Mitä helvetti noi firmat on ruvenneet kräväämään laskujaan puhelimitse!
Minusta se on asiatonta, nyt ei enää viitsi puhelimenkaan vastata!
Kommentit (26)
Valitan tasan tarkkaan jos haluan, ei sun tarvi lukea! Musta on sikamaista, että firmat SOITTELEE perään! Ja en todellakaan rupea minuuttitolkulla soittelemaan millekään firmalle, että maksan nyt laskun 7 pv myöhässä. Ja ei siitä ainakaan tähänkään asti mitään maksuhäiriömerkintää ole tullut.
Sä sitä paitsi puhut aivan eri asiasta kuin mä, maksusuunnitelmista ja maksuhäiriöistä? Mä puhun siitä, että maksu myöhästyy parilla päivällä ja firmasta jo soitellaan perään? Niin ymmärrän, ymmärrän, ei kukaan muu koskaaan täällä maksujaan edes päivää myöhässä. Murra oikeessa maailmassa sellaista kyllä tapahtuu.
On se kumma, että ostellaan tavaroita, eikö sitten makseta, niinkuin on sovittu.
Sinä siis olet sopinut maksavasi, mutta olet mulkvisti ja paha ihminen koska et maksa. Kumma tyyppi.. Ja nettiin ja puhelimeen on tietty varaa. Ja kaljaan ja lihottavaan ruokaan.
Onneton vätys.
Elisa Oyj lisää kuluttajan laskutukseen viivästysmaksua heti 0,1;-, jos maksat laskun päivänkin myöhässä!
Kun itse pienyrittäjänä on antanut asiakkaan maksaa palvelustaan erissä, niin jätetään maksamatta... vaikka lähettää mailitse maksupyyntöä moneen otteeseen, niin ei edes vastata viestiin. Miten luulette, jos itse tekisitte työnne, ettekä saisi työstänne palkkaa; kyllä olisivat varmasti rutkuttamassa... mutta yrittäjällehän ei tarvitse palvelustaan maksaa; luullaan, että se yrittäjä saa ilmaiseksi pyörittää palveluaan, vaikka ilmoittaudutaan palveluun sitovasti vieden joltain muulta paikan. Yrittäjän pitää silti maksaa kulut, käy asiakas tai ei, mutta tätä ei tunnuta tajuavan. Palvelun kuvitellaan olevan ilmaista, kun siitä ei jää käteen mitään näkyvää. Törkeää hyväksikäyttöä, kun ei makseta!
Itseltäkin jäänyt epähuomiossa maksamatta jokin postissa tullut tarvike, kun ne yleensä pitää maksaa tilauksen yhteydessä / ennen kuin niitä edes saa. Laskulappu tuli vasta joskus vuoden päästä kommentilla, että pitäisi jo maksaa, niin maksoin vaikkakin lasku tuli noin myöhään. Koittakaa siis ihmiset maksaa tavaranne ja palvelunne, kun sen toisenkin ihmisen pitää saada elanto. Yleensä kysymyksessä ei ole isojen firmojen senttien perään aikaansa kuluttavat tivaajat.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 14:19"]
Kiitos viestistäsi, annan sille asiaankuuluvan arvon.
[/quote]
Sorge horge, mutta et anna itsestäsi järin fiksua kuvaa jos valitat siitä että yritys soittelee sulle jos et maksa laskujasi. Monet, hyvin monet yritykset nimittäin antavat lisää maksuaikaa, jos vain sinne ottaa ajoissa yhteyttä. Otat kuitenkin siis mieluumin maksuhäiriömerkinnän itsellesi kuin hoidat raha-asiasi kunniallisesti?
Aina löytyy jokin ratkaisu kun sitä vain etsii. Mutta jos asenne on tuo, olet oman kuoppasi kaivanut. Turha valittaa.