Pärjääkö kaksi kissaa kahdestaan 2 yötä?
Kissat ovat joskus olleet yön kahdestaan eli kaksi päivää ja yhden yön.
Ruokaa on laitettu riittävästi ja vettä useaan astiaan, jopa kattilaan.
Nyt on matka varattu ja kissanhoitajaksi lupautunut ystävä sairastunut. Matkalla pitäisi olla kaksi yötä.
Kissat ovat sisäkissoja.
Hiekkalaatikoita laitan useamman. Samaten vettä myös isoihin astioihin. Kuivamuonaa riittävästi. Märkäruokaa ei voi laittaa kuin yhdet annokset. Pilaantuvat lämmössä.
Kissat pääsevät parvekkeelle ja vettä on isoissa astioissa varmuuden vuoksi myös muualla kuin keittiössä.
Eli kissat joutuisivat olemaan yhden päivän ilman märkäruokaa. Joutuisivat pärjäämään yhden päivän pelkästään muroilla ja vedellä. Palataan kotiin alkuillasta, joten kissat saisivat toisen märkäruoan silloin. Pärjäävätkö?
Kommentit (38)
Mietin myös sitä jos kissa saa oksennuskohtauksen ja tukehtuu (toinen kissa oksentelee joskus karvapalloja) tai kissoille tulee ikävä...missä se perhe on??
Tai kissat joutuvat hankalaan tilanteeseen, vaikkapa jumiin johonkin tms.
No,"virallisestihan"kissa pärjää yhden vuorokauden omillaan,mutta olen pitänyt kissaani koko viikonlopun yksin kotona,kun olen ollut matkoilla.Hyvin pärjää kun on tarpeeksi kuivaruokaa ja puhdasta hiekkaa,jotain mielenosoituskakkoja on voinut löytyä lattialta mutta ei sen kummempaa.
Pärjäävät mielestäni, mutta en jättäisi parvekkeen ovea auki. Jos tulee myrsky tai ukkonen, niin voi tulla vesi sisään.
Katso myös, ettei ole mitään vaarallista pudotettavaa missään; varmaan kissat kiipeilevät keskenään. Kiipeilevät ehkä tavallisestikin, mutta nyt, kun ei ole seuranpitäjää, niin saattavat keksiä uusiakin juttuja!
Mun vanhemmilla on ns. kakkostalo, jossa isäni käy päivittäin tai lähes päivittäin. Heillä on siellä kissa, joka on siis yksin kaikki yöt ja välillä saattaa olla vuorokaudenkin ilman että kukaan käy katsomassa. Kissa on sitten vain ulkona niin kuin muutenkin, sisällä se käy kun isäni tai joku muu käy siellä talolla. Hyvin sujuu. Vettä ja ruokaa on ulkorakennuksessa, johon pääsee kissaluukusta.
En oikein jaksa ymmärtää tätä ihmisten huolta kissojen pärjäämisestä. Miten ihmeessä ne muka eivät pärjäisi.
Lasitettu parveke 6. krs. Kissat viihtyvät parvekkeella.
Lasit niin tiukasti kiinni, etteivät itsestään aukea. Rosvokaan sieltä tuskin sisälle tulee sillä naapurit ihan kunnollisia mutta eivät kuitenkaan niin tuttuja, että kehtaisi kissavahdiksi pyytää ja toiusekseen ovat varmaankin vielä lomilla.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 17:49"]
Pärjää. Oletko varma että se parveke kannattaa jättää auki?
[/quote]
Oijjoi... Mun kissat on jatkuvasti keskenään just tuon viikonlopun. Vettä osaavat hätätapauksessa juoda pöntöstä, joten jätän kannen auki... Ovat närkästyneitä, kun sunnuntaina ruokakuppi on tyhjä, mutta eivät ole kiusantekoon ryhtyneet.
5. / Vitonen! Onko kissasi ollut yksin koko viikonlopun perjantaista maanantaihin? Ja hyvin on mennyt? Onko näyttänyt ikävöinnin merkkejä (muuta kuin satunnaiset kakkapallerot väärässä paikassa)?
t. ap :)
[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 17:53"]
No,"virallisestihan"kissa pärjää yhden vuorokauden omillaan,mutta olen pitänyt kissaani koko viikonlopun yksin kotona,kun olen ollut matkoilla.Hyvin pärjää kun on tarpeeksi kuivaruokaa ja puhdasta hiekkaa,jotain mielenosoituskakkoja on voinut löytyä lattialta mutta ei sen kummempaa.
[/quote]
Eikö ne voi hukkua pönttöön jos kansi sattumoisin pamahtaisi kiinni kun kissa siellä "juomassa"?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 18:02"]
Oijjoi... Mun kissat on jatkuvasti keskenään just tuon viikonlopun. Vettä osaavat hätätapauksessa juoda pöntöstä, joten jätän kannen auki... Ovat närkästyneitä, kun sunnuntaina ruokakuppi on tyhjä, mutta eivät ole kiusantekoon ryhtyneet.
[/quote]
No tolla perusteellahan vois jättää pienen lapsenkin pariksi vuorokaudeksi yksin. Pärjäähän se....
[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 17:59"]Kissa on sitten vain ulkona niin kuin muutenkin[/quote]Ei ole sallittua pitää kissaa ulkona tappamassa pikkulintuja ja tekemässä ties mitä tuhoja..
Kyllä pärjää. Kissa on eläin, ei lapsi. Erittäin hyvin pärjää. Vessanpönttö kiinni ja päälle paino, partsin ovi kiinni. Vettä ja ruokaa esille ja hyvää matkaa teille :)
Mä koettaisin etsiä toista hoitajaa. Kannattaa hannkia hyvä hoitorinki, Minulla on parin naapurin kanssa ns hätäsopimus, jos ei vakihoitajat pääse.
Kissa tarvitsee myös seuraa silloin kun kissaa sattuu huvittamaan. Ottakaa huomioon, että kissaa pitää kohdella kuin kuningatarta. Emäntä on kissan alamainen ja tekee niinkuin kissa käskee, tai muuten kissa saattaa loukkaantua verisesti. Jos kissalla ei ole seuraa silloin kun se haluaa, kissa voi aloittaa äänekkään mouruamiskonsertin.
Meidän kissa stressaantuu kyllä kovasti jos jätetään yksin vuorokaudeksikin. Stressikarvaa irtoaa valtavasti ja on pelästyneen oloinen palattuamme.
Eikö kukaan voisi edes kerran käydä katsomassa niitä? Kissat tarvitsevat SEURAA myös, ei vain ruokaa.
Eläinsuojelulain mukaan kotieläintä ei saisi jättää valvonnatta vuorokautta pidempää aikaa. Vitsinä on, että eläin voi vaikka loukkaantua/sairastua ja sitten joutua kitumaan päivätolkulla.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1996/19960396#a396-1996
Tässähän on siis kyse KAHDESTA kissasta, jotka varmasti ovat ihmisellekin seurallisia ja hellyydenkipeitäkin ehkä. Mutta haloo, KAKSI kissaa, mihin ne sitää perhettä oikeasti tarvitsee jos ruokaa ja vettä onn kerran noin hienosti esillä. Niillä on kyllä seuraa toisistaan ja varmasti nauttivatkin välillä saadessaan "olla rauhassa".
Hyvin pärjäävät, älä huoli. Ja se parvekkeen ovi vi olla vallan hyvin auki kun kerran lasitettu on.
Pärjäävät kyllä raksuilla ihan hyvin.