Tanssitähti Minna Tervamäki, 45, odottaa ensimmäistä lastaan
Kommentit (51)
Ei fyysinen kunto vaikuta mitenkään munasolujen kuntoon. Ja kyllä, 45-vuotiaat tulevat raskaaksi alle 5 prosentin todennäköisyydellä. Useimmilla 45-vuotiailla ei ole enää mahdollisuuksia omin munasoluin tulla raskaaksi. Kysypä keneltä tahansa gynekologilta.
NO AP, PITÄISKÖ TÄSTÄ ERITYISESTI SITTEN JOTAIN MIELTÄ OLLA?
MIKÄ TÄSSÄ ON SEN ERIKOISEMPAA KUIN NAAPURIN PIRKONKAAN RASKAUDESSA, JOKA EI JUMALAUTA OLE VAAN JULKKIS?
Mjaah - itse tulin raskaaksi 42-vuotiaana ja hyvin helposti. Ko. "eläkeläinen" ei varmasti vie lasta hoitoon omalle äidilleen, jotta pääsee baariin... Me mummoäidit emme toimi niin, vaan hoidamme lapsemme ihan itse :)
Tosi ihanaa.
Mediahan on uskotellut kolmikymppisten naisten olevan jo historiaa.Tyhmät uskoo, Minna ei!
Joillakin naisilla vaan on itsetuntoa!
Mitähän h-ttiä se teille kuuluu, onko hän tullut raskaaksi hoidoilla vai ilman? Tuskin on mitään syytä kyseenalaistaa hänen kykyjään äitinä. Ja jos joku jotenkin kadehtii balettitanssijoiden eläkeikää, niin voittehan käydä vaikka yhdellä balettitunnilla peilien edessä kokeilemassa niin saatte käsityksen siitä millaisesta työstä voisi olla kysymys.
Olen ollut hänen koulutuksessaan viimeksi tänä kesänä, ja oli niin ihana tyyppi, ei tippaakaan diiva vaan todella maanläheinen ja positiivinen. Kaikkea hyvää hänelle!
Olisi tehnyt lapsensa jo 10 vuotta sitten.
Olisi tehnyt lapsensa jo 10 vuotta sitten.
Minäkään en tunne ja ihan kauhistuttaa tuollaiset mummelit, jotka tekevät vauvoja. Tuo ei ole enää tuossa iässä vauvakuumetta vaan kuolemanpelkoa!
Olen raskaana ja ikää 43 v. Ihan ilman hoitoja tai kommervenkkejä on raskaus saanut alkunsa.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 10:34"]
Olen raskaana ja ikää 43 v. Ihan ilman hoitoja tai kommervenkkejä on raskaus saanut alkunsa.
[/quote]
Hah-haa, olen kyllä 44 v ja lapsi ehtii syntyä juuri ennenkuin täytän 45 v. Niin sitä luulee olevansa nuorempi kuin on ;)
Ihana asia Minnalle, saada oma vauva, iästä viis. En hetkeäkään epäile, ettei jaksaisi, osaisi tai muutakaan negaa, yövalvomiset voi nuorille tehdä tiukkaa, kuten vanhemmillekin, se riippuu monesta.
Ainoa, mitä minä ajattelen ehkä negatiivisemmin, on se, kun lapsi on teini, on äiti jo 60v... Ok, tämä äiti on kyllä nuorekkaampi taatusti kuin moni...
[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 20:17"]
No eikös nainen ole valmis äidiksi tasan niin kauan kun pystyy lisääntymään joten mahtava ikä tehdä lapsia. Varmasti ehtii nyt paremmin keskittyä siihen lapseen. On muuten aikas kumma juttu että mikä siinä tämän ikäisen naisen raskaudessa niin oudoksuttaa....jumala loi naisen lisääntymään vielä tuossa
iässä joten mitäs outoa siinä nyt on?
Naiset ovat aikojen alusta olleet raskaana tuossa iässä!
[/quote]
Iso peesi ja vielä eka mitä tuli mieleen kun luin ap.n kyssärin: "vittuuks se muille kuuluu" Oikeesti, niin kauan kuin luonnollisesti tulee raskaaksi - on luonnollista tulla äidiksi. Onnea.
No toivottavasti jaksaa sen muksun vauhdissa! Onnittelut kuitenkin.
Surkeaa tietysti, jos äiti sattuukin kuolemaan 55-vuotiaana. Mutta toisaalta sattuuhan sitä kuolemaa muutoinkin ihmisille "huonoon aikaan".
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 10:02"]
Minäkään en tunne ja ihan kauhistuttaa tuollaiset mummelit, jotka tekevät vauvoja. Tuo ei ole enää tuossa iässä vauvakuumetta vaan kuolemanpelkoa!
[/quote]
Oho, sitä on ihan luettu Meriläisen tekstiä ja sitten lainattu vähän tähän "viisaus".
Hieno juttu!! Hän on hyvässä fyysisessä ja henkisessä kunnossa, eikä taloudellisia huolia ole, mitä nuoremmilla riittää. Tympäsee kun ihmiset eivät ajattele taloudellisesti ollenkaan. Lapset tarvitsevat kuitenkin ravitsevaa ruokaa ja harrastuksia, sekä aikaa vanhemmilta. Usein nuoret perheet kärsivät rahapulasta ja eletään kädestä suuhun.
Tämä mummoäiti säilöi omia munasolujaan pakkaseen kolmikymppisenä, koska minulla oli samanlainen elämäntilanne kuin Tervamäellä: eläkeikä 44 v. Heti silloin tehtiin hedelmöitys omilla soluilla. Lapsi on terve, ihana kaksivuotias. Onneksi gyneystävä aikoinaan kertoi tuosta vaihtoehdosta. Muuten en olisi uskaltanut tuossa iässä yrittää raskautta.
Itse tulin vahingossa raskaaksi 46 vuotiaana. Isoäitini sai viimeisen lapsensa myös 46 vuotiaana. Niin ja terveitä kaikki lapset!
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 08:33"]
Harva nainen lisääntyy tuossa iässä, se on ihan biologiaa. Onkohan käynyt hoidoissa? Omat munasolut ovat tuossa iässä niin olemattomia ja huonolaatuisia, että harva 45-vuotias onnistuu tulemaan raskaaksi.
[/quote]
Höpö höpö! Hedelmällisyys toki laskee iän myötä ja nelikymppisillä se on jo aika vähäinen prosentti onnistua, mutta eivät ne munasolut mitään olemattomia tai huonolaatuisia ole... Nykyajan nelikymppisistä suuri osa on tosi hyvässä fyysisessä kunnossa, kun 70- luvulla liikuntaa pidettiin vielä arvossaan kouluissakin ja monille on jäänyt elämäntavaksi liikkua paljon- sitäpaitsi heillä on jo sellaista henkistä kestävyyttä useinkin mitä jokainen lapsi vanhemmaltaan toivoisi. Paljon onnea Minnalle, joka on kyllä ilo silmälle ja näkee ihan kuinka hän on nähnyt maailmaa.