylivertainen esteettisesti ja saada ihminen palvomaan pelkällä suloisella olemuksellaan.
Eikä parempaa unilääkettä ole kuin kehräävä kissa korvanjuuressa. itku ja parku kun olen allerginen.